  • 21. Data: 2009-07-15 23:24:25
    Temat: Re: MTRON - nareszcie przyzwoity SSD za sensowną cenę!
    Od: Michal Kawecki <k...@o...px>

    Dnia Thu, 16 Jul 2009 00:29:12 +0200, games napisał(a):

    > Z jakiego importu , UK jest w EU !

    OK, masz rację. Nie jest to import tylko zakup wewnątrz EU. VAT liczy
    się wówczas tylko raz. Jednak gdyby ten importer faktycznie kupował w
    GB, to w swoją cenę sprzedaży musiałby i tak wkalkulować 4,5% różnicy w
    podatku VAT między obu krajami plus pozostałe koszty, no i swoją marżę.

    > Nie pisz o tym o czym nie masz zielonego pojecia Kawecki.

    Nikt ci jeszcze nie napisał, że masz problemy z kulturą?

    EOD.

    --
    M. [Windows Desktop Experience MVP]
    /odpowiadając na priv zmień px na pl/

  • 22. Data: 2009-07-15 23:30:18
    Od: Alojzy Zakalec <a...@g...com>

    On Jul 16, 12:41 am, Michal Kawecki <k...@o...px> wrote:

    > W podanym przykładzie cena jednostkowa dysku z angielskim VAT to 103,50
    > funta plus transport. To daje około 517,50 zł brutto, plus transport.
    > Importer sprzedaje je - załóżmy, że też jednostkowo - za 686,56 brutto,
    > czyli nieco ponad 30% drożej. W tej cenie zawarte są pewnie koszty
    > transportu, samej procedury importu, polski VAT, no i jego marża. Nie
    > wydaje mi się ta cena zbyt wygórowana, tym bardziej że przy zakupie
    > spoza Unii trzeba jeszcze zapłacić cło.

    To się zdecyduj czy cło czy z Anglii (cło wewnątrz UE nie obowiązuje).
    Przedmówca już pisał, że można zamawiać bezpośrednio u producenta a
    nie ze sklepu DETALICZNEGO online w Anglii. Idiotyzm!

    A autor wątku sobie zamówi to w tym sklepie z Anglii i zapłaci 517,50
    zł brutto + transport 17zł - zamiast tych blisko 700zł (plus transport
    20zł) w sklepie internetowym z Katowic :P

    Chyba widać, że coś tu nie gra z tym jebaniem polskich klientów przez
    polskie sklepy?

  • 23. Data: 2009-07-16 05:17:54
    Od: Michal Kawecki <k...@o...px>

    Dnia Wed, 15 Jul 2009 16:30:18 -0700 (PDT), Alojzy Zakalec napisał(a):

    > To się zdecyduj czy cło czy z Anglii (cło wewnątrz UE nie obowiązuje).
    > Przedmówca już pisał, że można zamawiać bezpośrednio u producenta a
    > nie ze sklepu DETALICZNEGO online w Anglii. Idiotyzm!

    Tzn. skąd? Z Korei? ;-). Zapłacisz tamtejszą cenę detaliczną (z VAT,
    jeśli jest), koszty transportu - mogą być niemałe - a celnik dołoży Ci
    cło i polski VAT do łącznych kosztów zakupu brutto. Jeśli w ogóle zechcą
    z Tobą gadać, zamiast od razu odesłać do swego dystrybutora na Europę.
    Którym jest właśnie ten "sklep detaliczny" w GB.

    > A autor wątku sobie zamówi to w tym sklepie z Anglii i zapłaci 517,50
    > zł brutto + transport 17zł - zamiast tych blisko 700zł (plus transport
    > 20zł) w sklepie internetowym z Katowic :P

    Transport do Polski paczki do 500 g kosztuje 11,75 funta, czyli ok. 60
    zł, w 100 g możesz się nie zmieścić. Ale zgoda, różnica w cenie i tak
    będzie spora. Jeśli więc pogodzisz się z możliwością "zniknięcia"
    nieubezpieczonej paczuszki np. na Poczcie Polskiej (co przy droższej
    dostawie kurierem za jedyne ;-) 190 zł raczej się nie zdarzy) tudzież z
    ew. komplikacjami z rozwiązywaniem spraw gwarancyjnych z firmą w Anglii
    a nie w Polsce, to czemu nie, może i warto te 100 zł przyoszczędzić? ;->

    Dobra. Chodziło mi tylko o pokazanie, że na ceny w Polsce działa kilka
    różnych czynników. Zwłaszcza, że to nie jest sprzęt sprowadzany masowo
    jak zwykłe dyski, pamięci czy procesory, tylko jednostkowo dla
    hobbystów.

