  • 21. Data: 2011-11-12 18:45:52
    Temat: Re: Mały silnik
    Od: "lublex" <l...@S...pl>

    Użytkownik "Kuba (aka cita)" <y...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:j9k2iu$l3t$1@inews.gazeta.pl...
> [...]
    > ale co ty gadasz.
    > Remont tego silnika to pikuś, części wbrew pozorom dostępne w wielu
    > miejscach, przy okazji są śmiesznie tanie.
    > Silnik prosty jak budowa cepa, chłodzony powietrzem, stosunkowo
    > oszczędny i dość cichy.
    > Zdobądz dowolny silnik, a będzie chodził, ale jakbyś chciał koniecznie -
    > to rozbierzesz go sam, naprawisz sam, a gdybyś sie bardzo uparł to
    > głowice kupisz nowe, a blok wyremontujesz u byle jakiego szlifierza.
    > Silnik bez elektroniki, mniód malina - jeśli konstrukcja ma być prosta.

    Dodam, że ostatnio w maluchu znajomego cały "blok" poszedł na smietnik.
    Został zastąpiony takim śmiesznym zestawem naprawczym. Dwa cylindry podobne
    do motocyklowych z tłokami, pierścieniami, uszczelkami, uszczelkami takich
    rurek itp. Całość za śmieszne grosze. A cały remont w garażu trwał "do
    południa".

    pozdr
    lublex

  • 22. Data: 2011-11-12 19:08:35
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 11 Nov 2011 21:44:05 +0100, Sebastian Biały napisał(a):
    > Jaki silnik spalinowy (diesel lub benzyna) ma takie cechy:
    > a) około 30kM
    > b) jak najmniejsza kompaktowa budowa
    > c) jak najmniej osprzętu (idealnie: nie chłodzony cieczą).

    Stary. bo nowy ma kupe elektroniki sterujacej

    > d) cichy
    > d) "silnik samochodowy", kosiarki i motorowery odpadają ze wzgledu na
    > straszliwy hałas na wysokich częstotliwościach.

    One maja ~5KM. Sa tez i dobrze wyciszone - ale za slabe.

    > e) obecnie produkowany, lub przynajmniej produkowane częsci zamienne
    > Silniki od malucha odpadają ;)
    > Pytanie raczej natury akademickiej. Ktoś ma pomysł przerobić napęd
    > sporego agregatu i pewno nic z tego nie wyjdzie, ale ...

    od przeznaczenia trzeba zaczac. Jesli agregat ma dluzej uzywany ...
    no to decyduj teraz - diesel czy lpg ? bo przeciez benzyna za droga
    30KM (22kW) srednio, maksymalnie, stale ? Dobrac moze trzeba cos
    mocniejszego, zeby tych 30KM to byla polowa mocy, za to sprawnosc duza.

    Agregat obrotow jakich wymaga ? 1500 to raczej ciezarowki.

    Tak czy inaczej - malych silnikow samochodowych nie ma tak duzo.
    Ale kilka ponizej 1 litra sie znajdzie.

    J.

  • 23. Data: 2011-11-12 22:37:43
    Od: The_EaGle <t...@p...onet.pl>

> [...]
    >
    > Pytanie raczej natury akademickiej. Ktoś ma pomysł przerobić napęd
    > sporego agregatu i pewno nic z tego nie wyjdzie, ale ...

    Silnik do suzuki GS500 :

    - 45KM
    - chłodzony powietrzem
    - cichy z tłumikiem
    - produkowany chyba albo produkowany jeszcze rok dwa temu
    - tani
    - lekki
    - cholernie niezawodny

    Pozdrawiam
    Rafał

  • 24. Data: 2011-11-12 22:41:02
    Od: The_EaGle <t...@p...onet.pl>

    > Generalnie przy założeniach "mały, 30KM@2800" to o małej wolnossącej
    > benzynie chyba trzeba zapomnieć.
    >
    > Zaproponuj wczesniej wspomniany P3 .. tyle, ze chłodzony cieczą.

