    Newsgroups: pl.comp.programming
    Date: Tue, 11 Nov 2014 01:43:37 -0800 (PST)
    <e...@g...com>
    <d...@g...com>
    <0...@g...com>
    <8...@g...com>
    <4...@g...com>
    <d...@g...com>
    <1...@g...com>
    <2...@g...com>
    Subject: Re: Makra w jezyku Scheme
    From: firr <p...@g...com>

    W dniu wtorek, 11 listopada 2014 01:48:52 UTC+1 użytkownik g...@g...com
    napisał:
> [...]
    mi wcale na cos malego i jednorodnego; z tym liczeniem slow kluczowych to przesada w
    c wiekszosc tych slow to nazwy typow (ktore tak naprawde mozna by uznac za typy
    blibioteczne choc wbudowane),

    > no, jest jeszcze break, continue, goto, while, do, switch, case, default.
    > ale zgoda, to nie jest najwazniejsze.
    > scheme nie dostarcza takich rzeczy, jak for, while, do, switch czy return,
    > ale dostarcza srodkow, w oparciu o ktore mozna sobie zdefiniowac takie
    > wyrazenia, a takze wiele innych

    te nie sa zbyt istotne, moze goto/break
    (w sumie z tych slow kluczowych w c zostaja
    ze dwa trzy ktore wlasnie jakby odpowiadają
    opkodom minimalnego assemblera)

> [...]
    >
    > ostatnio przerabiam ksiazke "Handbook of Practical Logic and
    > Automated Reasoning" Johna Harrisona, ktory wprowadza w niej przyklady
    > w jakims wariancie MLa (chyba Caml, ale moge sie mylic). Piszac implementacje
    > roznych rachunkow logicznych, musi naprawde sporo miejsca poswiecic zagadnieniu
    > parsowania, natomiast jezeli przyjmie sie konwencje stosowania "w pelni
    > onawiasowanej notacji polskiej", sprawa staje sie trywialna (zas zysk
    > wynikajacy ze wprowadzenia wlasnej smiesznej notacji jest zaden)
    > [inna sprawa, ze ML ma naprawde fajny system typow, ktorego troche

    przypadku c jest mz bardzo skomplikowana - 'architektura ducha' scheme mi wyglada z
    grubsza ani na wyraznie mniej skomplikowana ani na wyraznie bardziej, moge powiedziec
    ze te niektore nieco bardziej skomplikowane wyrazenia te np gdzie wchodzi juz ta
    lambda define i dalej nie wygladaja mi wcale za naturalnie

    > Scheme jest duzo bardziej abstrakcyjny od C. Intencja stojaca za
    > jezykiem C jest taka, zeby miec duza kontrole nad tym, co robi
    > komputer. Intencja stojaca za Schemem jest zupelnie odwrotna
    > -- przede wszystkim interesuje nas to, jak najlepiej opisac
    > dany problem.

    c jest bardzo abstrakcyjny, co do owego scheme
    to ciagle ciezko mi ocenic, ale szczerze mowiac nie jestem przekonany tj nie wierze
    tak jakby apriori ze problemy w scheme latwiej jest wyrazic/rozwiazac w scheme niz w
    c (powazne problemy (wezmy na przyklad konkretne przykladowe problemy
    1"napisanie dobrego raytracera z dobra optymalizacją" albo
    2"napisanie dobrego podsystemu fizyki (zderzen itp) 2d/3d"
    tak naprawde musisz rozwiazac jakby poza językiem, czy to ze bedziesz przy tym uzywac

    jakiegoś jezyka (mozna wstawic dowolny) cośkolwiek tu pomoże ?

    - pytanie jest poniekad otwarte bo pewnosci ze nie pomoze nie mam, ale nie wiem jak
    (wiec to ze pomoze jest tylko hipotezą), sam z siebie jakos nic nie widze - na oko
    wyglada po prostu na to ze te problemy musisz rozkminic i rozwiazac na pozajęzykowym
    polu -- z drugiej
    strony tworzenie czegos takiego obejmuje nie tylko rozkminianie ale tez i testowanie
    wiec jezyk i srodowisko mogloby miec pewne znaczenie
    (moze bardziej nawet srodowisko typu edytor niz sam jezyk)

    koniec konców po rozpykaniu tematu (albo odpadnieciu bo czasem jest to na tyle
    czasochlonne ze mozna stracic motywacje) mozna to zaimplementowac i to jest chyba
    mniejsza czesc problemu, ja moge to wtedy zrobic w c
    bo jest to elegancjkie, dosyc wydajne i dosyc łatwe

    to zo mnie teraz glownie interesuje to piksele (zwane przezemnie programistycznym
    piachem)

    > a udalo Ci sie w ostatnim czasie opracowac jakies nowe ciekawe rzeczy?

    narazie nie,