  • Data: 2020-08-13 14:02:05
    Temat: Re: Małe Pi ale z dyskiem mSata/M.2
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid> szukaj wiadomości tego autora

    2020-08-13 o 11:39 +0200, heby napisał:
    > Czyli np. robić komputer do zastosowań edukacyjnych w którym GPIO
    > psuje się od dotknięcia.

    Wpadki się zdarzają. Tobie nie?

    > Testowanie kosztuje.

    No i widzisz, w końcu sam zrozumiałeś że nie ma nic "za darmo".

    > Każdy ficzer projektowany od razu dobrze jest lepszy i tańszy niż
    > poprawiany w 5-tej iteracji, jesli w ogóle.

    Dalej droższy od braku tego feature, z którego mało kto by skorzystał,
    poza Sebą z usenetu który chce mieć cuda na kiju, ale nie zapłaci
    więcej jak 20 zł.

    > Jakie masz założenia projektując coś uniwersalnego? Że ma być jak
    > najmniej uniwersalne?

    Pi jest uniwersalną zabawką komputeropodobną. Jeśli szukasz
    czegoś profesjonalnie uniwersalnego, to masz compute module - a resztą
    sobie zaprojektuj ściśle pod swój projekt.

    > W programowaniu na szczęscie używam abstrakcji, dzieki czemu wymiana
    > bibliteki nie wiążę się z kosztami "wszystko od nowa".

    A czy ja cokolwiek pisałem o "wszystko od nowa"? Jak w tej swojej
    abstrakcji pokusisz się na wystawienie czegoś, czego w specyfikacji nie
    ma, to o tyle będziesz miał trudniej wybierając zamienną bibliotekę
    jutro. I to się sprawdza również w hardware.

    > Jestem w stanie w tej cenie nie zasłaniać GPIO.

    GPIO to jest pikuś. Ja się pytam o rozmiary przetwornicy i wentylatorek.

    > Kwestia innego wycięcia i postawienie na etapie projektowania gównej
    > płytki jakiejś dziurki na śrubkę.

    I wyjdzie potworek. Swoją drogą, płytka PoE korzysta z GPIO, więc chcąc
    nie chcąc musi je zasłonić - przynajmniej częściowo. Inaczej mówiąc, po
    prostu marudzisz.

    Mateusz