    From: Atlantis <m...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Mam pytanie o przyszłość radia naziemnego
    Date: Wed, 16 Dec 2009 22:08:17 +0100
    <hfojnr$h2n$1@inews.gazeta.pl> <s...@f...lasek.waw.pl>
    <hfpb7b$6qp$1@nemesis.news.neostrada.pl>
    <hfvo5n$h3l$1@atlantis.news.neostrada.pl>
    <hg18bu$f3r$1@nemesis.news.neostrada.pl>
    <hg2ege$hnb$1@atlantis.news.neostrada.pl>
    <5...@4...com>
    <hg2ve0$8g3$1@nemesis.news.neostrada.pl>
    <d...@4...com>
    <s...@t...dom>
    <hg6h1k$qcj$1@nemesis.news.neostrada.pl>
    <s...@t...dom>
    <hgam4r$4p9$1@atlantis.news.neostrada.pl>
    <s...@t...dom>

    Tomasz Szczesniak pisze:

    > Internet to tak naprawdę www i usługi zdalne, czy to wołane prez http
    > czy innymi protokołami, nieważne. Do komunikacji międzyludzkiej (poczta,
    > grupy dyskusyjne) różnicy w wygodzie chyba nie ma...

    Mnie właśnie drażni takie upraszczanie. WWW to tylko pewna usługa, która
    przyjęła się w Internecie akurat dlatego, że stanowił on dla niej
    niesamowicie wygodnie medium transmisyjne.
    Sama Sieć istniała parę ładnych dekad zanim Lee upublicznił swoje
    dzieło. E-mail istniał od dawna, FTP istniał od dawna, Telnet istniał od
    dawna, Usenet istniał od dawna. Nie ma powodu by nachalnie identyfikować
    Internet z WWW tylko dlatego, że ten ostatni odniósł globalny sukces.
    To pewien dość mylący aspekt języka potocznego. To samo zresztą tyczy
    się radia. Dla większości populacji słowo "radio" oznacza tak naprawdę
    "radiofonię".

    > Teraz jest trynd do pozbywania się analogu - heterodyna z syntezą, prosty
    > mieszacz i p.cz. od razu cyfryzowana, resztę załatwia DSP. Tego ani żaden
    > amator nie będzie w stanie zrobić (wiedza, czas), ani frajda nie ta...

    Zrobić jak najbardziej zrobi. Tylko w ten sposób jak napisałem -
    posługując się gotowymi półproduktami.