  • 21. Data: 2011-08-23 05:44:50
    Temat: Re: MS-DOS obchodzi 30 urodziny
    Od: "Great Cornholio" <g...@o...pl>

    On Thu, 28 Jul 2011 08:52:48 +0200, Ghosthunter <p...@n...pl> wrote:

    > MS-DOS ma już 30 lat. Czy ktoś pamięta tamte czasy? Pamiętam dyskusję nad
    > tym czy Wolfenstein 3D jest lepszy od Wolfa 2.

    Ja pamiętam swojego pierwszego PC (kupiony chyba w 1991 roku). AT 12 MHz,
    1Mb RAM, 384Kb podstawowej i 640Kb rozszerzonej pamięci, dyskietki 3.5 cal
    1.44Mb i 5 1/4 1.2MB, karta hercules monitor bursztynowy. W tamtych
    czasach zeby odpalic jakas giere trzeba bylo sie niezle natrudzic.
    Emulatory CGA EGA i inne. To były czasy Norh&South, Duel Test Drive 2 i
    NBA Lakers vs Celtics (ta może troche pozniej).

    --
    Using Opera's revolutionary email client: http://www.opera.com/mail/

  • 22. Data: 2011-08-26 05:37:39
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "Great Cornholio" napisał:

    > Ja pamiętam swojego pierwszego PC (kupiony chyba w 1991 roku).
    > AT 12 MHz, 1Mb RAM, 384Kb podstawowej i 640Kb rozszerzonej pamięci,

    Chyba odwrotnie, 640 KiB to była podstawowa, a i te dodatkowe 384 KiB ciężko
    nazwać rozszerzoną, raczej górną (Upper Memory), chociaż specyfikacja LIM
    (kto pamięta, co oznaczał ten skrót?) faktycznie określała tę przestrzeń
    jako XMS). Dawało się w niej upchnąć co najwyżej sterowniki i kawałek
    systemu, dopiero obszar powyżej 1 MiB był tą prawdziwą pamięcią rozszerzoną.
    Jeśli coś pokręciłem, to proszę o sprostowanie. Jakby co, to opis
    organizacji pamięci PC XT/AT jest tutaj:
    http://www.grush.one.pl/article.php?id=memtypes&page
    =1

    JoteR

  • 23. Data: 2011-08-26 08:00:24
    Od: Tomasz Potega <s...@m...univ.gda.pl>

    On 08/26/11 07:37, JoteR wrote:
    > [...] specyfikacja LIM (kto pamięta, co oznaczał ten skrót?) [...]

    Lotus, Intel, Microsoft ;)

    skrót pojawiał się jednak zwykle w przypadku pamięci EMS.

    pozdrowienia,
    shadow