  • 21. Data: 2010-03-08 15:21:15
    Temat: Re: Mała miejska żmija - Abarth, Twingo?
    Od: fv <f...@c...com>

    krzysiek82 wrote:
    > cc lub sc do tego silnik 1.4 16v jak ktoś chce to nawet turbo bo 1.4 16v
    > już jako seria wrażenia nie robi. Tutaj chyba większą frajdę sprawi
    > nietypowe i fajnie zrobione małe auto niż gotowiec z salonu :)

    Muszę być ze sobą szczery i przyznać się sam przed sobą i przed Wami, że się nie znam
    na tuningu
    nawet na tyle, żeby nie dać się obrobić firmie tuningowej. Mam jakąśtam podstawową
    wiedzę ale po
    pierwsze primo uważam, że auto powinno być fabrycznie przystosowane do ostrego
    ciśnięcia a po drugie
    nie mam jak fachowca skontrolować czy zrobił dobrze i czy w ogóle coś zrobił.

    Raz mieli ze mnie ubaw w serwisie motocyklowym jak mi wywiercili dziurkę w wydechu.
    Uznałem że
    zapierdziela jak dziki, dopiero później mi ktoś zwrócił uwagę że tylko głośniej
    słychać.

    No nie można się znać na wszystkim ;-) Akurat ja wybrałem inną działkę profesjonalnie
    a z
    automobilizmu wybrałem sobie fragment dotyczący prowadzenia pojazdów a nie
    mechaniki...

    Kilka razy tuningu próbowałem (w motocyklach) i rady fachowców sprawdziły się
    średnio, więc chyba
    sobie odpuszczę.
    Przykładowo zaproponowano mi wymianę filtra powietrza ze względu na to że wymieniłem
    wydech na
    bardziej przepustowy. Wydawało się logiczne, że będzie jeszcze szybciej. Tymczasem
    spadek momentu u
    dołu był większy niż to co doszło na górze i w rezultacie jest nieco słabsze
    przyspieszenie przy
    minimalnie wyższej prędkości maksymalnej (4km/h). Nie opłaciło się, chociaż wszyscy
    uważali że
    będzie lepiej. I co im teraz zrobię? Wymiana komputera to jedyne rozwiązanie, a to
    wiąże się z
    odłączeniem katalizatora.
    Później się okaże, że trzeba wymienić wtryskiwacze, potem pompę, potem przewody,
    potem tłoki i
    korbowody.. i tak w nieskończoność. A na końcu i tak smarowanie nie styknie albo
    sprzęgło padnie bo
    nieprzystosowane.

    I tyle mam o tuningu do powiedzenia.

    --
    fv

  • 22. Data: 2010-03-08 15:32:35
    Od: krzysiek82 <s...@u...pl>

    fv pisze:
> [...]
    potem tłoki i
    > korbowody.. i tak w nieskończoność. A na końcu i tak smarowanie nie styknie albo

    w sumie mam podobne doświadczenia, z taką różnicą, że jak czegoś nie
    rozkręcę to chory jestem, także z zawodu zajmuje się zupełnie czymś
    innym, ale dłubanie to dla mnie doskonała odskocznia. Rozumiem twoje
    obawy, odnośnie szybkich aut, znam jednego fiata 500 abarth w którym
    szyba już dwa razy poleciała. Dlaczego? Bo jest utwardzony i buda
    bardziej pracuje a jakie są polskie drogi wiadomo. Według mojej wiedzy
    karoseria 9a dokładniej sztywność) nie zmieniła się w porównaniu ze
    zwykłą wersją 500tki. Dlatego nie zawsze co fabrycznie jest idealnie
    dopasowane, nasze drogi potrafią wszystko zweryfikować.

    --
    krzysiek82

  • 23. Data: 2010-03-08 16:31:49
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "grzech" <z...@w...pl> wrote in message

    > A po co psuć takie moto?;) Kup se tę hondzine 500, spali 5l. a frajda jak
    > clio 2.0.

    Najwieksza frajda zima. Albo w deszczu. Albo w 35'c upale w czarnej skorze
    motocyklowej.

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 24. Data: 2010-03-08 16:38:44
    Od: raadaar <r...@g...com>

    On 8 Mar, 15:32, krzysiek82 <s...@u...pl> wrote:

> [...]
    > zwykłą wersją 500tki. Dlatego nie zawsze co fabrycznie jest idealnie
    > dopasowane, nasze drogi potrafią wszystko zweryfikować.

