-
1. Data: 2012-07-23 22:17:39
Temat: Mały, hermetyczny przepust na wysokie ciśnienie
Od: g...@n...invalid (Adam Wysocki)
Hej,
Chcę zrobić miernik temperatury oleju do motocykla. Potrzebuję przepustu,
którym można będzie wyprowadzić styk czujnika przez korek oleju (czujnik
w postaci DS1820 w TO-92 będzie zanurzony w oleju). Korek jest z aluminium,
wygląda tak:
http://allegro.pl/i2494494352.html
http://allegro.pl/listing.php/search?string=korek+ol
eju+gsxf
Przepust powinien być hermetyczny, odporny na olej silnikowy, na temperaturę
do 120 stopni i na wysokie ciśnienie (nie mam pojęcia jakie - serwisówka do
motocykla podaje jedynie ciśnienie w głównym przewodzie olejowym).
Cena nie jest krytyczna, to ma być jedna sztuka i ma być niezawodne.
Pomożecie? :)
--
Gof
http://www.chmurka.net/
-
2. Data: 2012-07-24 13:30:12
Temat: Re: Mały, hermetyczny przepust na wysokie ciśnienie
Od: John Smith <d...@b...pl>
> Chcę zrobić miernik temperatury oleju do motocykla. Potrzebuję przepustu,
> którym można będzie wyprowadzić styk czujnika przez korek oleju (czujnik
> w postaci DS1820 w TO-92 będzie zanurzony w oleju). Korek jest z aluminium,
> wygląda tak:
>
> http://allegro.pl/i2494494352.html
> http://allegro.pl/listing.php/search?string=korek+ol
eju+gsxf
>
> Przepust powinien być hermetyczny, odporny na olej silnikowy, na temperaturę
> do 120 stopni i na wysokie ciśnienie (nie mam pojęcia jakie - serwisówka do
> motocykla podaje jedynie ciśnienie w głównym przewodzie olejowym).
>
> Cena nie jest krytyczna, to ma być jedna sztuka i ma być niezawodne.
>
> Pomożecie? :)
>
Nie pomożemy :(. Bo to razem niebanalne wymagania.
Pomiar lepiej wykonać pośrednio, trzeba znaleźć punkt blisko miejsca
tego oleju i umocować tam czujnik temperatury pod ciśnieniem atmosferycznym.
Metale dobrze przewodzą ciepło, temperatura obudowy będzie zbliżona do
temperatury oleju, o ile w czasie jazdy, wybrany punkt nie będzie dobrze
chłodzony. Inaczej zrobi się spory gradient temperatury, jak duży łatwo
sprawdzić poprzez zatrzymanie chłodzenia, czyli najczęściej jazdy.
K.
-
3. Data: 2012-07-24 16:42:07
Temat: Re: Mały, hermetyczny przepust na wysokie ciśnienie
Od: "j.r." <j...@g...pl>
Adam Wysocki wrote:
> Hej,
>
> Chcę zrobić miernik temperatury oleju do motocykla. Potrzebuję
> przepustu, którym można będzie wyprowadzić styk czujnika przez korek
> oleju (czujnik
> w postaci DS1820 w TO-92 będzie zanurzony w oleju). Korek jest z
> aluminium, wygląda tak:
>
> http://allegro.pl/i2494494352.html
> http://allegro.pl/listing.php/search?string=korek+ol
eju+gsxf
>
> Przepust powinien być hermetyczny, odporny na olej silnikowy, na
> temperaturę do 120 stopni i na wysokie ciśnienie (nie mam pojęcia
> jakie - serwisówka do motocykla podaje jedynie ciśnienie w głównym
> przewodzie olejowym).
>
Witam,
w misce nie powinno być ciśnienia, pompa tłoczy olej na wał itp a w misce
pozostaje resztka oleju i to raczej w postaci mgły olejowej która opada
tworząc cienką warstwę na dnie, przy7najmniej tak to kojarzę.
Lepszym rozwiązanie będzie zastosowanie czujnika z zewnątrz
miski lokalnie zaiziolowanego.
--
pzdr, j.r.
-
4. Data: 2012-07-24 17:45:32
Temat: Re: Mały, hermetyczny przepust na wysokie ciśnienie
Od: "wowa" <w...@g...pl>
Użytkownik "Adam Wysocki" <g...@n...invalid> napisał w
wiadomości news:pme.1343074659@news.chmurka.net...
>
> Cena nie jest krytyczna, to ma być jedna sztuka i ma być niezawodne.
>
> Pomożecie? :)
>
Kupić czujnik fabryczny do samochodu?
Wojtek
--
Taaa... Oczywiście, są lekarze, którzy
poświęcają cały swój czas i wiedzę
dla dobra pacjenta...
np. dr Sowa, dr House...
-
5. Data: 2012-07-25 09:12:09
Temat: Re: Mały, hermetyczny przepust na wysokie ciśnienie
Od: g...@n...invalid (Adam Wysocki)
John Smith <d...@b...pl> wrote:
> Pomiar lepiej wykonać pośrednio, trzeba znaleźć punkt blisko miejsca
> tego oleju i umocować tam czujnik temperatury pod ciśnieniem atmosferycznym.
To wszystko jest tak zaprojektowane, że jest chłodzone w czasie jazdy.
