-
Data: 2023-01-26 20:44:46
Temat: Re: 'Ma przekonac Warszawiaków ze chca'
Od: heby <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]On 26/01/2023 20:16, J.F wrote:
>> Bo producent doskonale sobie zdawał sprawę z tego jakie ładowarki do
>> akku stosowano w dawnych czasach. Jak to cudownie, że one minęły.
> A gdzie tam.
> Owszem - mozesz kupic nowoczesną ladowarke, ale mozesz wyciagnac
> stary prostownik.
I wtedy jak wykręcisz korki w akku bezobsługowym? Włamując się do
obudowy łomem? Bo mnie więcej to jest właściwe narzędzie w niektórych
przypadkach.
Akku bezobsługowy zrobi co może - upuści ciśnienie i zdechnie głośno
szumiąc. W niektórych przypadkach zrobi bum, jak w pewnej piwnicy
pewnego pechowca. Troche trudno go winić, w końcu kto przy zdrowych
zmysłach podpina ładowarkę genrującą w szczycie połówki sinusa 16V do
akku kwasowego.
> Te nowoczesne maja swoje wady, przynajmniej w tym popularnym
> marketowym typie:
> -nie naladują mocno rozladowanego aku,
Nic dziwnego. To jedno z zabezpieczeń. Taki akku wymaga czegoś zupełnie
innego niż ładowanie. On wymaga serwisu lub złomowiska. Przeciętny
suweren, nawet po reanimacji prostownikiem od dziadka, będzie miał akku
w stanie agonalnym.
Ale, ale... niektóre ładowarki maja tryb wzbudzania takich akku. Moja
stara ładowarka uC miała, przyciskało się dłużej włacznik i ładowała
mimo braku wykrycia napiecia na pierwzym teście. Moja obecna (z Lidla)
prawdopodobnie nie ma, choć niewykluczone, że instrukcja była kiepska i
nie ogarniała tego tematu.
Swoją drogą, o ile dobrze, że akku w samochodzie nie jest
przeładowywane, dzięki kosmicznej technologii tranzystorowej, to
przyznaje, że mało kto wpadł na pomysł aby chronić akku przed
rozładowaniem w przypadku zapomnalskich od świateł. Może za kilkanaście
dekad przemysł motoryzacyjny da radę ogarnąc taką technologię
międzygalaktyczną razem z niegasnąca lampką kabiny (tutaj to już wręcz
technologia bajkowa potrzebna).
Zmierzam do tego, że akku "mocno rozładowany" to nie mógł być przypadek,
to raczej jakaś katastrofa i miałbym ograniczone zaufanie do takiego
zmartwychwstania.
> -niski prad ladowania .. 4A, a ja mam aku 80Ah,
Zgadza się, to wada. Tylko że to jest właśnie zaleta. Nie ugotujesz
rosołu, nie wybuchnie Ci piwnica, możesz podpiąc i iść spać. Niektóre
wady to zalety.
> -niskie napiecie ... nie wybuchnie, ale czy sie "do pelna" naladuje?
Naładuje do pełna. Napiecie nie jest "za niskie". Napięcie jest
prawidłowe, kontrolowane za pomocą modelu fizycznego. Wiele z tych
ładowarek jest na tyle sprytnych, że potrafią mierzyć rezystancję
wewnętrzną akku i na podstawie tego sterować napięciem tak, aby ją
kompensować. Choć przyznaję, z opakowania takowej to nijak nie wynika.
Suweren wiedzieć nie musi.
Następne wpisy z tego wątku
- 26.01.23 21:03 J.F
- 26.01.23 21:12 J.F
- 26.01.23 21:52 scobowski
- 26.01.23 22:09 LordBluzg(R)??
- 26.01.23 22:58 heby
- 26.01.23 23:17 heby
- 26.01.23 23:20 heby
- 26.01.23 23:36 LordBluzg(R)??
- 27.01.23 08:33 J.F
- 27.01.23 09:16 heby
- 27.01.23 09:45 J.F
- 27.01.23 10:18 ąćęłńóśźż
- 27.01.23 10:52 heby
- 27.01.23 10:55 Shrek
- 27.01.23 11:02 Shrek
Najnowsze wątki z tej grupy
- Najszybciej ładujące się samochody elektryczne
- Izera goli do zera! - co najmniej 383M złotówek wyprowadzonych z budżetu
- koniec zdupy wymysłów
- a Ty jak się zachowasz w godzinie próby?
- Tak wiem.... To oczywiste ale jak oni dzisiaj dziadują na materiale
- Echhhhhh. Marzy mi się SWAP Audi A2 z 1.8 T ;-)
- Dyrektor Toyoty miał rację. Elektryki to ślepa uliczka
- spalinki
- Odśnieżanie samochodu(1)
- wpadłem kołem w dziurę nocusz zdarza się
- Nigdy
- Odśnieżanie samochodu
- PV teraz
- Czy chodzenie jest ekologiczne?
- skurwiałe miasto
Najnowsze wątki
- 2025-03-08 Cięcie wysokich tui
- 2025-03-08 Środa Wielkopolska => SAP FI/CO Konsultant wewnętrzny <=
- 2025-03-08 Prawo "gminne"
- 2025-03-08 Warszawa => Senior Recruiter <=
- 2025-03-08 Warszawa => Key Account Manager IT <=
- 2025-03-08 Najszybciej ładujące się samochody elektryczne
- 2025-03-07 AION przejety
- 2025-03-07 Warszawa => Data Engineer (Tech Leader) <=
- 2025-03-07 Gliwice => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2025-03-07 Warszawa => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-03-07 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-03-07 Chiny-Kraków => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2025-03-07 Gliwice => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2025-03-07 Chiny-Kraków => Backend Developer (Node + Java) <=
- 2025-03-07 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS