  • 1. Data: 2011-11-11 21:44:05
    Temat: Mały silnik
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Witam.

    Pytanie troche z innej strony:

    Jaki silnik spalinowy (diesel lub benzyna) ma takie cechy:

    a) około 30kM

    b) jak najmniejsza kompaktowa budowa

    c) jak najmniej osprzętu (idealnie: nie chłodzony cieczą).

    d) cichy

    d) "silnik samochodowy", kosiarki i motorowery odpadają ze wzgledu na
    straszliwy hałas na wysokich częstotliwościach.

    e) obecnie produkowany, lub przynajmniej produkowane częsci zamienne

    Silniki od malucha odpadają ;)

    Pytanie raczej natury akademickiej. Ktoś ma pomysł przerobić napęd
    sporego agregatu i pewno nic z tego nie wyjdzie, ale ...

  • 2. Data: 2011-11-11 21:48:57
    Temat: Re: Mały silnik
    Od: Grejon <g...@g...com>

> [...]
    > straszliwy hałas na wysokich częstotliwościach.
    >
    > e) obecnie produkowany, lub przynajmniej produkowane częsci zamienne

    Hm... VW Garbus produkowany jeszcze jest w Meksyku? Nie wiem ile to ma
    koni, ale jest chłodzony powietrzem i ma układ bokser OIDP. No i z racji
    atmosferycznego chłodzenia raczej cichy nie będzie :)

    --
    Grzegorz Jońca GG: 7366919 JID:g...@j...wp.pl
    Green Trafic 140 dCi

  • 3. Data: 2011-11-11 21:53:46
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    > Pytanie raczej natury akademickiej. Ktoś ma pomysł przerobić napęd sporego
    > agregatu i pewno nic z tego nie wyjdzie, ale ...

    przerobić na co?

    i dlaczego silnik malucha odpada? Spełnia wszystkie załozenia. Są też
    silniki garbusowskie, ale czy one są takie całkiem małe... to nie wiem

    Jak ma być oszczędny to poczytaj o silnikach "P3". Chłodzony cieczą, ale ma
    wiele zalet...

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    www.cita.pl

    Używane, czyste, sprawne i dobre plastikowe kosze na śmieci - 120L - 40zł

  • 4. Data: 2011-11-11 21:55:35
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Fri, 11 Nov 2011 21:44:05 +0100, Sebastian Biały napisał(a):

    > Witam.
    >
    > Pytanie troche z innej strony:
    >
    > Jaki silnik spalinowy (diesel lub benzyna) ma takie cechy:

    W zasadzie to.. NTG :-)
    Dużo rozsądniej byłoby zapytac na grupie motocyklowej.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Najlepszy samochód na zimę? Golf TDI

  • 5. Data: 2011-11-11 21:56:36
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2011-11-11 21:53, Kuba (aka cita) wrote:
    > przerobić na co?

    Na działający. Napęd pierwotny pozwolił sobie rozpęknąć blok.

    > i dlaczego silnik malucha odpada?

    Bo ostatnio ich nie widuje na ulicy. Oznacza to że szansa na trafienie
    na sprawny silnik jest coraz mniejsza.

  • 6. Data: 2011-11-11 22:03:23
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    > Bo ostatnio ich nie widuje na ulicy. Oznacza to że szansa na trafienie na
    > sprawny silnik jest coraz mniejsza.

    ale co ty gadasz.

    Remont tego silnika to pikuś, części wbrew pozorom dostępne w wielu
    miejscach, przy okazji są śmiesznie tanie.
    Silnik prosty jak budowa cepa, chłodzony powietrzem, stosunkowo oszczędny i
    dość cichy.

    Zdobądz dowolny silnik, a będzie chodził, ale jakbyś chciał koniecznie - to
    rozbierzesz go sam, naprawisz sam, a gdybyś sie bardzo uparł to głowice
    kupisz nowe, a blok wyremontujesz u byle jakiego szlifierza.
    Silnik bez elektroniki, mniód malina - jeśli konstrukcja ma być prosta.

    Zastanów sie jeszcze raz ;)

  • 7. Data: 2011-11-11 22:11:40
    Od: scobowski <s...@a...tlen.pl>

    Zapomniałeś dodać: ~23kW przy 3000 obr/min.
    Czy może planujesz przekładnię? ;)

  • 8. Data: 2011-11-11 22:18:01
    Od: p0li <p...@a...WYTNIJ.pl>

    T->Dnia 2011-11-11 21:55:35 niejaki Waldek Godel napisał:

    > W zasadzie to.. NTG :-)
    > Dużo rozsądniej byłoby zapytac na grupie motocyklowej.

    guuupiś ;)

    popatrz za silnikami do citroenów 2cv, gs, lna, visa

    boxery od 300cm do ~1000 - ze względu na chłodzenie powietrzne raczej ciche
    nie będzie - ale stosunkowo oszczędne
    produkowane do dziś więc z częściami nie ma problemu
    silnik nówka 630cm do 2cv kosztuje ~800E

    jakbyś chciał coś nowszego to może z fiata 500 te 2 cylindrowe - ale sądzę
    że raczej sporo droższe będzie no i dochodzi elektronika

    --
    P0zdrawiam
    p0li

  • 9. Data: 2011-11-11 22:34:59
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2011-11-11 22:11, scobowski wrote:
    > Zapomniałeś dodać: ~23kW przy 3000 obr/min.
    > Czy może planujesz przekładnię? ;)

    Oryginał miał prędkośc znamionową około 2800 przy 30kM na tabliczce
    znamionowej. I był to diesel.

    Szczegółów nie znam, to nie moje urządzenie. Po prostu w ramach luźnej
    rozmowy zaproponowalem że zapytam na grupie o stosowny silnik. Ide o
    zakład ze nic z tego nie wyjdzie, ale pytanie ciekawe.

  • 10. Data: 2011-11-11 22:42:20
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Fri, 11 Nov 2011 22:18:01 +0100, p0li napisał(a):

    > guuupiś ;)
    >
    > popatrz za silnikami do citroenów 2cv, gs, lna, visa

    "obecnie produkowany" - coś przeoczyłem? kurde, człowiek na moment wyjdzie
    do kuchni sobie kolację zrobić...