eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaMagrailRe: Magrail
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.samoylyk.n
    et!weretis.net!feeder7.news.weretis.net!news.unit0.net!border1.nntp.ams1.gigane
    ws.com!nntp.giganews.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt
    -spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Subject: Re: Magrail
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    References: <qv2laf$uf9$1@dont-email.me> <o...@t...home>
    <qv4gr4$dqd$1$opajak@news.chmurka.net>
    <2...@g...com>
    <20200108151524.2e315424@mateusz>
    <2...@g...com>
    <qv60ud$b4t$1$opajak@news.chmurka.net>
    From: Piotr Dmochowski <i...@p...onet.pl>
    Date: Thu, 9 Jan 2020 19:01:05 +0100
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; Win64; x64; rv:68.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/68.3.1
    MIME-Version: 1.0
    In-Reply-To: <qv60ud$b4t$1$opajak@news.chmurka.net>
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
    Content-Language: pl
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 31
    Message-ID: <5e176a62$0$538$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 87.206.236.127
    X-Trace: 1578592866 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 538 87.206.236.127:63472
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:749641
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2020-01-09 o 02:51, Pawel "O'Pajak" pisze:
    > W dniu 2020-01-08 o 16:51, Dawid Rutkowski pisze:
    >> Ale jeszcze raz - energia elektryczna nie jest brana bezpośrednio (czy
    >> też jedynie przez pośredniczącą prądnicę) z silnika na paliwo ciekłe,
    I tak i nie, w hybrydach Toyoty są 2 motory/generatory i energia z
    generatora zasilanego mechanicznie (spalinowo) idzie do drugiego silnika
    (ewentualnie akumulator bierze nadwyżkę lub robi za wspomaganie).

    > Zastanawiam się, dlaczego nie jest tak, że silnik spalinowy napędza
    > ładowanie akumulatora (i silnik elektryczny). Przecież spalinowy ma
    > największą sprawność w pewnym zakresie obrotów i nie jest to od 700 do
    > 5000, tylko zwykle w okolicach 2500. Można by wywalić całe przeniesienie
    > napędu od sprzęgła po dyfer.
    https://www.youtube.com/watch?v=FrPTMwqZfwE
    Jak ktoś nie ma czasu to tak mniej więcej od 22 minuty.
    W skrócie system hybrydowy Toyoty (nowsze generacje, na początku było CVT):
    Nie ma klasycznej przekładni, sprzęgła etc.
    Jest przekładnia planetarna, co pozwala na regulację kierunku i
    prędkości kół. Silnik spalinowy może pracować z optymalnymi obrotami, za
    regulację prędkości odpowiadają 2 silniki elektryczne, odpowiednia
    kombinacja ich prędkości obrotowej powoduje dopasowanie obrotów wałka
    zdawczego do aktualnej prędkości samochodu.
    Podobno w najnowszej generacji silnik spalinowy przy przyspieszaniu też
    zwiększa obroty bo takie są oczekiwania i przyzwyczajenia klientów
    (wcześniej wchodził na obroty z największą mocą i "wył" jednostajnie).

    Jak nie ma potrzeby to się silnik spalinowy wyłącza, wtedy za napęd i
    kontrolę kierunku i prędkości odpowiada motor/generator 2 zasilany z aku.
    --
    Pozdrawiam
    Piotrek

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: