  • 11. Data: 2011-07-29 07:43:24
    Temat: Re: MS-DOS obchodzi 30 urodziny
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

    epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Jacek"
    >O ile pamietam, to gdy tepsa wprowadzila ten numer, to w sprzedazy byly juz
    >modemy 56k, a i Windows 95 juz byl.

    "W sprzedaży", to nie znaczy "wszycy mieli".
    (BTW, na wielu liniach modemy 56k pracowały tylko na 33600 (a czasem
    i niżej, jak była kiepska linia)).
    Zresztą V.90 jest z roku bodajże 1998, kiedy to numer tepsiany działał
    już od dłuższego czasu.

    --
    \------------------------/
    | http://epsilon.eu.org/ |
    /------------------------\

  • 12. Data: 2011-07-29 07:48:41
    Od: Jacek <a...@o...pl>

    Dnia Fri, 29 Jul 2011 09:43:24 +0200, Mariusz Kruk napisał(a):

    > epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Jacek"
    >
    > "W sprzedaży", to nie znaczy "wszycy mieli".
    No ale 2k, to przesada...

    > (BTW, na wielu liniach modemy 56k pracowały tylko na 33600 (a czasem
    > i niżej, jak była kiepska linia)).
    Zgadza sie.

    > Zresztą V.90 jest z roku bodajże 1998, kiedy to numer tepsiany działał
    > już od dłuższego czasu.
    1996

  • 13. Data: 2011-07-29 08:09:49
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

    epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Jacek"

    >No ale 2k, to przesada...

    Nie. Tam była mowa o 2k_B_/s, a nie 2kbps.
    Czyli musiało to być co najmniej 19200

    http://www.itu.int/rec/T-REC-V.90-199809-I/en

    --
    \------------------------/

  • 14. Data: 2011-07-29 13:47:10
    Od: "Doxent" <d...@g...pl>

    Użytkownik "Jacek Maciejewski" <j...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Czas leci... Mój pierwszy PC-et miał przeglądarkę Arachne for DOS i modem
    > zewnętrzny 2kB/s :) Ta Arachne, coś koło 1 MB ściągała się pół nocy z
    > 0202122.

    wtedy już miałem Windows 95. Czasy dosowe to przed 1995 rokiem wtedy
    korzystałem z TPSA BBS który uruchomiony był w Szczecinie. Oczywiście z
    czysto dosowych lat to początek 1990 roku zaraz potem pojawił się Windows
    3.0 który miałem odpalony na XT z bursztynowym monitorem hercules. Chodził
    kulawo ale wiele ciekawych rzeczy można było zrobić. W tym XT-ku z prockiem
    Nec v30@10MHz miałem jako jeden z niewielu stację 3.5'' 1.44. Dyskietka
    wtedy potrafiła przechowywać dane 10 lat i mimo katowania nie padała tak jak
    dzisiaj. Kosztowały one też odpowiednio więcej za paczkę około 40-50 zł.
    Paczka 5.25 o pojemności 360MB kosztowała około 20-30 zł. Z ciekawostek
    miałem nawet dyskietki firmy Stilon Gorzów które nie były nawet takie
    tragiczne a pachniały trochę jak stary ser albo farba emulsyjna.

  • 15. Data: 2011-07-31 07:33:47
    Od: Jacek <a...@o...pl>

    Dnia Fri, 29 Jul 2011 10:09:49 +0200, Mariusz Kruk napisał(a):

    > epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Jacek"

    > Nie. Tam była mowa o 2k_B_/s, a nie 2kbps.
    > Czyli musiało to być co najmniej 19200
    Przeoczylem.

    > http://www.itu.int/rec/T-REC-V.90-199809-I/en

    Mialem na mysli rok wprowadzenia 0202122.
    http://internetum.blox.pl/2011/03/historia-internetu
    -w-polsce-cz10.html

  • 16. Data: 2011-08-01 16:38:53
    Od: "Wiktor S." <w...@M...fm>

    > Zgadza sie.

    w moim mieście na 0202122 chodziło na 31200, a na alternatywnym 0202422 (o
    którym mało kto wie) działało 33600.
    Później obie linie chodziły na 48000-56000 zależnie od wiatru.

    To już ze dwa lata miną odkąd ostatni raz użyłem modemu :-) /ale co prawda
    to było do wysłania faksu/

    --
    Azarien

  • 17. Data: 2011-08-01 18:00:29
    Od: Tomek <...@...z>

    W dniu 2011-08-01 18:38, Wiktor S. pisze:
    > To już ze dwa lata miną odkąd ostatni raz użyłem modemu :-) /ale co
    > prawda to było do wysłania faksu/

    Tak z ciekawości - 202122 jeszcze działa?

  • 18. Data: 2011-08-01 19:40:19
    Od: "d530" <d...@p...com>

    "Tomek" <...@...z> wrote in message news:4e36e99c$0$2453$65785112@news.neostrada.pl...

    > Tak z ciekawości - 202122 jeszcze działa?

    nie masz telefonu pod ręką żeby sprawdzić ?

  • 19. Data: 2011-08-01 19:40:49
    Od: Jacek Maciejewski <j...@o...pl>

    Dnia Mon, 01 Aug 2011 20:00:29 +0200, Tomek napisał(a):

    > Tak z ciekawości - 202122 jeszcze działa?

    W zeszłym roku na koniec sierpnia jeszcze działał.
    --
    Jacek

  • 20. Data: 2011-08-22 08:12:17
    Od: "Wiktor S." <w...@M...fm>

    > nie masz telefonu pod ręką żeby sprawdzić ?

    myślę że w dzisiejszych czasach jest całkiem możliwe nie mieć pod ręką
    telefonu tepsy.

    --
    Azarien