eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyMałep roblemy z odpalaniem diesla
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 16

  • 1. Data: 2014-03-13 10:00:57
    Temat: Małep roblemy z odpalaniem diesla
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Silnik rozgrzany, wyłączam na 5 minut, po powrocie jest tak, ze jak
    poczekam na rozgrzanie swiec to odpala na jeden obroót, jak chce odpalac od
    razu to odpalanie jest słyszalnie trudniejsze, trwa np. 2-3 obroty i
    ogólnie słychać, że odpala gorzej.

    Jak myslicie - co jest przyczyną?

    Dotychczas myslałem, ze rozgrzewanie sweic jest potrzebne na zimnym
    silniku.
    A tutaj mała niespodzianka.

    Silnik to 1,9D we fiacie scudo.


  • 2. Data: 2014-03-13 10:21:58
    Temat: Re: Małep roblemy z odpalaniem diesla
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Thu, 13 Mar 2014 09:00:57 +0000 osobnik zwany Budzik
    napisał:

    > Silnik rozgrzany, wyłączam na 5 minut, po powrocie jest tak, ze jak
    > poczekam na rozgrzanie swiec to odpala na jeden obroót, jak chce odpalac
    > od razu to odpalanie jest słyszalnie trudniejsze, trwa np. 2-3 obroty i
    > ogólnie słychać, że odpala gorzej.
    >
    > Jak myslicie - co jest przyczyną?
    >
    > Dotychczas myslałem, ze rozgrzewanie sweic jest potrzebne na zimnym
    > silniku.
    > A tutaj mała niespodzianka.
    >
    > Silnik to 1,9D we fiacie scudo.


    wypalone świece. To one trzymają ciepło.


    --
    Ford C-Max PMS Edition, Jeep Grand Cherokee 4.0
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
    -Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett


  • 3. Data: 2014-03-13 11:00:46
    Temat: Re: Małep roblemy z odpalaniem diesla
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik masti g...@t...hell ...

    >> Silnik rozgrzany, wyłączam na 5 minut, po powrocie jest tak, ze jak
    >> poczekam na rozgrzanie swiec to odpala na jeden obroót, jak chce odpalac
    >> od razu to odpalanie jest słyszalnie trudniejsze, trwa np. 2-3 obroty i
    >> ogólnie słychać, że odpala gorzej.
    >>
    >> Jak myslicie - co jest przyczyną?
    >>
    >> Dotychczas myslałem, ze rozgrzewanie sweic jest potrzebne na zimnym
    >> silniku.
    >> A tutaj mała niespodzianka.
    >>
    >> Silnik to 1,9D we fiacie scudo.
    >
    > wypalone świece. To one trzymają ciepło.
    >
    Chyba niemożliwe.
    Jakies 2 miesiace temu był wymieniany rozrząd i przy tej okazji zmieniane
    swiece.


  • 4. Data: 2014-03-13 11:08:06
    Temat: Re: Małep roblemy z odpalaniem diesla
    Od: "Ukaniu" <l...@g...pl>


    Użytkownik "Budzik" <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w
    wiadomości news:XnsA2EF63ACF2EFCbudzik61pocztaonetpl@127.0.0.1.
    ..
    > Silnik rozgrzany, wyłączam na 5 minut, po powrocie jest tak, ze jak
    > poczekam na rozgrzanie swiec to odpala na jeden obroót, jak chce odpalac
    > od
    > razu to odpalanie jest słyszalnie trudniejsze, trwa np. 2-3 obroty i
    > ogólnie słychać, że odpala gorzej.
    >
    > Jak myslicie - co jest przyczyną

    Za takie efekty odpowiada kąt wtrysku i sprężanie. O ile świece i reszta
    osprzętu jest sprawna.

    --
    Pozdrawiam
    Łukasz



  • 5. Data: 2014-03-13 11:24:27
    Temat: Re: Małep roblemy z odpalaniem diesla
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Thu, 13 Mar 2014 10:00:46 +0000 osobnik zwany Budzik
    napisał:

    > Użytkownik masti g...@t...hell ...
    >
    >>> Silnik rozgrzany, wyłączam na 5 minut, po powrocie jest tak, ze jak
    >>> poczekam na rozgrzanie swiec to odpala na jeden obroót, jak chce
    >>> odpalac od razu to odpalanie jest słyszalnie trudniejsze, trwa np. 2-3
    >>> obroty i ogólnie słychać, że odpala gorzej.
    >>>
    >>> Jak myslicie - co jest przyczyną?
    >>>
    >>> Dotychczas myslałem, ze rozgrzewanie sweic jest potrzebne na zimnym
    >>> silniku.
    >>> A tutaj mała niespodzianka.
    >>>
    >>> Silnik to 1,9D we fiacie scudo.
    >>
    >> wypalone świece. To one trzymają ciepło.
    >>
    > Chyba niemożliwe.
    > Jakies 2 miesiace temu był wymieniany rozrząd i przy tej okazji
    > zmieniane swiece.

    miałem dokładnie taki objaw w TDi. PO wykręceniu okazało się, że ze świec
    zostały praktycznie tylko gwinty. Skoro kręci i zapala ale ciężko to to
    jest najbardziej podejrzane. Bo diesel zapali i bez świec.



