  • Data: 2013-03-12 12:46:22
    Temat: Re: Magnes jako dar Boży
    Od: "Anerys" <s...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "bartekltg" <b...@g...com> napisał w wiadomości
    news:khlgdo$glo$1@node1.news.atman.pl...
    > "Grawitacja to energia, moje kółko będzie się wiecznie obracać
    > i dawać energię" - gość miał przepiękne rysunki techniczne
    > (widać jakiś starszy inżynier), ale problemy z liczeniem
    > momentów sił.

    To jak ten inzynier obronbił pracę, skoro miał kłopot z tym, co już w
    podstawówce jest poruszane? :P

    > Albo goście z maszynką silnik pneumatyczny - pompa
    > -Silnik wykonuje pracę i kręci pompą. Pompa dopompowuje
    > zbiornik zasilający silnik, utrzymując w nich stałe ciśnienie.
    > - I to działa?
    > - tak.
    > - Na pewno, działa i było testowane
    > - tak
    > [zamyślam się, nagle słyszę warkot]
    > - A co to?
    > - Aaa, to kompresor dopompowuje zbiornik, co jakiś czas
    > musimy go doładować, bo układ nie jest jeszcze doskonały.

    Już by lepiej teściową nakarmili grochówką/fasolówką, do tego porcyjka
    fasolki po bretońsku, rura wiadomo gdzie i mieli by stałe dopompowywanie, a
    przy odrobinie szczęścia odbyło by się to znacznie ciszej, tylko miejsce
    musiało by być na wszelki wypadek przewiewne raczej :)

    > Byli też spece od silników elektrycznych+prądnica, chyba silnik
    > Adamsa to się nazywało. Dużo cewek, niezbyt optymalnie ułożonych
    > (jak trochę jak w modelu prezentującym działanie silnika,
    > zamkniętych magnetowodów niet etc ).
    > I silnik był nadsprawny. Mierząc natężenie z baterii na wyjściu,
    > mnożąc przez napięcie wychodziła moc pobierana.

    Dotąd niby się zgadza, iloczyn napięcia i prądu...

    > Jak mierzyli moc na wyjściu? Podłącali woltomierz, spisywali
    > wynik, potem podłączali amperomierz, wyniki mnożyli.
    > ;D

    Tej... czyżby amperomiar przypinali w miejscu woltomierza, czyli równolegle?