    From: heby <h...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Małe Pi ale z dyskiem mSata/M.2
    Date: Thu, 13 Aug 2020 11:39:25 +0200

    On 13/08/2020 11:27, Mateusz Viste wrote:
    > Wręcz przeciwnie - socjalizm mógł bawić się w jakieś górnolotne ideały i
    > tworzyć czterogłowe kurczaki.

    Czyli np. robić komputer do zastosowań edukacyjnych w którym GPIO psuje
    się od dotknięcia.

    > Żeby ograniczyć ilość zwrotów?

    Świetny pomysł, szczególnie jak już jest na rynku.

    Testowanie kosztuje. Obcinamy. Z resztą po co to wogóle włączać. Na
    produkcje i jedziemy.

    > Kolega widzę idealista. Każdy dodatkowy feature, nawet jeśli "darmowy"
    > w produkcji

    Każdy ficzer projektowany od razu dobrze jest lepszy i tańszy niż
    poprawiany w 5-tej iteracji, jesli w ogóle.

    Nie trzeba być hiperinteligentnym aby dostrzec że shield PoE zasłania
    GPIO. Natomiast trzeba być dziadowskim.

    1457665721748.png
    > Załóżmy, że dodadzą feature do specyfikacji i zrobią te pola.

    Już je zrobili. W 2/3.

    A za rok,
    > dwa, będą chcieli użyć innego MCU, który akurat nie będzie miał tej
    > możliwości i będzie krzyk bo "regresja".

    Robią to z wersji na wersję. Na przykłąd pozbyli się Composite.
    REGRESJA! Kiku popłakało, a kilku dorobiło filozofie i jadą dalej.

    > Dobry produkt, to produkt
    > przewidywalny

    My dalej rozmawiamy o Pi?

    > i ściśle okrojony do założeń.

    Jakie masz założenia projektując coś uniwersalnego? Że ma być jak
    najmniej uniwersalne?

    > Zresztą w programowaniu -
    > jak na pewno wiesz - jest identycznie. Do spełnienia zadania X użyjesz
    > biblioteki Y, ta posiada dodatkową funkcję Z więc myślisz "chuj że
    > niepotrzebna dla 99% klientów, skoro jest to wystawię na zewnątrz bo
    > jest za darmo". Za rok bibliotekę trzeba zmienić i zonk - 1%
    > kombinatorów teraz krzyczy po internecie że krzywda i niesprawiedliwość.

    W programowaniu na szczęscie używam abstrakcji, dzieki czemu wymiana
    bibliteki nie wiążę się z kosztami "wszystko od nowa". Szczególnie
    gdybym coś pisał 4 razy z rzędu od zera, to jest niezerowa szansa że w
    końcu bym się zastanowił czy nie wysawić jednak gniazda zasilania innego
    niż usb w postaci pinów do polutowania...

    > A jesteś w stanie zrobić to lepiej w tej cenie?

    Jestem w stanie w tej cenie nie zasłaniać GPIO. Kwestia innego wycięcia
    i postawienie na etapie projektowania gównej płytki jakiejś dziurki na
    śrubkę. Oh wait ...

    No ale to podnosi koszty. Nie, lepiej nie. Dobre wrogiem dziadowskiego.