  • 11. Data: 2011-04-28 07:20:18
    Temat: Re: MUX3 w ?odzi juz dzia?a
    Od: a...@p...pl

    On Wed, 27 Apr 2011 20:39:56 +0200, Jerzy Pastusiak

    >jadryś:

    >no, ale to raczej na pewno docelowo bedzie DVB-T2
    >
    >jp
    >
    >-=-=-=-=-
    >http://www.dvb.org/technology/fact_sheets/DVB-Proje
    ct_Factsheet.pdf

    >DVB Fact Sheet - January 2011:
    >=============================
    >
    >Next Steps for DVB-T2:
    >(Nastepny krok wdrazania DVB-T2):
    >
    >Trials(7) (Proby):
    >
    >Denmark
    >Germany
    >Kazakhstan
    >Spain
    >Switzerland
    >Thailand
    >Ukraine

    + Czechy (w Pradze)

    --
    ThinkXtra

  • 12. Data: 2011-04-28 07:30:48
    Temat: Re: MUX3 w Lodzi juz dziala
    Od: a...@p...pl

    On Thu, 28 Apr 2011 08:30:48 +0200, Bartłomiej Zieliński
    <B...@p...pl> wrote:

    >Ja bym postawił tezę, że jakość obrazu zależy od rozdzielczości i
    >stopnia kompresji, i w jakimś stopniu od tunera. Natomiast FEC i QAM
    >wpływa na to, ile MHz z przydzielonego pasma częstotliwości ten obraz
    >zabierze :-)

    moze nie MHz, bo nie moze byc wiecej niz szerokosc kanalu tv (7/8MHz).

    im wiecej QAM tym wiecej "rozpoznawalnych" bitow w jednostce czasu,
    czyli wiecej mb/s. Dopiero na to sie naklada FEC, ktory mowi o
    wykorzystaniu bitow do przenoszenia (dla uproszczenia) obrazu a w
    nastepnej kolejnosci dopiero kompresja mpeg-2/mpeg-4.

    QAM-64 i FEC 9/10 (lub wiecej) - da sie odbierac przy dobrym sygnale,
    blisko nadajnika, im slabszy sygnal tym trudniej

    QAM-16 i FEC 1/2 - daloby sie odbierac z bardzo daleka, bo to co nie
    odbierze glowica (demodulator), to skoryguje FEC.

    --
    ThinkXtra

  • 13. Data: 2011-04-28 08:49:16
    Od: Bartłomiej Zieliński <B...@p...pl>

    Użytkownik a...@p...pl napisał:
    > moze nie MHz, bo nie moze byc wiecej niz szerokosc kanalu tv (7/8MHz).

    Słusznie, użyłem skrótu myślowego. Choć czy to nie jest tak, że im
    więcej informacji, tym częściej nadawana jest paczka z bitami dla danego
    strumienia? Bo jeśli tak, to statystycznie rzecz biorąc, jak kanał ma
    większą przepływność, to zużyje więcej MHz w danym czasie, bo te same
    MHz będą częściej wykorzystywane dla tego kanału. Trochę to zagmatwane,
    ale to jest podobnie jak w GSM: mamy 8 szczelin czasowych i stałą
    prędkość transmisji i szerokość pasma, ale jak połączenie "zjada" 2
    szczeliny to może przesłać więcej informacji. A ponieważ mówi się, że
    statystycznie na 1 połączenie w GSM przypada 25 kHz (szerokość pasma :
    liczbę szczelin), to i w DVB musi być podobnie :-)

  • 14. Data: 2011-04-28 10:03:26
    Od: jadryś <a...@o...pl>

    W dniu 2011-04-27 20:39, Zakarm pisze:

    > Porownaj sobie niemiecki MPEG2 z ta przeskalowana sieczkom ktora u nas
    > leci w MPEG4

    Jakoś nie zauważyłam żadnej różnicy, - parametry przesyłu były dokładnie
    takie same jak te polskie - np. Polsatu czy Puls.

  • 15. Data: 2011-04-28 12:56:26
    Od: Zakarm <t...@s...com>

    W dniu 2011-04-28 12:03, jadryś pisze:

    > Jakoś nie zauważyłam żadnej różnicy, - parametry przesyłu były dokładnie
    > takie same jak te polskie - np. Polsatu czy Puls.

    Jasneee

  • 16. Data: 2012-02-01 09:19:27
    Temat: Re: MUX3 w Łodzi juz działa
    Od: "Remek" <n...@g...com>

    Uzytkownik <a...@p...pl> napisal:

    > no bo nie masz czym - niemiecka dvb-t nadaje w przestarzalym systemie
    > mpeg-2

    Przestarzalym??? Cechuje sie mniejszym stopniem kompresji i mniej wymaga od
    sprzetu. Poza tym oferuje znacznie lepsza jakosc. Pewnie rynek zmusi ich to
    przejscia na MPEG4, ale to inna bajka.

    Remek