    From: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Magister Inżynier elektronik
    Date: Wed, 17 Apr 2013 15:38:30 +0200

    Am 17.04.2013 12:50, schrieb Anerys:

    > Użytkownik "Waldemar Krzok" <w...@z...fu-berlin.de> napisał w
    > wiadomości news:at77bcFrvutU5@mid.uni-berlin.de...

    Tego akurat nie napisałem i odcinam się od powyższego!!!!

    > Ja jednak myślę, że elektronik poważnie myślący o projektowaniu,
    > powinien mieć choć blade pojęcie o składzie użytego rezystora, przy
    > prądzie stałym to raczej obojętne, ale w życiu mamy coraz więcej
    > radiotechniki, czy przebiegów szybkozmiennych, a tam znaczenie może mieć
    > właściwość matoeriału użytego do zbudowania rezystora, i/lub jego
    > rozmieszczenie. Ergo - projektant, który chce dobrze zrobić projekt,
    > powinien te właściwości uwzględnić.

    Właśnie. Nie zawsze, ale często. Jak mam wzmacniacz parametryczny, to
    jednak jest ważne jaki współczynnik temperaturowy dany opornik ma, czy
    kondensator zmienia swoją pojemność w funkcji napięcia (tak, ale czy
    wystarczająco mało) i tym podobne.

    > Ale do tego chyba musieli mieć jednak bladozielone pojęcie, czego
    > szukać, żeby nie było pomyłki w stylu wyszukaj zespół "Pussycat", a
    > wyszuka "Pussycat Dolls", albo odwrotnie...?

    > Wiedzieliście, czego wymagać, człowiek miał odrobinę oleju w głowie i
    > zagrało. Ale pewnie wiedział, że asembler to takie coś, w czym gada
    > procek, że taki RTS, to nie nazwa klubu sportowego, tylko jeden z
    > rozkazów (to akurat cytat z procka 6502), miał choćby szczątkowe pojęcie
    > o prawie Ohma, że im większe napięcie i/lub prąd, to opornik bardziej
    > się grzeje, bo wydziela się większa moc, itd.

    No i o to chodzi. Co z tego że facio ma dyplom ze szlaczkiem i nagrody,
    jak tylko potrafi powtórzyć wiedzę podręcznikową. Ale jak mu się da
    problem do rozwiązania pod stresem (bo taka rozmowa to jednak stres) i
    go rozwiąże, znaczy, że umie myśleć, a to jest ważne. Nie musi mi
    wyprowadzać prawa Ohma z równań Maxwella, ale np. dobrać oporniki do
    dzielnika napięcia korzystając ze standartowych wartości. Nie masz
    pojęcia ilu dyplomowanych ma z tym problem.

    Waldek