    --
    Ford C-Max PMS Edition, Jeep Grand Cherokee 4.0
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
    -Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett


  • 6. Data: 2014-03-13 11:24:39
    Temat: Re: Małep roblemy z odpalaniem diesla
    Od: "Jan Koval" <j...@o...pl>


    Użytkownik "Budzik" <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w wiadomości
    news:XnsA2EF6E148193Bbudzik61pocztaonetpl@127.0.0.1.
    ..
    > Użytkownik masti g...@t...hell ...
    >
    >>> Silnik rozgrzany, wyłączam na 5 minut, po powrocie jest tak, ze jak
    >>> poczekam na rozgrzanie swiec to odpala na jeden obroót, jak chce odpalac
    >>> od razu to odpalanie jest słyszalnie trudniejsze, trwa np. 2-3 obroty i
    >>> ogólnie słychać, że odpala gorzej.
    >>>
    >>> Jak myslicie - co jest przyczyną?
    >>>
    >>> Dotychczas myslałem, ze rozgrzewanie sweic jest potrzebne na zimnym
    >>> silniku.
    >>> A tutaj mała niespodzianka.
    >>>
    >>> Silnik to 1,9D we fiacie scudo.
    >>
    >> wypalone świece. To one trzymają ciepło.
    >>
    > Chyba niemożliwe.
    > Jakies 2 miesiace temu był wymieniany rozrząd i przy tej okazji zmieniane
    > swiece.

    "Za takie efekty odpowiada kąt wtrysku i sprężanie. O ile świece i reszta
    osprzętu jest sprawna." (z innego maila) - czyli być może tu być problem...

    J.


  • 7. Data: 2014-03-13 13:12:16
    Temat: Re: Małep roblemy z odpalaniem diesla
    Od: Pawel O'Pajak <o...@g...pl>


    Powitanko,

    > wypalone świece. To one trzymają ciepło.

    What?! Nie wiem jaka jest pojemnosc cieplna swiec, ale jakis epsilon
    wieksza od zera i nieporownywalnie mniejsza od bloku, glowicy i calej
    reszty silnika. Cieply diesel powinien palic jak Chuck - z polobrotu.
    Przez 5 minut nie wystygnie nawet silniczek od motorynki na Syberii.
    U mnie swieczki wlaczaja sie tylko jak jest mniej niz +5 oC.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa
    --
    "-Tato, po czym poznać małą szkodliwość społeczną?
    -Po wielkiej szkodzie prywatnej" (kopyrajt: S. Mrożek)
    ******* >>> !!! UWAGA: ODPOWIADAM TYLKO NA MAILE:
    moje imie.(kropka)nazwisko, ten_smieszny_znaczek, gmail.com


  • 8. Data: 2014-03-13 13:26:39
    Temat: Re: Małep roblemy z odpalaniem diesla
    Od: "Ukaniu" <l...@g...pl>


    Użytkownik "Pawel O'Pajak" <o...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:lfs7b2$j6v$1@wieslauf.sub.de...
    > reszty silnika. Cieply diesel powinien palic jak Chuck - z polobrotu.

    Stąd jak już napisałem stawiał bym na problemy z kątem wtrysku.
    Pompa w tym czasie się raczej nie zapowietrzy, sprężanie musiało by być już
    całkiem do kitu.
    No i kolega pisał, że wymieniał rozrząd...
    Czy on aby nie chodzi teraz zbyt miękko?

    --
    Pozdrawiam
    Łukasz


  • 9. Data: 2014-03-13 21:00:56
    Temat: Re: Małep roblemy z odpalaniem diesla
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Ukaniu l...@g...pl ...

    >> reszty silnika. Cieply diesel powinien palic jak Chuck - z polobrotu.
    >
    > Stąd jak już napisałem stawiał bym na problemy z kątem wtrysku.

    Muszę podjechać do mechanika.

    > Pompa w tym czasie się raczej nie zapowietrzy, sprężanie musiało by
    > być już całkiem do kitu.

    Nie, ogólnie silnik jest w bardzo dobrym stanie.

    > No i kolega pisał, że wymieniał rozrząd...
    > Czy on aby nie chodzi teraz zbyt miękko?

    Nie zauwazyłem żadnych zmian w sposobie pracy silnika.
    ale jezdze kilkoma autami wiec mogłbym nie zauwazyć.
    Co masz na mysli, pisząc "miekko"?



  • 10. Data: 2014-03-13 21:55:59
    Temat: Re: Małep roblemy z odpalaniem diesla
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2014-03-13 21:00, Budzik pisze:
    > Użytkownik Ukaniu l...@g...pl ...
    >
    >>> reszty silnika. Cieply diesel powinien palic jak Chuck - z polobrotu.
    >>
    >> Stąd jak już napisałem stawiał bym na problemy z kątem wtrysku.
    >
    > Muszę podjechać do mechanika.
    >
    >> Pompa w tym czasie się raczej nie zapowietrzy, sprężanie musiało by
    >> być już całkiem do kitu.
    >
    > Nie, ogólnie silnik jest w bardzo dobrym stanie.

    A sprawdzałeś sprężanie? To kilka minut roboty - o ile świece da się
    "czysto" odkręcić.

    >
    >> No i kolega pisał, że wymieniał rozrząd...
    >> Czy on aby nie chodzi teraz zbyt miękko?
    >
    > Nie zauwazyłem żadnych zmian w sposobie pracy silnika.
    > ale jezdze kilkoma autami wiec mogłbym nie zauwazyć.
    > Co masz na mysli, pisząc "miekko"?
    >

    Zbyt późny wtrysk - analogia do późnego zapłonu w iskrowych. Wtedy
    silnik może mieć problem z uruchomieniem, ma mniejszą moc na niskich
    obrotach. Na wysokich obrotach ubytku macy najczęściej już nie ma.

    W tym silniku, a raczej w jego pompie - to jedna śruba. Odkręcasz i
    próbujesz regulować kąt wtrysku, nawet na słuch. Jeśli tego nie robiłeś
    - to lepiej jedź do kogoś obeznanego z tematem, aby samemu za bardzo nie
    cofnąć wtrysku.


    --
    Pozdrawiam.

    Adam

strony : [ 1 ] . 2


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: