    From: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Magister Inżynier elektronik
    Date: Fri, 19 Apr 2013 23:45:17 +0200
    Sender: r...@n...agh.edu.pl
    <kkmcic$rlf$1@mx1.internetia.pl> <kkmmqg$7m0$1@speranza.aioe.org>
    <kkmo9q$21j$1@mx1.internetia.pl>
    <1...@p...pl.invalid>
    <kko4or$gej$1@mx1.internetia.pl>
    <1...@p...pl.invalid>
    <516fbcf1$0$1230$65785112@news.neostrada.pl>
    <kkoku6$bjf$1@speranza.aioe.org> <kkrncu$1oa$1@news.vectranet.pl>
    <9...@p...pl.invalid>
    <kksaoc$agb$1@node1.news.atman.pl>

    Hello ak,

    > Nie jest to jak Ci sie wydaje kwestia mniemanologii stosowanej, lecz
    > konkretnych preferencji brzmieniowych

    OMG! Następny, który próbuje mnie uczyć rzeczy, z których kiedyś
    żyłem, Ostatni wzmacniacz lampowy zbudowałem jeszcze w latach 70-tych
    zeszłego wieku. Jak tylko w Polsce stały się dostępne tranzystory
    dużej mocy (czytaj: 2N3055) czyli w połowie lat 70-tych a niejaki
    Bogusław Dubiel (B.D.Sound) opublikował w Radioelektroniku (bodaj
    10/76) schemat wzmacniacza gitarowego 160W, to jak cała masa
    ówczesnych młodych pasjonatów muzyki rockowej też taki zbudowałem.
    Oczywiście wzmacniacz był taki sobie, do czego sam Dubiel się
    przyznawał. Na dokładkę nie ustrzeżono się błędów w publikacji
    (złośliwi twierdzą, że wprowadzone świadomie). A później było już
    tylko łatwiej i do lamp po prostu nie wróciłem. Choć widok wzmacniacza
    100W na dwóch EL34 zasilanych z 700V był naprawdę niesamowity. Szkoda,
    że transformator nie wytrzymał :(

    > oraz pewnych konwecji danych stylow muzycznych.
    > Otoz jak wiadomo w jazzie gra sie czystym, nie znieksztalcnym brzmieniem (sa
    > nieliczne wyjatki) a przetworniki
    > w gitarach jazzowych produkuja duzy sygnal wyjsciowy. Tranzystorowa
    > konstrukcja bez problemu jest w stanie zapewnic nieznieksztalcone
    > przenoszenie sygnalu przy duzym poziomie na wejsciu..

    Słyszałeś o takim wynalazku, który nazywa się "potencjometr"?

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan