  • Data: 2013-04-20 17:50:29
    Temat: Re: Magister Inżynier elektronik
    Od: "Anerys" <s...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Dariusz Dorochowicz" <_...@w...com> napisał w wiadomości
    news:kku8mv$7kf$1@node2.news.atman.pl...

    > Tego to nie słyszałem - gdzie coś takiego widziałeś? Pośmiałbym się, a na
    > p.l.c. jakoś tak cicho się zrobiło.

    Bo to właśnie do pośmiania się, wzorowałem się na światłowodach jedno i
    wielomodowych.

    > 2N3055 to jednak trochę wolne są.

    Są - i temu nie przeczę. W katalogu widziałem do 2.5 MHz, w innych jeszcze
    mniej... Ale za to wytrzymują uprażenie rezystorów wyrównawczych, przy
    padnięciu stopnia wejściowego, czy drivera... już nie pamiętam, co mi
    dokładnie padło, driver chyba. Głupie zwarcie i mam oświetlenie
    rezystorowe... :)

    > A może piszesz o takiej cenie za "tuningowane" 2N3055? To by dopiero

    Blisko, blisko, ciekawe tylko, co należało by zrobić, by taki tranzystor
    stał się "koszerny". Przypuszczam, że mniej-więcej tak, iż mamy sobie jedną
    parkę tychże, oceniamy po brzmieniu. Jestem niemal pewien, że gdyby zrobić
    im sitko z nadrukiem "Hi-end certified", to dokładnie ta sama para, w tym
    samym układzie, miała by "bardziej wyrównaną i wyeksponowaną górę",
    "miękksze, cieplejsze (1) medium", oraz "soczystcze, pełniejsze basy", etc.

    > było... Czasem się zastanawiam, że gości zajmujących się takimi tematami,
    > to trzeba do marketingu zatrudniać i dać im dobrą kasę. Przecież oni
    > wszystko sprzedadzą. Nie to, co absolwenci szkół

    Jeśli o mnie biega, to ja się nie nadaję. Nie umiałbym kłamać (choc tak w
    ogóle kłamać to ja umiem zupełnie dobrze) klientowi, który w zaufaniu
    przychodzi do mnie po COŚ. Że to coś jest super-hiper-duper, podczas, gdy
    nim nie jest. Czułbym się nieuczciwie wobec klienta robiąc mu taki numer.
    Klient mi zaufał, a ja to zaufanie zawiodłem... (choć on może jeszcze tego
    nie wiedzieć). Rozumiem, nagiąć trochę to i owo, ale nigdy skłamać. Można
    sobie wyobrazić, co czułem, sprzedając (jako kasjer) w sklepie, wzmacniacz
    antenowy, gdzie obwodów strononych zero, jedynie trafko dopasowujące,
    kosztuje 20 PLN, ekranowania tyle co nic, czyli nic, jeden maleńki
    tranzystorek, a wzmocnienie - np. 50-60 dB. Ale nawet 30 szerokopasmowo w
    Warszawie, to... Najwyżej przemilczałem, ale nigdy nie mówiłem, ze to się
    sprawdzi, itd.

    Natomiast chętnie ostro wykpię każdy fałsz.

    > marketingu. Mógłbym wtedy tak się nie wysilać i robić prostsze tematy ;),
    > nie zawracać głowy RoManowi, klient byłby zadowolony, że ma to, co chciał.
    > Same korzyści ;) A tak to trzeba domyślać się co klient może chcieć, potem
    > tłumaczyć, że to, co wymyślił, tak nie do końca ma sens (z pewnym tematem
    > to praktycznie u każdego trzeba to samo tłumaczyć) itd itp.

    Ja czasem tak się zastanawiam, czy te wszystkie szkoły wiedzą, czego uczyć?
    Czasem mam wrażenie, że głównie uczą (wy)dymania klienta, zamiast
    (z)robienia mu dobrze (gra słów zamierzona).