  • 101. Data: 2010-04-19 14:08:37
    Temat: Re: Mam takie pytanie co do pitolenia o klekocie.
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "Gregorius" <n...@m...adresu.com> wrote in message
    news:hqhfeq$vds$1@news.onet.pl...

    > No to zwracam honor. Może tylko ja mam dobra rękę do Renault? ;)

    Pewnie tak, bo ja przez niecaly rok mialem Megane i cewke zmienialem.

    Pozdrawiam
    kamil

  • 102. Data: 2010-04-19 14:12:03
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "RobertRędziak" <r...@g...wkurw.org> wrote in message

    > Regulamin jest po to, by były to zawody, a nie seria
    > niezależnych od siebie zdarzeń połączonych jednym tytułem.
    >
    > A smutna prawda jest taka, że można iść grubo na autobahnie
    > supercarem, ale szybki diesel na długim dystansie wygra, bo
    > będzie tankował o kilkaset km później.

    Wiesz stary, kura domowa tez w zasadzie wygra ze swietnie wygladajaca i
    nieglupia kobieta. Taka nieglupia bedzie chciala kariere robic, nie
    ubierzesz jej w sukienke z posezonowej przeceny w tesco, a najgorsze ze
    kanapek nie chce do roboty robic co rano.

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 103. Data: 2010-04-19 14:21:15
    Od: to <t...@a...xyz>

    Robert Rędziak wrote:

    > Bo regulamin w jakiś tam sposób stara się pogodzić jedno i drugie. Jak
    > poczytasz regulamin, to zauważysz że każde ma swoje plusy i minusy.
    > Regulamin jest jeden dla wszystkich, a jak go wykorzystasz, żeby dał Ci
    > przewagę, to już Twoja sprawa.

    Regulamin jest głównie po to, żeby zawody były ciekawe dla widzów,
    dlatego sztucznie zapewnia się konkurencyjność dieslom. Walka diesel vs.
    benzyna wygląda atrakcyjnie. Gdyby nie to, diesle nie miałyby szans.

    --
    cokolwiek

  • 104. Data: 2010-04-19 14:26:36
    Od: to <t...@a...xyz>

    Michał Gut wrote:

    > roznica tylko 7KM:)
    > a diesla lubie bardziej nie za kopa (choc to tez) a za ekonomie:)

    Co do tego, że do spokojnej jazdy fajniejszy jest mały diesel niż mała
    benzyna to się zgodzę. Ale benzynowym 1,3T w takiej budzie można by
    jeździć nie tylko spokojnie. ;-)

    --
    cokolwiek

  • 105. Data: 2010-04-19 14:28:26
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "Karolek" <d...@o...pl> wrote in message

    > Wcale nie duzym.
    > Widuje czesto silniki, ktore juz dawno przekroczyly 1mln km i nic przy
    > nich nie bylo robione, nawet wtryskiwacze.

    Kogo obchodzi czy silnik przejedzie milion czy bez kozery pincet, skoro w
    tym czasie serwisowanie zawieszenia, hamulcow i calej reszty zaczyna
    przekraczac wartosc pojazdu z takim przebiegiem.

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 106. Data: 2010-04-19 14:28:31
    Od: to <t...@a...xyz>

    Karolek wrote:

    > To zalezy w sumie od tego jaki to czujnik padnie, ale ogolnie to tak, w
    > przypadku diesla sytuacja podobna, tylko zaplon jakby pewniejszy niz w
    > benzynie ;>

    W benzynie problemem może być właściwie tylko cewka, co do kabli czy
    świec to jeśli auto z ich powodu stanie to oznacza to tylko zaniedbania
    serwisowe właściciela. Diesel ma za to znacznie bardziej skomplikowany
    układ paliwowy, świecie żarowe, a prawie każdy także sprężarkę i koło
    dwumasowe.

    --
    cokolwiek

  • 107. Data: 2010-04-19 14:30:03
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "Robson" <r...@...pl> wrote in message news:hqgsiv$3pg$1@news.onet.pl...

    > Moj sasiad ma lincolna towncara, ma w tej chwili 760.000 przebiegu, poza
    > zwykla eksploatacja nic nie trzeba przy nim robic. Daj znac, jak dobijesz
    > swoim punto turbo do takiego przebiegu. Acha, to jest oczywiscie
    > benzyna...

