  • 11. Data: 2012-02-06 10:10:46
    Temat: Re: Magazyn danych
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2012-02-06, o godz. 10:57:55
    RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl> napisał(a):

    > Nie realne jeśli zależy na małym zużyciu energii.
    > NAS będzie brał mniej prądu niż jakiś NetTop na Atomie, taki NetTop
    > nie jest odpowiednio mocny a konstrukcja przeważnie ogranicza mu
    > ilość i rodzaj dysków twardych. A na normalnym procesorze
    > zużycie energii będzie kilka razy większe.

    Co to znaczy duże zużycie? Mam od ponad 3 lat w domu mini serwer na
    płycie Intel D201GLY2. Płyta jest formatu mini ITX z Celeronem. 1GB
    pamięci plus 1 dyski SATA 3,5 z serii GREEN. W trakcie normalnej pracy
    cały komp bierze ~15-16W. Przy maksymalnym obciążeniu około 10W więcej.
    Nie jest to znacząco więcej od wielu NAS-ów. Problemem jest karta
    10/100 ale akurat nie mam potrzeby żeby tam było więcej - nie robię tam
    backupu internetu. ;-)

    > Generalnie obowiązuje stara zasada, albo potrzebujesz wydajności
    > i olewasz zużycie energii albo bawisz się w zielonego i olewasz
    > odpowiednią moc sprzętu.

    Nie do końca. W przypadku NAS-ów wcale nie trzeba tak wielkiej mocy.
    Część Atomów sobie daje radę - zresztą często one siedzą w środku wielu
    urządzeń.

    Zdrówko

  • 12. Data: 2012-02-06 10:31:45
    Od: Salata <s...@w...poczta.fm>

    W dniu 2012-02-06 10:57, RadoslawF pisze:

> [...]
    >
    > Generalnie obowiązuje stara zasada, albo potrzebujesz wydajności
    > i olewasz zużycie energii albo bawisz się w zielonego i olewasz

    Wszystko zalezy od potrzeb. Jezeli chodzi o wydajnosc i ilosc
    obslugiwanych protokolow to wlasne rozwiazanie nie ma konkurencji w
    domowych warunkach. Przerobilem troche sprzetu. Z dedykowanych rozwiazan
    QNAP mial za mala pojemnosc (2HDD RAID1), a wydajnosc Synology (4HDD i
    RAID5) pozostawiala niedosyt za ta kwote. Skonczylo sie na LGA775/8GB
    RAM/E8200/2x1Gb LAN, ale ciagnie to 10HDD na ZFS. Pozwala to na transfer
    ponad 200MiB, ale pradu pewnie swoje bierze, nie wnikalem za bardzo, bo
    maszyna ma inne priorytety. Atom niestety tez nie dawal rady ZFSowi.

    Jezeli ma to byc NAS na backup to QNAP pewnie da rade, ale osobiscie nie
    pakowalbym sie wsprzet za mniej niz 500pln, bo to najtansza chinszczyzna.

    --
    Regards
    Marcin (PSNID:salata_pl)

  • 13. Data: 2012-02-06 13:17:40
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2012-02-06 11:10, Użytkownik Maciek Babcia Dobosz napisał:

> [...]
    > Nie jest to znacząco więcej od wielu NAS-ów. Problemem jest karta
    > 10/100 ale akurat nie mam potrzeby żeby tam było więcej - nie robię tam

    Pisząc "normalny procesor" miałem na myśli aktualnie sprzedawane
    do desktopów. To co piszesz to zestaw energooszczędny więc porównywalny
    do NetTopów. Wolna karta sieciowa, jedyny plus to dwa kontrolery
    SATA i jeden PATA, w nettopach jest mniej a w obudowie brak
    miejsca na duże (3,5cala) dyski.

    > Nie do końca. W przypadku NAS-ów wcale nie trzeba tak wielkiej mocy.
    > Część Atomów sobie daje radę - zresztą często one siedzą w środku wielu
    > urządzeń.

    Tyle że prędkość masz przez to mniejszą niż jakbyś postawił
    jakiś starszy komp z C2D.

    Pozdrawiam

  • 14. Data: 2012-02-06 13:37:09
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2012-02-06, o godz. 14:17:40
> [...]

    > do desktopów. To co piszesz to zestaw energooszczędny więc
    > porównywalny do NetTopów. Wolna karta sieciowa, jedyny plus to dwa

    W slocie siedzi akurat u mnie szybsza - ale to szczegół. Jak pisałem
    sprzęt ma już parę lat.

    > kontrolery SATA i jeden PATA, w nettopach jest mniej a w obudowie brak
    > miejsca na duże (3,5cala) dyski.

    Brak? No wiesz - jakby to pisać... Nie mówi tego dyskowi który tam
    siedzi bo nie uwierzy ;-) W obudowie jaką mam mieści się akurat 2 dyski
    3,5 cala i napęd optyczny slim. W nowej - na Asus AT3IONT-I Deluxe pod
    HTPC jest miejsce zamiennie na dysk 2,5/3,5 i napęd optyczny. Jak
    takowego nie ma to 2 dyski się mieszczą.

    > Tyle że prędkość masz przez to mniejszą niż jakbyś postawił
    > jakiś starszy komp z C2D.

    Ale oczywiście. Tyle że to C2D w przypadku NAS-a na 2-3 dyski raczej
    nie będzie wykorzystane a sam procesor zje tyle prądu co mój cały
    system.

    Zdrówko

  • 15. Data: 2012-02-06 14:49:00
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2012-02-06 14:37, Użytkownik Maciek Babcia Dobosz napisał:

    > Ale oczywiście. Tyle że to C2D w przypadku NAS-a na 2-3 dyski raczej
    > nie będzie wykorzystane a sam procesor zje tyle prądu co mój cały
    > system.

    I to jest to o czym pisałem na początku, albo szybko i duże
    zużycie prądu albo małe zużycie prądu ale wolniej.
    Takiego rozwiązania żeby było szybko i energooszczędnie
    jeszcze nie spotkałem.
    Fakt że do zastosowań domowych wybrał bym walniej ale
    taniej. :-)

    Pozdrawiam

  • 16. Data: 2012-02-06 15:03:44
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2012-02-06, o godz. 15:49:00
    RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl> napisał(a):

    > I to jest to o czym pisałem na początku, albo szybko i duże
    > zużycie prądu albo małe zużycie prądu ale wolniej.

    Nie do końca masz rację bo dla niewielkiej ilości dysków procki
    zużywające mało prądu są wystarczająco wydajne. Więc to nie jest tak że
    jedno wyklucza drugie. Wszystko zależy od zastosowania. Nie będziesz
    raczej w domu używał np. jakiegoś NetApp-a ;-)

    > Takiego rozwiązania żeby było szybko i energooszczędnie
    > jeszcze nie spotkałem.
    > Fakt że do zastosowań domowych wybrał bym walniej ale
    > taniej. :-)

    Ale te wolniej wcale w zastosowaniach domowych wolne nie jest. ;-)

    Zdrówko