    Silniki do ciągników rolniczych mają takie parametry np:
    - zetor major
    - zetor "bociek" :)

    To leciwe konstrukcje ale działają po 50 lat i ważą jakieś 250kg :P

    Pozdrawiam
    Rafał

  • 25. Data: 2011-11-13 09:44:23
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2011-11-12 19:08, J.F. wrote:
    > Stary. bo nowy ma kupe elektroniki sterujacej

    To nie jest problem. Problemem jest masa małych dupereli: klima i sa
    paski tylko do klimy. Zdemontujesz i nie ma jak zalozyć paska.
    Alternator zdemontujesz i to samo. Recylkulator spalin out i nie ma jak
    wpiąc w kolektor rury bez frezarki. itd. A tu ma kręcić walem i
    konsumować paliwo. I tyle.

    > od przeznaczenia trzeba zaczac. Jesli agregat ma dluzej uzywany ...
    > no to decyduj teraz - diesel czy lpg ?

    Diesel lub benzyna. Musi byc napełniany ręcznie w terenie.

    > 30KM (22kW) srednio, maksymalnie, stale ?

    Stale.

    > Dobrac moze trzeba cos
    > mocniejszego, zeby tych 30KM to byla polowa mocy, za to sprawnosc duza.

    To już jest z liczenia sprawności. Część elektryczna jest oczywiscie
    słabsza.

    > Tak czy inaczej - malych silnikow samochodowych nie ma tak duzo.
    > Ale kilka ponizej 1 litra sie znajdzie.

    Jedna z propozycji to było wstawienie czegoś z [sei|cinque]cento bo
    produkowane części i masa tego na szrotach. Zobaczymy.

  • 26. Data: 2011-11-13 14:26:08
    Od: Adam 'Adak' Kępiński <a...@p...onet.pl>

    > Silnik do suzuki GS500 :
    >
    > - 45KM
    > - chłodzony powietrzem
    > - cichy z tłumikiem
    > - produkowany chyba albo produkowany jeszcze rok dwa temu
    > - tani
    > - lekki
    > - cholernie niezawodny

    Wszystko prawda, tylko że mam wrazenie iż te 45KM to jest osiągane przy
    7k rpm albo coś w tym stulu.

    --
    Adam 'Adak' Kępiński a...@t...pl GG: 1004327

  • 27. Data: 2011-11-13 22:21:24
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    Użytkownik "The_EaGle" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Silniki do ciągników rolniczych mają takie parametry np:
    > - zetor major
    > - zetor "bociek" :)
    >
    > To leciwe konstrukcje ale działają po 50 lat i ważą jakieś 250kg :P

    P3 jest w sumie małym, a przede wszystkim bardzo oszczędnym silnikiem..

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    www.cita.pl

    Używane, czyste, sprawne i dobre plastikowe kosze na śmieci - 120L - 40zł

  • 28. Data: 2011-11-14 10:15:22
    Od: juhass <j...@p...fm>

    W dniu 2011-11-13 14:26, Adam 'Adak' Kępiński pisze:
    > Wszystko prawda, tylko że mam wrazenie iż te 45KM to jest osiągane przy
    > 7k rpm albo coś w tym stulu.

    Wyżej, sporo wyżej, coś ponad 9k rpm...
    Do tego zblokowanie ze skrzynią silnika motocyklowego na stałe w jednej
    obudowie chyba utrudnia takie zastosowanie.

    --
    Pozdrawiam:
    juhass

  • 29. Data: 2011-11-15 12:38:34
    Od: The_EaGle <e...@j...com>

    > P3 jest w sumie małym, a przede wszystkim bardzo oszczędnym silnikiem..

    Nie dalej jak miesiąc temu ten "mały " silnik wrzucałem do busa.
    :) Że tak powiem 4 osoby miały co nieść... fakt że był z kołem
    zamachowym i osprzętem ale ... 250kg to lekko licząc.

    Pozdrawiam
    Rafał

  • 30. Data: 2011-11-15 12:39:52
    Od: The_EaGle <e...@j...com>

    W dniu 2011-11-14 10:15, juhass pisze:

    > Wyżej, sporo wyżej, coś ponad 9k rpm...
    > Do tego zblokowanie ze skrzynią silnika motocyklowego na stałe w jednej
    > obudowie chyba utrudnia takie zastosowanie.

    Albo ułatwia - zależy do czego.

    Można zrobić prosty przekaz mocy łańcuchem :)

    Pozdrawiam
    Rafał