  • Data: 2010-04-18 14:36:24
    Temat: Re: Mam takie pytanie co do pitolenia o klekocie.
    Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org> szukaj wiadomości tego autora

    On Sun, 18 Apr 2010 13:12:02 +0200, J.F
    <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Bo w F1 turbiny sa zabronione, a w rajdach chyba limit pojemnosci do 2
    > litrow.

    W F1 limity wagowe zabiłyby jakąkolwiek przewagę diesla: Judd
    GV5 V8 waży około 130kg, Judd DB V8 115kg (a silniki F1 są sporo
    lżejsze) podczas gdy Ricardo-Judd diesel V10 poniżej 180kg
    (nawet jeśli waży 150kg, to nadal jest sporo więcej). Masa
    minimalna bolidu F1 z kierowcą wynosi 620kg, masa minimalna
    prototypu LMP1 bodajże 900kg. Na tankowaniach też byś nie
    oszczędził, bo od tego roku nie dotankowywuje się bolidów.
    Paliwa zabierałby mniej, ale to paliwo ma większą gęstość
    (szacuję spod dużego palca, że o około 100kg na metr
    sześcienny).

    > Ale spojrz na Le Mans - tam diesle jezdza i wygrywaja :-)

    Bo należy dobrać właściwy młotek do danego gwoździa.

    r.