Boję się że przez to będą przekłamania. Chcę to zrobić raz a dobrze :)
--
Gof
http://www.chmurka.net/
-
6. Data: 2012-07-25 09:17:06
Temat: Re: Mały, hermetyczny przepust na wysokie ciśnienie
Od: g...@n...invalid (Adam Wysocki)
j.r. <j...@g...pl> wrote:
> w misce nie powinno być ciśnienia, pompa tłoczy olej na wał itp a w misce
> pozostaje resztka oleju i to raczej w postaci mgły olejowej która opada
> tworząc cienką warstwę na dnie, przy7najmniej tak to kojarzę.
To tym lepiej...
> Lepszym rozwiązanie będzie zastosowanie czujnika z zewnątrz
> miski lokalnie zaiziolowanego.
A jak to jest zrobione w samochodach? One są chłodzone cieczą - jest pomiar
temperatury cieczy przez czujnik zanurzony w tej cieczy?
Mój motocykl ma chłodzenie olejowe (dwa obiegi - wysokociśnieniowy, który
smaruje i niskociśnieniowy, który chłodzi).
http://en.wikipedia.org/wiki/Suzuki_Advanced_Cooling
_System
--
Gof
http://www.chmurka.net/
-
7. Data: 2012-07-25 11:05:19
Temat: Re: Mały, hermetyczny przepust na wysokie ciśnienie
Od: John Smith <d...@b...pl>
W dniu 2012-07-25 09:12, Adam Wysocki pisze:
> John Smith<d...@b...pl> wrote:
>
>> Pomiar lepiej wykonać pośrednio, trzeba znaleźć punkt blisko miejsca
>> tego oleju i umocować tam czujnik temperatury pod ciśnieniem atmosferycznym.
>
> To wszystko jest tak zaprojektowane, że jest chłodzone w czasie jazdy.
> Boję się że przez to będą przekłamania. Chcę to zrobić raz a dobrze :)
Metoda którą Ci zaproponowałem jest właśnie "raz *i* dobrze".
Uszczelnianie czujników pod ciśnieniem w warunkach substancji aktywnych
chemicznie nie jest sprawą prostą, właśnie ze względu na utratę
szczelności w najmniej oczekiwanym momencie.
K.
-
8. Data: 2012-07-25 11:48:32
Temat: Re: Mały, hermetyczny przepust na wysokie ciśnienie
Od: "j.r." <j...@g...pl>
Adam Wysocki wrote:
> j.r. <j...@g...pl> wrote:
>
>> w misce nie powinno być ciśnienia, pompa tłoczy olej na wał itp a w
>> misce pozostaje resztka oleju i to raczej w postaci mgły olejowej
>> która opada tworząc cienką warstwę na dnie, przy7najmniej tak to
>> kojarzę.
>
> To tym lepiej...
>
>> Lepszym rozwiązanie będzie zastosowanie czujnika z zewnątrz
>> miski lokalnie zaiziolowanego.
>
> A jak to jest zrobione w samochodach? One są chłodzone cieczą - jest
> pomiar temperatury cieczy przez czujnik zanurzony w tej cieczy?
>
http://allegro.pl/czujnik-temperatury-silnika-ford-t
ransit-86-00-i2449109330.html
Czujnik jest zanurzony w czynniku ale całość wkręcana do środka jest
jednolita.
Jeśli chcesz zrobić dobrze to może zamów u tokarza odpowiednik swojego korka
z wydrążeniem po środku na czujnik lub zastosuj taki ja w fordzie czy w
innym
aucie tam jest rezystor NTC.
--
pzdr, j.r.
-
9. Data: 2012-07-26 12:46:34
Temat: Re: Mały, hermetyczny przepust na wysokie ciśnienie
Od: "qlphon" <q...@p...fm>
> Chcę zrobić miernik temperatury oleju do motocykla.
http://www.jpcycles.com/motorcycle-oil-gauges
-
10. Data: 2012-07-30 15:50:46
Temat: Re: Mały, hermetyczny przepust na wysokie ciśnienie
Od: g...@n...invalid (Adam Wysocki)
John Smith <d...@b...pl> wrote:
>> To wszystko jest tak zaprojektowane, że jest chłodzone w czasie jazdy.
>> Boję się że przez to będą przekłamania. Chcę to zrobić raz a dobrze :)
>
> Metoda którą Ci zaproponowałem jest właśnie "raz *i* dobrze".
Przeprowadziłem test i nie jest dobrze :) silnik ma ogromną bezwładność
termiczną - aż się zdziwiłem. Przykręciłem tam TC74 i mierzy, ale z dużym
opóźnieniem - jak silnik jest już gotowy do pracy i wkręca się na obroty
(zimny się nie wkręca), to czujnik nadal pokazuje temperaturę otoczenia.
Cylindry są gorące a reszta silnika zimna - a nie chcę przykręcać czujnika
do cylindrów, bo z kolei może być za wysoka temperatura...
Chodzi mi o temperaturę oleju :)
> Uszczelnianie czujników pod ciśnieniem w warunkach substancji aktywnych
> chemicznie nie jest sprawą prostą, właśnie ze względu na utratę
> szczelności w najmniej oczekiwanym momencie.
Wymyśliłem, że kupię PT100 w osłonie i z przewodami odpornymi na wysoką
temperaturę, wywiercę w korku otwory na przewody (i na coś, co usztywni
PT100, żeby nie latał podczas jazdy) i zaleję przejście masą epoksydową.
To powinno wystarczyć?
--
Gof
http://www.chmurka.net/