  • 1. Data: 2011-04-25 20:30:48
    Temat: co godnego uwagi na innych satelitach?
    Od: Dyzurny Informatyk Kraju <a...@g...pl>

    witam,

    1. czy jest cos godnego uwagi jesli chodzi o programy, a moze jest jakas
    aktualna lista takowych? chodzi o satelity inne niz defaultowe czyli
    astra 19,2 i hb 13E. chodzi mi glownie o programy z angielska wersja
    jezykowa i od biedy niemiecka.

    2. czy istnieje opcja 'puszczenia' 3-4 konwerterow jednym kablem do
    tunera? (wspolnota miszkaniowa) idealnie byloby gdyby dalo sie jeszcze
    do tego zapakowac sygnal z dvb-t :)

    3. czy zwykly tuner do tnk, pozwoli obejrzec cos poza astra i hb? jesli
    nie to jaki najprostszy tuner pozwoli na takie kombinacje? nie
    potrzebuje nagrywarki, wystarczy ze bedzie sprawnie reagowal na
    polecenia z pilota i nie bedzie sie wieszal.

  • 2. Data: 2011-04-25 22:02:31
    Temat: Re: co godnego uwagi na innych satelitach?
    Od: "MaW" <n...@a...bbb>

    Użytkownik "Dyzurny Informatyk Kraju" <a...@g...pl>
    napisał w wiadomości news:ip4llo$a2u$1@inews.gazeta.pl...
    > witam,
    >
    > 2. czy istnieje opcja 'puszczenia' 3-4 konwerterow jednym kablem do
    > tunera? (wspolnota miszkaniowa) idealnie byloby gdyby dalo sie jeszcze do
    > tego zapakowac sygnal z dvb-t :)

    Tak, zacznij od
    http://www.gkjsystem.pl/article.php?id=4

    MaW

  • 3. Data: 2011-04-26 05:49:12
    Od: pawell32 <p...@n...pl>

> [...]
    > aktualna lista takowych? chodzi o satelity inne niz defaultowe czyli
    > astra 19,2 i hb 13E. chodzi mi glownie o programy z angielska wersja

    to zależy od tego co nazywasz za godne uwagi

    > 2. czy istnieje opcja 'puszczenia' 3-4 konwerterow jednym kablem do
    > tunera? (wspolnota miszkaniowa) idealnie byloby gdyby dalo sie jeszcze
    > do tego zapakowac sygnal z dvb-t :)

    tak. przy antenie dajesz przełącznik diseqc, a potem mikser -
    http://allegro.pl/sumator-sygnalu-tv-sat-axing-swe-2
    -01-single-7333-i1568921144.html
    a na końcówce gniazdo tv-sat

    tak, wszystkie to obsługują.
    jaki masz tuner?

    --
    pozdrawiam. pawell32
    OpenSuse 11.4 - power of linux

  • 4. Data: 2011-04-26 12:57:52
    Od: Mikołaj Tutak <"mtutak[a]nixz*net"@nospam.com>

    W dniu 2011-04-26 07:49, pawell32 pisze:

    > tak. przy antenie dajesz przełącznik diseqc, a potem mikser -

    Co daje przy antenie? Co ty opowiadasz? Diseqc sterowanie przez tuner
    przełącznika sygnału z kilku anten lub anteny z pozycjonerem. Do
    rozdzielenia syganlu na wiele tunerów stosuje sie konwerter Twin (dwa
    tunery), Quad (cztery tunery) lub Quatro + mutiswich (>4 tunery).

    > http://allegro.pl/sumator-sygnalu-tv-sat-axing-swe-2
    -01-single-7333-i1568921144.html

    > a na końcówce gniazdo tv-sat

    > tak, wszystkie to obsługują.

    Tak, wszystkie posiadające możliwość manualnego programowania kanałów.

    --
    pozdrawiam
    Mikołaj

  • 5. Data: 2011-04-26 17:53:23
    Od: Dyzurny Informatyk Kraju <a...@g...pl>

    W dniu 26-04-2011 07:49, pawell32 pisze:

    > to zależy od tego co nazywasz za godne uwagi

    napewno nie wloskie tvshopy ani zadne religijne, arabskie itp. moze
    jakies bbc w wersji oryginalnej, moze cos ze sky, niemieckie rtl, sat1,
    pro7, dsf

    > tak. przy antenie dajesz przełącznik diseqc, a potem mikser -
> [...]

    jeszcze zaden, swoja n-ke zostawilem u rodzicow. moge wziac kolejna
    n-ke, albo kupic sobie cos na wolnym rynku, widzialem na aledrogo tunery
    n-ki - tzw. refurbished.

  • 6. Data: 2011-04-26 22:16:21
    Od: Jerzy Pastusiak <p...@s...pam.szczecin.pl>

    Witaj.

    > czy jest cos godnego uwagi jesli chodzi o programy ...
    > chodzi mi o programy z angielska wersja jezykowa

    Na poczatek to chyba Astra 2 (bez Astry 2D) - 28.2 E:

    http://www.flysat.com/28east.php
    http://www.lyngsat.com/28east.html

    Poniewaz, korekcja bledow jest b. dobra, FEC-2/3 i sygnal
    jest silny, w Szczecinie odbieram bezproblemowo na antenie
    33 cm:
    http://sci.pam.edu.pl/~pastupam/satel/test/bw.html

    Oczywiscie, mozna latwo zrobic zeza:
    http://sci.pam.edu.pl/~pastupam/satel/az/zez.html

    Sporo kanalow TV muzycznych, starych filmow, ...
    Masz bardzo dobre radio: BBC 4, BBC 4 Ex, Insite Radio, ...

