  • 61. Data: 2010-04-18 20:41:17
    Temat: Re: Mam takie pytanie co do pitolenia o klekocie.
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    to pisze:

    > W ogóle w nowoczesnych awaria pojedynczego czujnika raczej nie
    > spowoduje unieruchomienia, bo ecu potrafi w pewnym stopniu wywnioskować
    > to samo z innych czujników.

    Niezastąpiony jest tylko czujnik położenia wału.

    Reszta to już zależy tylko od tego czy program w ECU jest przewidziany
    do pracy bez jakiś czujników.

  • 62. Data: 2010-04-18 20:43:48
    Od: Gregorius <n...@a...pl>

    W dniu 2010-04-18 14:36, Cavallino pisze:

    > I niż olej w silniku.

    Nie ma to jak dogłębna wiedza z forów internetowych.

    - Megane 2001 1,4 16V - zrobiłem 150 tyś. km - zero padniętych cewek
    - Laguna 2004 1,8 16V - zrobiłem 40 tyś. km - zero padniętych cewek

    Za to w Passacie 2001 1,8T kumpel odkąd ma to auto zmienił już dwie a
    przejechał w tym czasie 30 kkm.

    --
    Gregorius

  • 63. Data: 2010-04-18 20:53:06
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Gregorius" <n...@a...pl> napisał w wiadomości

    > Nie ma to jak dogłębna wiedza z forów internetowych.

    Dogłębna wiedza pochodzi z moich własnych doświadczeń z cewkami w Megane II.
    Jako że olej zmieniało się co dwa lata lub 30 000 km, tak jak przeglądy
    były, a auto miałem niecałe 4 lata, to przeglądów i zmian oleju wykonałem 2
    sztuki.
    Cewek w tym czasie padło mi sztuk 3.

    Jak umiesz liczyć to łatwo się dowiesz co było częściej. ;-)

  • 64. Data: 2010-04-18 22:13:07
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    > masz prawo, jednak nikogo do niego nie przekonuj...
    > bo ta rozmowa ma taki sens jak wyższości świąt wielkanocy nad...

    dlatego pisze swoja opinie z ktora nie kazdy moze sie zgodzic - zalezy kto
    jakie czynniki bedzie brac pod uwage
    a to zalezy od zastosowan:)
    do mojej pracy wystarcza diesel i jest ekonomiczniejszy od bennzyny jak
    narazie

  • 65. Data: 2010-04-18 22:13:42
    Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>

    On 18 Apr 2010 20:04:03 +0200, to <t...@a...xyz> wrote:

    > Przecież właśnie piszę o tym, że regulamin sztucznie faworyzuje diesle.

    Regulamin jest po to, by były to zawody, a nie seria
    niezależnych od siebie zdarzeń połączonych jednym tytułem.

    A smutna prawda jest taka, że można iść grubo na autobahnie
    supercarem, ale szybki diesel na długim dystansie wygra, bo
    będzie tankował o kilkaset km później.

    r.
    _____________

  • 66. Data: 2010-04-18 22:14:26
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    roznica tylko 7KM:)
    a diesla lubie bardziej nie za kopa (choc to tez) a za ekonomie:)

  • 67. Data: 2010-04-18 22:15:06
    Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>

    On Sun, 18 Apr 2010 20:40:05 +0200, MarcinJM <m...@i...pl>
    wrote:

    > To jest 1000 litrow, nie 100. :)

    Czyli około 20kg na zbiorniku, jeśliby zastosować taki sam.

    r.
    _____________

  • 68. Data: 2010-04-18 22:19:15
    Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>

    On Sun, 18 Apr 2010 20:10:44 +0200, Tomasz Pyra
    <h...@s...spam.spam> wrote:

    > Wikipedia mówi że w klasie LMP1 doładowany silnik benzynowy może mieć
    > 4.0l, a diesel 5.5l.
    > W LMP2 albo 4.5l atmosferyczny, 2.0 turbo-benzyna, a 4.4l turbo-diesel.
    >
    > Co jest dużo bardziej "prodieslowskie" niż inne konkurencje motorsportów
    > gdzie pojemność przeliczeniową doładowanego silnika dla benzyny liczy
    > się x1.7, a dla diesla x1.5.

    Prodieslowski w LMS jest dystans. Jeśli np. Pescarolo tankuje co
    bodajże 11-13 kółek (jedno kółko ~13km), a Audi czy PUG zarabia
    na jednym stincie dwa kółka (wszystkich kółek wychodzi około
    380) to jest to już jakiś konkretny zysk.

    > Pytanie jeszcze czy nie ma tam narzuconych maksymalnych obrotów silnika
    > i innych regulacji.

    Określona zwężka, określone ciśnienie doładowania i pojemność
    zbiornika, zmniejszona zresztą dla diesli jakiś czas temu.

    _____________

  • 69. Data: 2010-04-18 22:23:52
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Robert Rędziak pisze:

    > Regulamin jest po to, by były to zawody, a nie seria
    > niezależnych od siebie zdarzeń połączonych jednym tytułem.

    Ale jeżeli dla różnych zawodników regulamin przewiduje inne
    ograniczenia, to jest to nic innego niż handicap.
    A to już psuje jakiekolwiek porównania..

  • 70. Data: 2010-04-18 22:25:46
    Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>

    On Sun, 18 Apr 2010 20:19:15 +0200, J.F
    <j...@p...onet.pl> wrote:

    > I jakos wieksza masa ciezkiego kloca nie przeszkadza :-)

    Bo masa minimalna prototypu LMP1 wynosi ponad 900kg.

    > W dieslu chyba nie bardzo sie da szybciej.

    Chyba że skrócisz czas indukcji.

    > Pytanie jak potraktuja silnik turbinowy bez pojemnosci :-)

    Wcale. Regulamin mówi, że ma być tłokowy.

    > Albo czemu sportow samochodowych nie opanowaly Wankle :)

    A Mazda 787B to niby czym była pędzona? Konikami polnymi?
    Czterorotorowy R26B miał około 700KM, ale i ważył około 180kg.
    Co i tak wystarczyło na zwycięstwo.

    r.