    A ja znam samochód w którym pekają szyby pomimo miekkiego zawieszenia.
    Nasze drogi potrafią wszystko zweryfikować.

  • 25. Data: 2010-03-08 19:18:56
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "raadaar" <r...@g...com> napisał w wiadomości news:

    >A ja znam samochód w którym pekają szyby pomimo miekkiego zawieszenia.

    Niech zgadnę - Megane?
    W mojej byłej wymienili zapobiegawczo tylną szybę podczas jakiejś akcji,
    właśnie z tytułu takowego zagrożenia.

  • 26. Data: 2010-03-08 19:37:36
    Od: raadaar <r...@g...com>

    On 8 Mar, 19:18, "Cavallino" <c...@k...pl> wrote:

    > Niech zgadnę - Megane?
    > W mojej byłej wymienili zapobiegawczo tylną szybę podczas jakiejś akcji,
    > właśnie z tytułu takowego zagrożenia.

    Blisko... ale Clio. I to tylko ten jeden egzemplarz.

  • 27. Data: 2010-03-08 19:38:19
    Temat: Re: Mała miejska żmija - Abarth,=?ISO-8859-2?Q?Twingo=3F?=
    Od: Rafał Grzelak <n...@d...com>

    fv wrote:

    > I właśnie ono mnie zainspirowało do poszukiwań ;-)

    Jeszcze Clarkson jezdzil TwingoRS w ostatnim sezonie TG.

    Ja osobiscie wzialbym Twingo, albo dozbieral i Abarth Grande Punto.

    Oczywiscie gdybym wpadl kiedys na pomysl wywalenia takiej kasy na takie
    male auto ;]

    --
    Pozdrawiam, Rafał.
    rg[na]skrzynka[kropka]pl

  • 28. Data: 2010-03-08 19:43:56
    Od: MaćkuPićku <s...@o...pl>

    W dniu 2010-03-08 12:30, fv pisze:
> [...]
    >
    > Oprócz Punto rozważam też Renault Twingo 1.6, natomiast jeśli chodzi o używane auta
    to nie mam
    > pojęcia o rynku. Raczej wolałbym nowe, ponieważ auta sportowe mają często bogatą
    przeszłość
    > powypadkową i nie koniecznie się o nie dba jak należy (zwłaszcza o te z turbo).
    >
    > Cena do 65 tys PLN, chociaż wolałbym do 55.
    >
    > Chodzi wyłącznie o osiągi, przyczepność i radość z jazdy. Ale jednocześnie auto nie
    może palić w
    > mieście więcej niż 10 litrów przy bardzo ostrym ciśnięciu. Preferuję mały silnik.

    Abarth zje Ci 12 w miescie bez cisniecia. z ciśnięciem
    Moja siostra ma Bravo z silnikiem 1.4 Tjet 120 koni i ciagnie 10 w miescie
    co najmniej.
    Na trasie teraz do włoch z trumną na dachu w 4 osoby jadąc ~140 wciągnęło 11.

    Turbo żyje turbo pije.
    I żeby nie było. Żaden 1.4 Tjet od fiata nie pali mniej niż ok 10 w miescie
    bez pałowania....

    Polecam.
    www.spritmonitor.de
    www.motostat.pl

    --
    Maciek "Sołtys"
    Kraków

  • 29. Data: 2010-03-08 20:04:55
    Temat: Re: Mala miejska zmija - Abarth, Twingo?
    Od: "Iguan007" <i...@p...onet.pl>

    "fv" <f...@c...com> wrote in message news:hn2n7f$ccn$1@inews.gazeta.pl...
    > Czesc
    >
    > Zastanawiam sie nad zakupem malej miejskiej zmiji typu Fiat Punto Abarth.
    > Chodzi o auto
    > ukierunkowane wylacznie na osiagi, radykalne a przy tym dosyc male i
    > lekkie.

    Moze Fiesta ST? Na zakretach zachowuje sie bardzo dobrze, silniczek 2.0 w
    miare ok. Srednie zuzycie paliwa wychodzi okolo 9-10 litrow. Samochod
    sprawuje sie dobrze podczas codzienej jazdy "po zakupy".

    Tutaj masz porownanie z coltem
    http://www.youtube.com/watch?v=PSdJxxOElWY

    a tutaj z corsa
    http://www.youtube.com/watch?v=RSLLGTlhE_g&feature=r