  • Data: 2015-11-17 17:25:18
    Temat: Re: MS chce nas wydymać?
    Od: "M.M." <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Tuesday, November 17, 2015 at 1:50:59 PM UTC+1, Jacek Maciejewski wrote:
> [...]
    przyspieszyc i z czym to sie wiąże

    > Z prędkością światła a raczej z prędk. rozchodzenia się fali e.m. w
    > przewodach między procem a pamięcią. IMO to główny czynnik ograniczający
    > przepustowość przy kilku GHz.

    Dokładniej, prędkość światła 'jedynie' wpływa na czas przesłania
    zapytania i czas odesłania pierwszej porcji danych. Potem ma wpływ
    szybkość transmisji (czyli ogranicza ją ilość elektronów, kwantów,
    fotonów przypadających na jeden bod) i ilość równoległych łączy. Niemniej
    jeśli często czytamy albo zapisujemy małe porcje danych, to głównym
    ograniczeniem jest prędkość światła. Przy odległości 10cm można
    odczytać/zapisać nie więcej niż 30Gb danych na sekundę (po jednym
    bicie z losowych obszarów pamięci). Mój laptop przy zapisie/czytaniu
    po 4 bajty osiąga (o ile dobrze pamiętam) 2.5GB/s, czyli balansujemy
    już na tej granicy.

    Pozdrawiam