  • 221. Data: 2010-05-08 15:07:28
    Temat: Re: Mam pytanie o przysz?o?c radia naziemnego
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Jacek,

    Saturday, May 8, 2010, 4:44:15 PM, you wrote:

    > Na początku lat 90tych ubiegłego wieku bitnetowe maile pomiędzy węzłami
    > warszawskim i wrocławskim były transportowane pociągiem :)

    Nie wierzę - na początku lat 90-tych już wszystkie większe ośrodki
    akademickie były spięte modemami. Koniec lat 80-tych - proszę bardzo.

    Na początku lat 90-tych to już na soc.culture.polish pisali obecni
    weterani. W tym ja ;P

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 222. Data: 2010-05-08 15:51:27
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Jacek Radzikowski napisał:

    > Na początku lat 90tych ubiegłego wieku bitnetowe maile pomiędzy węzłami
    > warszawskim i wrocławskim były transportowane pociągiem :)

    Konkretnie, to chyba raz się tak zdarzyło. A może kilka razy, ale o tym
    jednym przypadku to do dzisiaj wszyscy sobie opowiadają.

    --
    Jarek

  • 223. Data: 2010-05-08 16:57:03
    Od: Jacek Radzikowski <j...@s...die.die.die.piranet.org>

    On 05/08/2010 11:07 AM, RoMan Mandziejewicz wrote:

> [...]
    > akademickie były spięte modemami. Koniec lat 80-tych - proszę bardzo.
    >
    > Na początku lat 90-tych to już na soc.culture.polish pisali obecni

    Łącza były, ale padały jak muchy:
    http://pryzmat.pwr.wroc.pl/Pryzmat_197/197wcss.html

    Na polipie kiedyś (daaawno temu) chyba Jarek Rafa o tym pisał.

    j.

  • 224. Data: 2010-05-08 17:35:30
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    > Łącza były, ale padały jak muchy:
    > http://pryzmat.pwr.wroc.pl/Pryzmat_197/197wcss.html

    Jak łącze w bitnecie padło na krócej niż pół dnia, to i tak mało kto ten
    fakt zauważył. Nawet użycie kolei żelaznej jako warstwy transportowej
    umknęło uwadze wielu użytkowników.

    --
    Jarek

  • 225. Data: 2010-05-08 17:44:34
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Jacek,

    Saturday, May 8, 2010, 6:57:03 PM, you wrote:

    [...]

    > Łącza były, ale padały jak muchy:
    > http://pryzmat.pwr.wroc.pl/Pryzmat_197/197wcss.html

    Ale nie podawaj jednostkowego przypadku jako obowiązującej reguły,
    bardzo proszę. Bo w ten sposób to ja napiszę, że dostęp do Usenetu w
    1991 roku miałem dzięki tramwajowi wiozącemu Rafała Wiosnę we właściwe
    miejsce, z którego mógł on się połączyć ze światem i zrobić wymianę
    postów...

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 226. Data: 2010-05-08 17:54:17
    Od: Jacek Radzikowski <j...@s...die.die.die.piranet.org>

    On 05/08/2010 01:44 PM, RoMan Mandziejewicz wrote:
> [...]
    > 1991 roku miałem dzięki tramwajowi wiozącemu Rafała Wiosnę we właściwe
    > miejsce, z którego mógł on się połączyć ze światem i zrobić wymianę

    Nie było, ale była taka opcja. I przy niej wożenie serwera w autobusie
    to rozwiązanie high-tech.

    j.

    PS: w połowie lat 90-tych usenet miałem w domu po uucp. Ściągałem paczki
    przez modem, ale równie dobrze mógłbym nagrywać na dyskietki i wozić
    autobusem.

  • 227. Data: 2010-05-08 17:58:55
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Jacek,

    Saturday, May 8, 2010, 7:54:17 PM, you wrote:

> [...]
    > PS: w połowie lat 90-tych usenet miałem w domu po uucp. Ściągałem paczki
    > przez modem, ale równie dobrze mógłbym nagrywać na dyskietki i wozić

    W połowie lat 90-tych ruszył polski Usenet i wszystko ruszyło z
    kopyta.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 228. Data: 2010-05-08 18:03:17
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@s...com>

    Dnia 08.05.2010 RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl> napisał/a:

    > W połowie lat 90-tych ruszył polski Usenet i wszystko ruszyło z
    > kopyta.

    Ja miałem modem baycoma i wjazd na ampr przez packet radio i konto gdzies
    tam w us, ale nie miałem pojęcia co z nim robić :P
    Speed 300 bodów simplex :) i kilka mostów packetowych zanim na kabel
    trafiłem.

    coś ciekawego, tam nie ma asfaltu".

  • 229. Data: 2010-05-08 20:13:14
    Od: Jacek Radzikowski <j...@s...die.die.die.piranet.org>

    On 05/08/2010 01:58 PM, RoMan Mandziejewicz wrote:
    > W połowie lat 90-tych ruszył polski Usenet i wszystko ruszyło z
    > kopyta.

    Nie ruszyło wtedy 0-20? Wtedy szturmem na usenet się wdarli poprzednicy
    "dzieci neostrady" :)

    pzdr.
    j.

  • 230. Data: 2010-05-08 21:02:25
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 08 May 2010 13:54:17 -0400, Jacek Radzikowski wrote:

    >Nie było, ale była taka opcja.

    Zasluga EARN/BITNET. On na to pozwalal - lacznosc byla w mniejszym
    stopniu online, w wiekszym wsadowo/kolejkowa, i kolejke dawalo sie
    tasiemka przewiezc. I chyba nie bylismy pierwsi - slyszalem o tasmach
    latajacych nad oceanem.

    Lacza to byl jakis stary projekt z komuny polaczenia "linii"
    Wroclaw-Opole-Gliwice. Mialo to sluzyc chyba do polaczenia Odr.
    Komuna upadla, a linie zostaly. Sie przydaly.

    >I przy niej wożenie serwera w autobusie to rozwiązanie high-tech.

    No nie wiem, caly serwer wozic jesli wystarczy tylko dyskietka ?

    P.S. A macie takie lacza zeby transmitowaly np 1GB/min ? 133 Mbit/s.
    A autobusem mozna - pudelko DVD poza godzinami szczytu :-)

    >PS: w połowie lat 90-tych usenet miałem w domu po uucp. Ściągałem paczki
    >przez modem, ale równie dobrze mógłbym nagrywać na dyskietki i wozić
    >autobusem.

    uucp tez na to pozwalal.
    W sumie to nawet internetowy sendmail tez by chyba potrafil.

    J.