  • 21. Data: 2017-03-06 11:43:41
    Temat: Re: Made In China
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 6 Mar 2017 09:09:13 +0100, Piotr Wyderski <n...@m...com> wrote:
    > Spora liczba elektrycznych podgrzewaczy przepływowych wody
    > ma grzanie bezpośrednie w oparciu o nieizolowaną grzałkę
    > i ludzie od tego na masową skalę nie giną.

    Oczywiście, bo soora liczba instalacjj takich ogrzewaczy jest
    podłączana do obwodów z różnicówką, bo mają PE połączone z obudowa,
    lub chociaż są uziemnione.
    Lepsze pompy do oczek i akwariow mają PE (blacha) wyprowadzone do
    wody. Ale ogromna większość aksesoriów akwa - nie.

    Tak btw:
    http://www.youtube.com/watch?v=f14nv3uf2ik

    --
    Marek

  • 22. Data: 2017-03-06 11:49:41
    Od: jacek <j...@w...pl>

    W dniu 2017-03-06 o 09:26, J.F. pisze:

    > Piotrze - w jakim sensie "nieizolowana" ?
    >
    > Bo w srodku chyba jednak zastane drut oporowy, w jakiejs izolacji
    > (piasek), to w metalowej rurce i wszystko pieknie dziala, dopoki woda
    > nie przezre tej metalowej rurki i nie wleje sie do piasku.

    Niestety kolego, w 2 podgrzewaczach jakie rozbierałem
    za izolator robi sama woda i dlatego potrzebne
    podłączenie obudowy do PE oraz sprawna różnicówka.
    Nie ma tam żadnej izolacji galwanicznej na grzałce...
    --
    pzdr, j.r.

  • 23. Data: 2017-03-06 13:51:17
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Piotr,

    Monday, March 6, 2017, 9:09:13 AM, you wrote:

    > Spora liczba elektrycznych podgrzewaczy przepływowych wody
    > ma grzanie bezpośrednie w oparciu o nieizolowaną grzałkę
    > i ludzie od tego na masową skalę nie giną.

    Chyba na dzikim wschodzie. Bodaj w Syrii modna była jantara jako
    ogrzewacz przepływowy.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 24. Data: 2017-03-06 13:52:14
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F.,

    Monday, March 6, 2017, 9:26:29 AM, you wrote:

> [...]

    > (piasek), to w metalowej rurce i wszystko pieknie dziala, dopoki woda
    > nie przezre tej metalowej rurki i nie wleje sie do piasku.

    Ale wtedy natychmiast działa wyłącznik różnicowo-prądowy.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 25. Data: 2017-03-06 23:48:20
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    > Tak btw:
    > http://www.youtube.com/watch?v=f14nv3uf2ik

    Chińska wersja zwykłej "buzały"...
    Na bazarach znana w wersji "Elektrokipiatil'nik", o mocy 750W i szybko
    grzejąca wodę na jedną szklankę herbaty.

    --
    Wyobraź pan sobie taką sytuację, pracujesz pan do 67 roku życia,
    co miesiąc wpłacasz 1000 złotych na ZUS, później dostajesz

  • 26. Data: 2017-03-07 08:21:15
    Od: Piotr Wyderski <n...@m...com>

    RoMan Mandziejewicz wrote:

    > Chyba na dzikim wschodzie.

    Wg googla mają tak m.in. Dafi i Biawar. Tu masz grzałę do Dafiego,
    wskaż izolację:

    http://allegro.pl/spirala-do-grzalki-dafi-5-5-kw-b08
    2-i5457155536.html

    A tu Siemens:

    http://www.przeplywowe.pl/c-737/p-4511/ogrzewacz-6-k
    w-electronic-1faz-nadumywalkowy-siemens

    "Nowy układ grzewczy z drutu nieizolowanego"

    Pozdrawiam, Piotr

  • 27. Data: 2017-03-07 08:29:53
    Od: Piotr Wyderski <n...@m...com>

    J.F. wrote:

    > Piotrze - w jakim sensie "nieizolowana" ?

    W dosłowym: woda wpływa bezpośrednio w nieizolowaną spiralę grzejną
    i tak samo ją opuszcza. U ujścia jest element metalowy, który ma
    być podłączony do PE i to neutralizuje gradient napięcia. Póki
    połączenie działa.

    > Bo w srodku chyba jednak zastane drut oporowy, w jakiejs izolacji
    > (piasek), to w metalowej rurce i wszystko pieknie dziala, dopoki woda
    > nie przezre tej metalowej rurki i nie wleje sie do piasku.

    Są z rurką, są bez rurki. Długość kanałów wodnych i ekwipotencjalizacja
    kluczowych miejsc załatwiają sprawę.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 28. Data: 2017-03-07 08:55:07
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 7 Mar 2017 08:21:15 +0100, Piotr Wyderski <n...@m...com> wrote:
    > http://www.przeplywowe.pl/c-737/p-4511/ogrzewacz-6-k
    w-electronic-1faz-nadumywalkowy-siemens
    > "Nowy układ grzewczy z drutu nieizolowanego"

    Natomiast mi podoba się "niezniszczalność grzałki". Czyżby
    Siemensowi już życie na rynku niemiłe?

    --
    Marek

  • 29. Data: 2017-03-07 09:14:22
    Od: Piotr Wyderski <n...@m...com>

    Marek wrote:

    > Natomiast mi podoba się "niezniszczalność grzałki". Czyżby Siemensowi
    > już życie na rynku niemiłe?

    W rozumieniu dosłownym to może być prawda. Grzałka Ci się nigdy nie
    zepsuje. O jej uszczelkach czy gnieździe jakoś nie wspominają. :-)

    Pozdrawiam, Piotr

  • 30. Data: 2017-03-07 13:06:03
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    J.F. wrote:
> [...]
    >połączenie działa.

    >Są z rurką, są bez rurki. Długość kanałów wodnych i

    Wyobrazic sobie potrafie, ale zainstalowac klientowi liczyc na to, ze
    nic sie nie stanie, to wole nie.

    Szczegolnie teraz, gdy rury plastikowe.

    J.