  • 24. Data: 2009-07-16 06:44:35
    Od: CeBeR <n...@i...pl>

    Michal Kawecki pisze:

> [...]

    W cenie sklepu detalicznego http://tinyurl.com/nryrrx (tak, to sklep
    detaliczny, można w nim kupić jedną sztukę jednego towaru, przy zakupie
    już 10 sztuk mamy niespotykany nie tylko wśród polskich sklepów, ale
    nawet "dystrybutorów" upust 9%), są zawarte te same "pewne koszty":
    transportu, "procedury importu" i cła (towar nie jest produkcji
    angielskiej), VAT (tu jest "usprawiedliwienie" dla 7% wyższej ceny w
    Polsce, tyle bowiem wynosi różnica w VAT) i marża detaliczna (jeszcze
    raz: już przy 10 sztukach dają kolejne 9% upustu - pokaż mi polską
    hurtownię, która przy zakupie za bagatela 4500 zł netto da 9% upustu,
    czyli 400 zł...

> [...]
    > z Tobą gadać, zamiast od razu odesłać do swego dystrybutora na Europę.
    > Którym jest właśnie ten "sklep detaliczny" w GB.

    Przecież propozycja kupowania u producentów skierowana jest do polskich
    "dystrybutorów" i "hurtowników" "branży IT". Skoro różnica w cenie
    detalicznej między sklepami w PL i GB wynosi 32% to strach pomyśleć ile
    wynosi na poziomie hurtowym! (przypominam, że angielski sklep ma tak
    dużą marżę, że przy zakupie 10 sztuk oferuje kolejny 9% upust)...

> [...]
    > będzie spora. Jeśli więc pogodzisz się z możliwością "zniknięcia"
    > nieubezpieczonej paczuszki np. na Poczcie Polskiej (co przy droższej

    Sugerujesz, że złodziejskie marże polskich "dystrybutorów" są
    usprawiedliwione złodziejskimi (dosłownie) praktykami pracowników
    polskiej poczty?

    > dostawie kurierem za jedyne ;-) 190 zł raczej się nie zdarzy) tudzież z
    > ew. komplikacjami z rozwiązywaniem spraw gwarancyjnych z firmą w Anglii
    > a nie w Polsce, to czemu nie, może i warto te 100 zł przyoszczędzić? ;->

    Na szczęście każdy dziś zna kogoś pracującego na wyspach, i zwykle
    przynajmniej 2 razy w roku odwiedzającego stare śmieci. Wystarczy
    podzwonić (żebyś od razu nie przeliczał: np. przez Skype), pomailować i
    ew. poczekać.

> [...]
    > różnych czynników. Zwłaszcza, że to nie jest sprzęt sprowadzany masowo
    > jak zwykłe dyski, pamięci czy procesory, tylko jednostkowo dla

    Przestańże bredzić. W Anglii działają dokładnie te same "kilka różnych
    czynników". Tamtejsze sklepy detaliczne (jak ten znaleziony przez autora
    wątka), tamtejsze hurtownie i dystrybutorzy po prostu nie okradają
    swoich klientów. Nasi też przestaną, albo wyzdychają, tak jak już
    zaczęli (choćby znak czy sirius, a z "dystrybutorów" pronox) - klient
    głupi nie jest i może sobie sprowadzić kilkadziesiąt procent tańszy
    towar z zagranicy, albo kupić w hipermarkecie na promocji, gdy
    hipermarketowi opłaca się sprzedawać towar nawet 30% taniej.

  • 25. Data: 2009-07-16 08:45:53
    Od: Tomasz Chmielewski <m...@n...wpkg.org>

    CeBeR wrote:

    > Zaraz, zaraz. Zakładasz, że polscy "dystrybutorzy" branży IT sprowadzają
    > japoński, tajwański, albo chiński sprzęt z UK i to powoduje tak
    > drastyczne (kilkudziesięcioprocentowe!) różnice w cenach? To mam dla
    > nich gratis wniosek racjonalizatorski: niech podobnie jak dystrybutorzy
    > z innych krajów europejskich zamawiają bezpośrednio u producenta, w
    > Japonii, Tajwanie czy Chinach. Z tego co widzę na globusie odległość do
    > Polski jest (nieco) mniejsza niż do Anglii, więc dzięki oszczędnościom
    > na transporcie ceny powinny być u nas nareszcie niższe niż w UK czy
> [...]

    Pewnie chodzi o roznice kursowe: raz dolar jest wart 2 zl, raz 3 zl.

    Raz euro kosztuje 3 zl, raz dobija do 5 zl.