    W okolicach Gdanska, podobno mozna odbierac niektore
    transpondery Astry 2D, na antenie 120 cm.

    Jest troche FTA kanalow amerykanskich filmowych i kanalow
    sportowych (napisy arabskie) na Badr 26E:
    http://www.flysat.com/badr.php

    Antena co najmniej 115 cm.
    -=-=-

    No i jest tez zawsze jakis sezonowy pakiet.
    Znasz angielski, nie masz nudno.
    -=-=-=-=-

    > czy istnieje opcja 'puszczenia' 3-4 konwerterow jednym
    > kablem do tunera?

    Tu Ci juz odpowiedzial Pawel.
    Ja dodam jako ciekawostke, ze mozna nawet puscic nawet
    64 LNB:
    http://sci.pam.edu.pl/~pastupam/satel/test/spaun_64.
    jpg

    Zobacz tez:
    http://satlex.de/pl/1participant.html

    > gdyby dalo sie jeszcze do tego zapakowac sygnal z dvb-t :)

    Oprocz rozwiazania podanego przez Pawla, mozna tez sobie
    wybrac cos z:
    http://www.hollex.pl/akcesoria/przelaczniki/

    np.:
    http://www.hollex.pl/akcesoria/przelaczniki/745-prze
    lacznik-diseqc-4-11-digiality

    albo:
    http://www.hollex.pl/akcesoria/przelaczniki/1323-prz
    elacznik-diseqc-16-1-wavefrontier
    http://www.hollex.pl/akcesoria/przelaczniki/746-prze
    lacznik-diseqc-3-11-digiality

    Pzdr.J.P.

  • 7. Data: 2011-04-27 05:38:12
    Od: pawell32 <p...@n...pl>

    W dniu 2011-04-26 14:57, Mikołaj Tutak pisze:
> [...]
    > rozdzielenia syganlu na wiele tunerów stosuje sie konwerter Twin (dwa
    > tunery), Quad (cztery tunery) lub Quatro + mutiswich (>4 tunery).

    napisał czy czy istnieje opcja 'puszczenia' 3-4 konwerterow jednym
    kablem do tunera, a nie tunerów.
    puszczenie kilku niezależnych kanałów jednym kablem nie jest
    takie proste.
    można puścić dwa za pomocą:
    http://allegro.pl/multiband-converter-9640-s-johanso
    n-poznan-i1560076720.html

    można też zastosować unicable:
    http://www.dipol.com.pl/konwerter_satelitarny_unicab
    le_quad_inverto_idlp-40uniqd_s_0_2_db_pro_A98259.htm

    > Tak, wszystkie posiadające możliwość manualnego programowania kanałów.

    do niektórych można wgrać gotową liste

    --
    pozdrawiam. pawell32
    OpenSuse 11.4 - power of linux

  • 8. Data: 2011-04-27 05:46:32
    Od: pawell32 <p...@n...pl>

    W dniu 2011-04-26 19:53, Dyzurny Informatyk Kraju pisze:
    > jeszcze zaden, swoja n-ke zostawilem u rodzicow. moge wziac kolejna
    > n-ke, albo kupic sobie cos na wolnym rynku, widzialem na aledrogo tunery
    > n-ki - tzw. refurbished.

    jak mowa polskiej platformie to hotbird musi być.
    dodatkowo możesz dołożyć konwerter na astre1 (19,2)
    tam jest dużo niemieckich, i astre 2 (28,2)
    jak pisał Jerzy

    --
    pozdrawiam. pawell32
    OpenSuse 11.4 - power of linux

  • 9. Data: 2011-04-27 11:20:37
    Od: Bartłomiej Zieliński <B...@p...pl>

    Użytkownik Jerzy Pastusiak napisał:

    > Ja dodam jako ciekawostke, ze mozna nawet puscic nawet
    > 64 LNB:
    > http://sci.pam.edu.pl/~pastupam/satel/test/spaun_64.
    jpg

    Czy nie opłaca się bardziej antena z obrotnicą?

  • 10. Data: 2011-04-27 11:23:01
    Od: Bartłomiej Zieliński <B...@p...pl>

    Użytkownik Dyzurny Informatyk Kraju napisał:
    > napewno nie wloskie tvshopy ani zadne religijne, arabskie itp. moze
    > jakies bbc w wersji oryginalnej, moze cos ze sky, niemieckie rtl, sat1,
    > pro7, dsf

    Jeśli czujesz wschodnie klimaty albo lubisz muzykę i ładne dziewczyny to
    polecam rosyjskie i ukraińskie kanały muzyczne na Siriusie 5E i Amosie
    4W. Ten pierwszy łapię na zezie przy kierunku głównym HorBird na antenie
    85 cm (Gliwice), drugi na dedykowanej antenie 60 cm, przy czym niejako
    przy okazji odbieram też na niej Atlantic Birda 5W.