-
11. Data: 2010-04-18 13:51:03
Temat: Re: Mam takie pytanie co do pitolenia o klekocie.
Od: J.F. <j...@p...onet.pl>
On Sun, 18 Apr 2010 13:25:36 +0200, Karolek wrote:
>Feniks pisze:
>> Co tam jest trwalszego niż w wolnossącym benzyniaku ? Pompa wtryskowa,
>> wtryskiwacze, turbina - trzech króli dieslowych wydatków ;)
>
>A benzyna to lambda, albo i dwie, przepustnica, krokowce, cewki,
>przewody WN, pompy paliwa... i wszystko to unieruchomi samochod na
>dordze...
No nie. bez sondy samochod dalej pojedzie, cewki ma ostatnio 4, wiec
jedna mniej straszna, pompa paliwa jest i w dieslu.
>diesel zazwyczaj zacznie zle pracowac, ale dupe do domu
>dowiezie w razie awarii :>
Nowoczesny ? pasek, pompa, przewody wysokiego cisnienia, sterownik CR,
Roznica taka ze benzyniak moze zgasnac po przejezdzie przez kaluze,
a diesel po przejezdzie przez zimowe mrozy.
no i w renowkach cewki sie wymienia czesciej niz wtryskiwacze w
dieslach, ale tez tansze sa :-)
J.
-
12. Data: 2010-04-18 13:57:20
Temat: Re: Mam takie pytanie co do pitolenia o klekocie.
Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>
Feniks pisze:
> Użytkownik "Nostradamus" <l...@o...pl> napisał w wiadomości
>> Ale też jest trwalszy i się rzadziej psuje. Pewnie wyjdzie na 0:0.
>
> Co tam jest trwalszego niż w wolnossącym benzyniaku ? Pompa wtryskowa,
> wtryskiwacze, turbina - trzech króli dieslowych wydatków ;)
Patrząc na benzyny o bezpośrednim wtrysku i porównując z nimi, to wcale
nie jest tak źle. :P
GDI w misiubisi takie sobie, fsi - też wrażliwe na paliwo, renówkowe IDE
- jakoś szybko się z tego wycofali, naprawy gwarancyjne ich chyba
wkurzały. :)
--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl
P307 2.0HDi/90
-
13. Data: 2010-04-18 14:18:16
Temat: Re: Mam takie pytanie co do pitolenia o klekocie.
Od: to <t...@a...xyz>
Nostradamus wrote:
>> diesel to wieksze koszty napraw bo i wiecej rzeczy do zepsucia
>
> Ale też jest trwalszy i się rzadziej psuje. Pewnie wyjdzie na 0:0.
Trwalszy to jest może blok silnika, który psuje się, rzeczywiście,
niezwykle często.
--
cokolwiek
-
14. Data: 2010-04-18 14:21:06
Temat: Re: Mam takie pytanie co do pitolenia o klekocie.
Od: to <t...@a...xyz>
Karolek wrote:
> A benzyna to lambda, albo i dwie, przepustnica, krokowce, cewki,
> przewody WN, pompy paliwa... i wszystko to unieruchomi samochod na
> dordze... diesel zazwyczaj zacznie zle pracowac, ale dupe do domu
> dowiezie w razie awarii :>
Z popsutą lambdą, krokowce auto pojedzie. Przewody WN czy cewka rzadko
się psują nagle tak, żeby auto stanęło, zwykle wiadomo o tym dużo
wcześniej i jest czas na wymianę. Pompa paliwa rzadko się psuje, po za
tym w dieslu też jest. W przepustnicy nie ma co się zepsuć, chyba, że
masz na myśli przepustnicę sterowaną elektronicznie, ale różnych
elektronicznych wynalazków zwykle więcej jest w dieslu.
--
cokolwiek
-
15. Data: 2010-04-18 14:22:21
Temat: Re: Mam takie pytanie co do pitolenia o klekocie.
Od: to <t...@a...xyz>
Michał Gut wrote:
> jak napisalem jest wiecej rzeczy do zepsucia sie ale jak narazie diesel
> mi sie bardziej podoba
Jak porównałeś 1,2 (benzyna) i 1,3 turbo (diesel) to nic dziwnego. Teraz
znajdź sobie jakieś benzynowe 1,3 turbo, a potem powtórz, ze wolisz
diesla. ;-)
--
cokolwiek
-
16. Data: 2010-04-18 14:24:18
Temat: Re: Mam takie pytanie co do pitolenia o klekocie.
Od: to <t...@a...xyz>
J.F. wrote:
> Ale spojrz na Le Mans - tam diesle jezdza i wygrywaja :-)
Bo tak ustawiono zasady. W zawodach w których można by zastosować dowolny
silnik żadnych ograniczeń nie byłoby najprawdopodobniej ani jednego
diesla, bo nieco wyższa sprawność nie jest warta większej masy i dużo
mniejszego zakresu użytecznych obrotów.
--
cokolwiek
-
17. Data: 2010-04-18 14:25:54
Temat: Re: Mam takie pytanie co do pitolenia o klekocie.
Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>
On Sun, 18 Apr 2010 11:23:06 +0200, kffiatek <k...@s...op.pl> wrote:
> Skoro silnik diesla jest taki dynamiczny, że aż bardziej od benzynowego,
> to dlaczego wszyscy w F1 i znakomita większość samochodów w rajdach
> jeździ z silnikami benzynowymi?
A dlaczego w LeMans po raz kolejny triumfował diesel?
r.
--
____________________________________________________
_____________
robert rędziak e36/5 323ti mailto:giekao-at-gmail-dot-com
I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.
-
18. Data: 2010-04-18 14:32:37
Temat: Re: Mam takie pytanie co do pitolenia o klekocie.
Od: J.F. <j...@p...onet.pl>
On Sun, 18 Apr 2010 13:57:20 +0200, Marcin "Kenickie" Mydlak wrote:
>GDI w misiubisi takie sobie, fsi - też wrażliwe na paliwo, renówkowe IDE
>- jakoś szybko się z tego wycofali, naprawy gwarancyjne ich chyba
>wkurzały. :)
renowka to zwyklej cewki nie potrafi nawinac porzadnie, gdzie im tam
do nowoczesnej technologii :-)
J.
-
19. Data: 2010-04-18 14:33:07
Temat: Re: Mam takie pytanie co do pitolenia o klekocie.
Od: "Nostradamus" <l...@o...pl>
Użytkownik "Feniks" <n...@m...pl> napisał w wiadomości
news:hqepos$svu$1@news.onet.pl...
> Co tam jest trwalszego niż w wolnossącym benzyniaku ? Pompa wtryskowa,
> wtryskiwacze, turbina - trzech króli dieslowych wydatków ;)
Dla dobrego diesla 1 mln km przebiegu nie jest wielkim wyczynem.
-
20. Data: 2010-04-18 14:34:17
Temat: Re: Mam takie pytanie co do pitolenia o klekocie.
Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>
J.F. pisze:
> On Sun, 18 Apr 2010 13:57:20 +0200, Marcin "Kenickie" Mydlak wrote:
>> GDI w misiubisi takie sobie, fsi - też wrażliwe na paliwo, renówkowe IDE
>> - jakoś szybko się z tego wycofali, naprawy gwarancyjne ich chyba
>> wkurzały. :)
>
> renowka to zwyklej cewki nie potrafi nawinac porzadnie, gdzie im tam
> do nowoczesnej technologii :-)
To nie renówka. To Sagem nie potrafi. :P
--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl
P307 2.0HDi/90