    Powoduje to duze ryzyko prowadzenia biznesu (jak zamowisz kilkaset
    takich napedow na drugim koncu swiata, ktore dotra do ciebie za miesiac,
    to nie wiesz, ile bedziesz za nie placil: rozliczenia miedzynarodowe
    robione sa w USD, ewentualnie w euro).

    W efekcie, przecietny Kowalski placi za sprzet elektroniczny jedne z
    wiekszych cen w Unii Europejskiej.

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 26. Data: 2009-07-16 08:49:13
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@send.no.spam>

    Alojzy Zakalec wrote:

    > Kurcze mam w lapku interfejs IDE (pomimo, że czipset mógłby obsłużyć
    > SATA) i szukam dobrego SSD IDE, który wysyciałby na maxa transfer
    > UDMA130. Jak dotąd tylko (nie wiedzieć dlaczego?) ten MTRON się tak
    > zachowuje. (W innych firmach do wersji IDE wkładają NIEDORÓBKI???)

    Sam jestes niedoróbka ;) Podales linka do dysku 1.8", a one maja zupełnie
    inne złacze (ZIF lub microIDE) niz te 2.5".

    > A co do linków to pierwszy z brzegu oto sklep online z Anglii:
    > http://tinyurl.com/nryrrx
    > cena: ~94Ł+3Ł wysyłka! = ~500 złotych!!!
    > A nie co to samo w poslkim sklepie:
    > http://tinyurl.com/novhwa
    > ZA 686 złotych!!!
    >
    > JEST CHYBA RÓŻNICA???!!!

    Zajmij sie dystrybucja, a nie miauczysz na grupie ;)

    --
    pozdrawiam
    Mikolaj

  • 27. Data: 2009-07-16 08:50:24
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@send.no.spam>

    games wrote:

    > Oj Alojzy ty za bardzo wiezysz w to co marketoidy wypisuja na płotach.
    >
    > W srodku tego dysku siedza zwykle kostki NAND Flash Samsunga i ten
    > transfer to jest tylko transfer do Cache tego SSD a prawdziwy czas
    > zapisu NAND jest duuuzo nizszy. Zerknij na strony samsunga i poczytaj
    > specyfikacje pamieci NAND.

    Nastepny spec od siedmiu bolesci. Widziales ten test z linka? Czytac umiesz?

    --
    pozdrawiam
    Mikolaj

  • 28. Data: 2009-07-16 08:50:26
    Od: Tomasz Chmielewski <m...@n...wpkg.org>

    games wrote:

    > Pewnie bedzie mial chuja w drzazgach . Daj sobie na wstrzymanie on i
    > tak nie zrozumie o co biega. To typowy przyglup made in TVN jakbys mu
    > na plocie napisal coca cola to by pewnie chial zlizywac to z tego plotu.

    Kolejne anonimowe dziecko neostrady dorwalo sie do klawiatury.

    Rodzice w domu bili, do szkoly nie wysylali, kultury nie mial kto nauczyc?

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 29. Data: 2009-07-16 09:02:43
    Od: CeBeR <n...@i...pl>

    Tomasz Chmielewski pisze:

> [...]
    > robione sa w USD, ewentualnie w euro).
    >
    > W efekcie, przecietny Kowalski placi za sprzet elektroniczny jedne z

    Trafiłeś kulą w płot, bo założyciel wątku porównał ceny sklepu polskiego
    z angielskim, więc ryzyko kursowe dotyczy w tym wypadku obu, z tym że
    jednemu opłaca się sprzedawać klientom końcowym towar za równowartość
    500 zł (a przy zakupie 10 sztuk nawet 450 zł), a inny za to samo żąda
    prawie 700 (o ewentualnym upuście przy zakupie 10 sztuk nie informuje,
    sądzę że przyciśnięty zaproponowałby 2-3%).

  • 30. Data: 2009-07-16 09:30:46
    Od: Tomasz Chmielewski <m...@n...wpkg.org>

    CeBeR wrote:

    > Trafiłeś kulą w płot, bo założyciel wątku porównał ceny sklepu polskiego
    > z angielskim, więc ryzyko kursowe dotyczy w tym wypadku obu,

    Tzn. w Polsce sa jednak ceny nizsze, niz w reszcie Unii Europejskiej,
    czy co starasz sie wlasnie wykazac?

    Wiesz, funt jest rowniez jedna z globalnych walut, w ktorej mozna
    skladac zamowienia na drugim koncu swiata.

    Probowales cos kupic za zlotowki w Singapurze? Jak juz ci sie uda, to
    opisz caly proces tu na grupie; do tego czasu, teoretyzuj sobie dalej,
    szukaj spiskow itp.

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org