    Nie moze byc, przeciez amerykany som gupi i nie umiejom samochoduw robic!

  • 108. Data: 2010-04-19 14:34:32
    Od: Kamil 'Model' <k...@g...pl>

    Shadowchaser pisze:
    > On 4/18/2010 11:23 AM, kffiatek wrote:
    > To by mi bardzo poprawiło komfort życia gdybym

    > To zeby Ci poprawic komfort zycia moge Ci powiedziec, ze diesel nie jest
    > dla biedakow. Taki biedak jak ja, ktory nie robi wiecej niz 20 tys.
    > rocznie wyliczyl sobie, ze diesel wyjdzie o wiele drozej. I sie to
    > sprawdza. Zwlaszcza na przegladach. Pomijam tu, ze to pyrkanie diesela
    > doprowadza mnie do szalu;)
    >
    > Pozdro!

    Mi jednak wyszło, że 20 tyś. km jest tańsze dieslem niż benzyną.
    Przybliżona pojemność i założenie, że nie ma napraw tylko wymiany
    eksploatacyjne (olej, filtry). Więc tak. Przyjąłem Golfa MK3 1,9TD i 1,8
    benzyna. Diesel w mieści pali max. 6 litrów, benzyna 8 lekko weźmie 8
    litrów. Czyli na 100 km mam do przodu prawie 10 zł na korzyść na każde
    100 km. Zakup używanego golfa ok. 1000 zł na korzyść benzyny (ten sam
    rok i wyposażenie). Czyli te 1000 PLN to 10 tyś przejechanych
    benzyniakiem. Więc każdy przebieg powyżej to już na plus dla diesla.
    Przegląd kosztuje tyle samo (100 PLN). OC to samo. Wymiana oleju to samo
    (4,5 litra oleju w tych silnikach). Filtr oleju tańszy pare zeta w
    benzynie. Filtr powietrza podobnie. Jedynie filtr paliwa w dieslu dużo
    droższy (choć wymienia się go co 30 tyś. km lub więcej). Więc na
    pierwsze 20 tyś. km przebiegu na dieslu zaoszczędzam powiedzmy lekko 700
    PLNów. A większe przebiegi różnica już dużo większa na korzyść diesla.
    Części inne eksploatacyjne (hamulce, zawieszenie i inne duperele to już
    cenowo to samo dla tych samych aut). Naprawa diesla jest rzeczywiście
    droższa niż benzyny, jednak jak ktoś dba o samochód, regularnie wymienia
    olej, filtry, nie katuje silnika to awarie są bardzo rzadko. Porządny
    diesel przejedzie dużo więcej niż benzyna bez awarii. Moje Mk3 1,9TD ma
    na blacie 372 tyś. km i jakoś awarii nie miałem w nim. Nawet turbina nie
    puszcza oleju, trzyma kompresje prawie książkową, zalany olejem 10w40.

  • 109. Data: 2010-04-19 14:35:11
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    > A to takie pierdolenie.
    > Na 1.4TS w Alfie w jeden miesiac wydalem duzo wiecej na naprawy niz na
    > 2.5TDS w BMW przez 4 lata (Alfa 100kkm, BMW 300kkm) ;>

    Bo jak wiadomo, Alfa slynie z bezawaryjnosci, a BMW co roku zgarnia nagrody
    "najgorszy silnik roku". ;)

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 110. Data: 2010-04-19 15:10:57
    Od: Shadowchaser <s...@o...pl>

    On 4/19/2010 2:34 PM, Kamil 'Model' wrote:
    > Shadowchaser pisze:
    > Mi jednak wyszło, że 20 tyś. km jest tańsze dieslem niż benzyną.

    OK, ja mam nowe auto. Z mniejszym silnikiem i serwisuje je w ASO. Ale
    nie bede sie klocil. Opisalem moje doswiadczenia (i obliczenia), Ty
    opisales swoje. Mam nadzieje, ze pomoze to jakos autorowi watku.
    Mozliwe, ze w okreslonych (albo nawet w wiekszosci) przypadkach diesel
    nawet na tak niskie przebiegi bardziej sie oplaca, mnie wyszlo inaczej.

    Pozdrawiam!