  • Data: 2020-08-13 11:47:25
    Temat: Re: Małe Pi ale z dyskiem mSata/M.2
    Od: heby <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 13/08/2020 11:28, Marcin Debowski wrote:
    > Banana Pi, nawet M1 ma standardowe złącze SATA.

    Mam jakieś wczesne BananaPi, chyba M1. Jest *wysoce* niestabilne na
    złączu Sata. To nie jest kwestia zasilania, to jest coś na poziomie
    sygnałowym. Kernel przy obciążeniu dysksku zgłasza błedy transmisji,
    czasem fatale (dane stracone). Sprawdziłem kilka dysków i leży w
    szufladzie. Czytałem sporo o tym problemie na forach i nie tylko ja
    obserwowałem niestabilność przy intensywnym uzywaniu SATA. Pomijam
    wydajność - na poziomie wręcz śmiesznym, choć akurat w tym zastosowaniu
    mógłbym to przełknąć.

    > Z drugiej strony, współczesne karty SD i pendrajwy mają całkiem
    > zadowalające prędkości zapisu a cenowo nie odbiegając od ssd m.2/msata,
    > więc pytanie, coż to za wymagający pomiar, że musi być do tego ssd?

    Dużo danych. Wbrew pozorom markowa i wspólczesna karta sd rozleciała się
    po roku używania w HomeAssistancie, baza danych histycznych była
    bezustanie nadpisywana aż w końcu szlag trafił kartę.

    Dyski SSD są na to przygotowane lepiej choć to bardziej nadzieja jest.

    PS. I tak pewnie skończy się to Pi + SD z założeniem że co kilka
    miesiący trzeba będzie kartę zmienić. Trudno.