  • Data: 2014-02-20 11:19:48
    Temat: Re: Magistrala CAN - ile urządzeń?
    Od: RtB <radagast.SPAMOWI.@.NIE.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2014-02-19 21:31, Atlantis pisze:
    > Jak to właściwie jest z magistralą CAN? Ile urządzeń może jednocześnie
    > być podłączonych do jednej linii? Bo spotkałem się już z kilkoma różnymi
    > wersjami. Pamiętam, że kiedyś czytałem ogólny tekst, porównujący różne
    > sposoby transmisji w instalacjach automatyki (RS485, CAN, 1-wire) i w
    > plusach CAN wymieniona była m.in. możliwość podłączenia dużej liczby
    > urządzeń.
    >
    > Tymczasem w pewnym poradniku (http://forum.atnel.pl/topic1183.html)
    > natrafiłem na tabelkę (http://tinyurl.com/oncl8e6) w której maksymalna
    > liczba węzłów została podana jako 32.

> [...]

    W nocie aplikacyjnej TI (http://www.ti.com/lit/an/slla270/slla270.pdf)
    znalazłem informację, że standard zaleca 30, ale w rzeczywistości zależy
    to od parametrów transceiverów i kabli. Gdyby to było 32, nie działałoby
    nam pół laboratorium w pracy :-) (używamy CANa do sterowania testerami).

    Pozdrawiam,
    Piotr