  • 11. Data: 2012-07-30 18:12:27
    Temat: Re: Mały, hermetyczny przepust na wysokie ciśnienie
    Od: John Smith <d...@b...pl>

    > Przeprowadziłem test i nie jest dobrze :) silnik ma ogromną bezwładność
    > termiczną - aż się zdziwiłem. Przykręciłem tam TC74 i mierzy, ale z dużym
    > opóźnieniem - jak silnik jest już gotowy do pracy i wkręca się na obroty
    > (zimny się nie wkręca), to czujnik nadal pokazuje temperaturę otoczenia.
    Tak bywa, gdy czujnik jest za daleko od źródła ciepła.

    > Cylindry są gorące a reszta silnika zimna - a nie chcę przykręcać czujnika
    > do cylindrów, bo z kolei może być za wysoka temperatura...
    Może to nie jest zły pomysł, to cylindry spalając mieszankę wytwarzają
    ciepło. Pomiar przy cylindrach mógłby być bardziej wiarygodny niż oleju,
    tym bardziej, że piszesz już o pomiarach czujnikiem PT100.

    > Chodzi mi o temperaturę oleju :)
    Jeśli tak, to się bawimy dalej. :)

    > Wymyśliłem, że kupię PT100 w osłonie i z przewodami odpornymi na wysoką
    > temperaturę, wywiercę w korku otwory na przewody (i na coś, co usztywni
    > PT100, żeby nie latał podczas jazdy) i zaleję przejście masą epoksydową.
    > To powinno wystarczyć?
    Jak pisali wcześniej Koledzy, pod korkiem nie powinno być ciśnienia, co
    ułatwia sprawę,
    chociaż, nie raz widziałem korek pobrudzony olejem.
    Każdy klej może "erodować" z czasem pod wpływem substancji chemicznych,
    z olejami nie mam doświadczenia, ale doradzę Ci zastosowanie dwóch
    warstw, epoksydu jako warstwy uszczelniającej i dodatkowo warstwę
    osłonową epoksydu. Jaką? Sam musisz dobrać substancję odporną na olej.
    Całość tak zabezpiecz, aby w czasie jazdy i niespodziewanego
    rozszczelnienia, nic się nie stało.
    Ale polecałbym umieszczenie PT100 przy cylindrach.
    K.

  • 12. Data: 2012-07-31 10:01:42
    Od: WS <L...@c...pl>

    On 23 Lip, 22:17, g...@n...invalid (Adam Wysocki)
    wrote:
    > Hej,
    >
    > Chc zrobi miernik temperatury oleju do motocykla. Potrzebuj przepustu,
    > kt rym mo na b dzie wyprowadzi styk czujnika przez korek oleju (czujnik
    > w postaci DS1820 w TO-92 b dzie zanurzony w oleju).

    chyba najprosciej cos gotowego kupic, np. termomtr wkrecany zamiast
    korka (pelno tego http://allegro.pl/listing.php/search?category=156&sg
    =0&string=termometr+oleju
    )

    albo dobrac jakis czujnik zamiast spustowego korka oleju, cos typu:

    http://sklep.mieloch.pl/product_info.php?cPath=1_83_
    415&products_id=2793&osCsid=a23d97ccf234b9f9d60e37b2
    92de1703
    http://sklep.mieloch.pl/product_info.php?cPath=1_83_
    415&products_id=2792&osCsid=a23d97ccf234b9f9d60e37b2
    92de1703

    http://sklep.motocykle.pl/index.php?products=product
    &prod_id=13900
    http://sklep.motocykle.pl/index.php?products=product