  • 1. Data: 2010-04-18 11:23:06
    Temat: Mam takie pytanie co do pitolenia o klekocie.
    Od: kffiatek <k...@s...op.pl>

    Skoro silnik diesla jest taki dynamiczny, że aż bardziej od benzynowego,
    to dlaczego wszyscy w F1 i znakomita większość samochodów w rajdach
    jeździ z silnikami benzynowymi?
    Właśnie noszę się z zamiarem zakupu samochodu z silnikiem diesla, ale
    nie dorabiam do tego ideologii tylko wiem, że po prostu wychodzi taniej
    przy dużych przebiegach. To by mi bardzo poprawiło komfort życia gdybym
    dał się przekonać, że diesel jest lepszy, a nie dla "biedaków".

    pozdrawiam
    --
    kffiatek

  • 2. Data: 2010-04-18 11:49:12
    Temat: Re: Mam takie pytanie co do pitolenia o klekocie.
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    mam 2 samochody:
    punto 1 benzyna 1,2 '97
    punto 2 FL diesel 1,3 z turbiną

    Przede wszystkim diesla od benzyny rozni sprawnosc silnika. diesel mniej
    marnuje energii na cieplo.
    w dieslu musi byc turbina - wolnossacy bedzie mulił sie, zwlaszcza przy
    malej pojemnosci.
    w benzynie nie musi byc i silnik jest dosc prosty
    w benzynie masz wiekszy zakres obrotow na ktorych masz duzy moment
    w dieslu zaczyna sie sensownie dopiero w momencie zalaczenia turbiny ale
    konczy sie tez dosc gwaltownie na wyzszych obrotach
    diesel mniej pali - ostatnie tankowanie diesla 5,3/100 przy ostrym
    traktowaniuy samochodu i mieszanym cyklu, benzyna wychodzi ok 8l/100 (ok 10l
    lpg przy mojej nodze)
    diesel ma wiekszy moment obrotowy nisko dzieki czemu bardzo wygodnie się
    rusza ze swiatel
    diesel to wieksze koszty napraw bo i wiecej rzeczy do zepsucia
    diesel przy wypadku lub awarii nie stanie ci w plomieniach tak jak benzynowy
    (wystarczy ze sparcieje ci przewod paliwowy - juz mialem taka
    sytuacje...sikalo na goracy silnik).
    silnik diesla bedzie bardziej dlugowieczny
    zasieg na jednym zbiorniku diesla mam wiekszy niz na starym punto benzyna i
    gaz jednoczesnie.
    na minus diesla jest toi ze jest glosniejszy - zwlaszcza jak jest zimny.

    po ok 1,5 roku uzywania diesla nastepny samochod to tez bedzie diesel

    sir

  • 3. Data: 2010-04-18 12:05:46
    Od: "j...@p...onet.pl" <j...@p...onet.pl>

    W dniu 2010-04-18 11:23, kffiatek pisze:
    > Skoro silnik diesla jest taki dynamiczny, że aż bardziej od benzynowego,
    > to dlaczego wszyscy w F1 i znakomita większość samochodów w rajdach
    > jeździ z silnikami benzynowymi?
    Silnik benzynowy jest lżejszy przy danej mocy i ma dużo szerszy zakres
    użytecznych obrotów, zwłaszcza silnik wysokoobrotowy, jak w F1.

  • 4. Data: 2010-04-18 12:29:00
    Od: "Nostradamus" <l...@o...pl>

    Użytkownik "Michał Gut" <m...@w...pl> napisał w
    wiadomości news:hqeker$ii3$1@portraits.wsisiz.edu.pl...

    > diesel to wieksze koszty napraw bo i wiecej rzeczy do zepsucia

    Ale też jest trwalszy i się rzadziej psuje. Pewnie wyjdzie na 0:0.

  • 5. Data: 2010-04-18 13:12:02
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 18 Apr 2010 11:23:06 +0200, kffiatek wrote:
    >Skoro silnik diesla jest taki dynamiczny, że aż bardziej od benzynowego,
    >to dlaczego wszyscy w F1 i znakomita większość samochodów w rajdach
    >jeździ z silnikami benzynowymi?

    Bo w F1 turbiny sa zabronione, a w rajdach chyba limit pojemnosci do 2
    litrow.

    Ale spojrz na Le Mans - tam diesle jezdza i wygrywaja :-)

    J.

  • 6. Data: 2010-04-18 13:17:48
    Od: "Feniks" <n...@m...pl>

    Użytkownik "Nostradamus" <l...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Ale też jest trwalszy i się rzadziej psuje. Pewnie wyjdzie na 0:0.

    Co tam jest trwalszego niż w wolnossącym benzyniaku ? Pompa wtryskowa,
    wtryskiwacze, turbina - trzech króli dieslowych wydatków ;)

  • 7. Data: 2010-04-18 13:25:36
    Od: Karolek <d...@o...pl>

    Feniks pisze:

    > Co tam jest trwalszego niż w wolnossącym benzyniaku ? Pompa wtryskowa,
    > wtryskiwacze, turbina - trzech króli dieslowych wydatków ;)

    A benzyna to lambda, albo i dwie, przepustnica, krokowce, cewki,
    przewody WN, pompy paliwa... i wszystko to unieruchomi samochod na
    dordze... diesel zazwyczaj zacznie zle pracowac, ale dupe do domu
    dowiezie w razie awarii :>

    --
    Karolek

  • 8. Data: 2010-04-18 13:27:39
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    Użytkownik "Feniks" <n...@m...pl> napisał w wiadomości

    > Co tam jest trwalszego niż w wolnossącym benzyniaku ? Pompa wtryskowa,
    > wtryskiwacze, turbina - trzech króli dieslowych wydatków ;)

    cylindry i tloki:)
    jak napisalem jest wiecej rzeczy do zepsucia sie ale jak narazie diesel mi
    sie bardziej podoba

  • 9. Data: 2010-04-18 13:36:06
    Od: Olek <a...@d...pl>

    On 2010-04-18 13:25, Karolek wrote:

> [...]
    > przewody WN, pompy paliwa... i wszystko to unieruchomi samochod na
    > dordze... diesel zazwyczaj zacznie zle pracowac, ale dupe do domu

    śmiać mi się chce z tej rozmowy :)
    a lambda jak walnie w benzyniaku to auto staje :D
    albo krokowiec :) a jak w dieslu walnie pompa wtryskowa to daleko
    zajedziesz :) w dieslu świec nie ma :) niektóre świece w dieslu są tak
    samo łatwo wymienialne jak padną na benzynie :D
    Ty wiesz w ogóle co piszesz?

  • 10. Data: 2010-04-18 13:37:25
    Od: Olek <a...@d...pl>

    On 2010-04-18 13:27, Michał Gut wrote:
    tryskiwacze, turbina - trzech króli dieslowych wydatków ;)

    > cylindry i tloki:)

    jak porównasz sobie siły z jakim muszą się przeciwstawiać, to na jedno
    wyjdzie...

    > jak napisalem jest wiecej rzeczy do zepsucia sie ale jak narazie diesel
    > mi sie bardziej podoba

    masz prawo, jednak nikogo do niego nie przekonuj...
    bo ta rozmowa ma taki sens jak wyższości świąt wielkanocy nad...