  • Data: 2009-02-01 20:52:11
    Temat: Re: Mały beacon - gdzie kupić?
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <l...@w...pdi.net> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Tmk napisał:
    > Chciałbym kupić mały nadajnik beacon i odbiornik, tylko nie wiem jak się
    > to po polsku nazywa.
    > Chodzi mi o takie urządzenie do lokalizacji które często można było
    > zobaczyć w filmach w latach 80-tych.
    > Mały nadajnik wysyłał sygnał, a odbiornik wydawał dźwięk lub świecił z
    > pewną częstotliwością. Im bliżej znajdował się nadajnika tym częściej to
    > robił.
    > Widziałem to np. w filmie 'no contry for old men'.
    > Gdzie taki zestaw mogę kupić?

    W każdym porządnym sklepie ze sprzętem dla turystów wysokogórskich,
    lepsze ze sprzętem narciarskim też powinny to mieć - bo opisałeś toczka
    w toczkę działanie lokalizatora lawinowego...

    Urządzenia tego typu są dwojakie:

    Prostsze to nadajnik indywidualny - wkładasz baterie, przed wyjściem w
    góry włączasz urządzenie, chowasz do kieszeni kurtki (optymalnie do
    wewnętrznej kieszeni) i idziesz - jakby stało się nieszczęście to na
    podstawie emitowanego sygnału będzie cię można łatwo na lawinisku znaleźć.

    Drugi rodzaj urządzeń to już znacznie droższe odbiorniki z możliwością
    pracy jako nadajnik. Normalnie nosisz to włączone jako nadajnik
    bezpieczeństwa (dokładnie jak ten pierwszy typ), jakby cię zasypało - to
    można cię zlokalizować, a jeśli zasypie kogoś innego - wyjmujesz,
    przełączasz w tryb odbiornika i szukasz - trxzeba ciut poćwiczyć ale na
    ogół wystarcza wiedza z instrukcji obsługi i trochę wprawy.

    Tak więc - szukaj w sprzęcie turystycznym.

    --
    Darek