  • 1. Data: 2011-07-27 17:22:10
    Temat: Prośba o ocenę zestawu AMD
    Od: kamil <k...@s...com>

    Chcę wymienić leciwego już E5200 (działa na 3.2GHz), myślałem o i3 i
    ewentualnym późniejszym upgradzie procesora (pytałem o płytę kilka
    wątków niżej), ale może warto spróbować coś od AMD? Jakoś nigdy nie
    miałem przekonania do tej platformy od czasu grzejących i kruszących się
    procesorów, ale znalazłem taki zestaw sporo taniej niż i3:

    Asus M4A88T-M 880G
    Phenom II X2 555 Black Edition 3.2GHz Socket AM3 6MB Cache
    G-Skill 8GB (2x4GB) DDR3 1600Mhz RipjawsX Memory Kit CL9 (9-9-9-24) 1.5V

    Grafikę już mam - GTS450 1GB.

    Procesor ma niby 80W, więc nie powinien dużo więcej grzać w porównaniu
    do i3/i5, a przy okazji można odblokować dodatkowe rdzenie za darmo.

    Komputer typowo domowy używany do zabawy w Photoshop/Lightroom i gier
    (głównie starcraft i różne FPP).

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

  • 2. Data: 2011-07-28 08:32:44
    Temat: Re: Prośba o ocenę zestawu AMD
    Od: G Nowak <g...@g...com>

    > Chcę wymienić leciwego już E5200 (działa na 3.2GHz), myślałem o i3 i

    > Phenom II X2 555 Black Edition 3.2GHz Socket AM3 6MB Cache

    Co chcesz osiagnac poprzez zamiane na cpu o tej samej wydajnosci? Jesli
    pojdziesz w kierunku AMD to cyrkluj pomiedzy 3 a 6-core, nie sa az tak
    strasznie drogie.

    --
    Pozdr

  • 3. Data: 2011-07-28 09:03:57
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 28/07/2011 09:32, G Nowak wrote:

    > Co chcesz osiagnac poprzez zamiane na cpu o tej samej wydajnosci? Jesli
    > pojdziesz w kierunku AMD to cyrkluj pomiedzy 3 a 6-core, nie sa az tak
    > strasznie drogie.

    Wg tego jest jednak trochę wydajniejszy od E5200:

    http://www.cpubenchmark.net/cpu_lookup.php?cpu=AMD+P
    henom+II+X2+555

    Do tego wersję Black Edition można łatwo podkręcić mnożnikiem, a płyta
    Asusa odblokuje 2 rdzenie, więc będzie to 4 core.

    Przede wszystkim brakuje mi pamięci, a 4GB DDR2 do mojego zestawu
    kosztuje dzisiaj tyle, co 8GB DDR3 i nie chcę inwestować w umierającą
    platformę, dlatego wolę zmienić płytę i CPU, dorzucić 8GB pamięci
    (lightroom i PS wykorzystają) i mieć opcję łatwego upgradu procesora w
    przyszłości. Dobrze kombinuję?

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

  • 4. Data: 2011-07-28 11:14:13
    Od: divek <d...@o...pl>

    W dniu 2011-07-28 11:03, kamil pisze:

> [...]
    > platformę, dlatego wolę zmienić płytę i CPU, dorzucić 8GB pamięci
    > (lightroom i PS wykorzystają) i mieć opcję łatwego upgradu procesora w

    IMHO zainwestuj w platformę na s.1155 (i3/i5) lub wstrzymaj się i
    poczekaj chwilę na pełną dostępność s.AM3+.
    Wchodzenie w tej chwili w platformę na s.AM3 raczej już mija się z celem...

    --
    Pozdrowienia,
    divek

  • 5. Data: 2011-07-28 12:13:16
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 28/07/2011 12:14, divek wrote:

    > IMHO zainwestuj w platformę na s.1155 (i3/i5) lub wstrzymaj się i
    > poczekaj chwilę na pełną dostępność s.AM3+.
    > Wchodzenie w tej chwili w platformę na s.AM3 raczej już mija się z celem...

    Dzięki za sugestię, jeszcze jedno pytanie. Czy Pentium G840/850 będzie
    działać bez problemu z pamięciami szybszymi niż 1333? Specyfikacja
    Intela podaje kompatybilnośc z 1066/1333. Wziąłbym płytę Asrock P67 i
    póki co ten budżetowy procesor (na moje potrzeby i tak powinien
    wystarczyć), a będzie w przyszłości miejsce na łatwy upgrade CPU bez
    zmiany reszty komponentów.

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

  • 6. Data: 2011-07-29 07:45:31
    Od: divek <d...@o...pl>

    W dniu 2011-07-28 14:13, kamil pisze:

> [...]
    > póki co ten budżetowy procesor (na moje potrzeby i tak powinien
    > wystarczyć), a będzie w przyszłości miejsce na łatwy upgrade CPU bez

    To raczej odpowiednia płyta umożliwia OC pamięci powyżej 1333.
    Przerabiałem temat u siebie (Asus P8P67 Deluxe). Jeśli koniecznie chcesz
    kupować DDR3>1333 to zwróć uwagę na napięcie pracy - 1,5V przy
    wszystkich częstotliwościach, również tych po OC, a nie 1,65V. Ja dałem
    ciała i kupiłem 1,5V normalnie, ale już 1,65V@OC no i oczywiście o ich
    przetaktowaniu mogę zapomnieć. Działają stabilnie na 1333@1,56V. Z
    informacji znalezionych w sieci zauważyłem, że w przypadku tej płyty
    wręcz wskazane jest ustawienie napięcia na 1,56-1,58V. Będziesz musiał
    po prostu poszukać różnych ciekawych dyskusji o płycie, którą zakupisz,
    choć przy Twoich zastosowaniach nawet domyślne 1,5V może okazać się
    zupełnie wystarczające. W moim przypadku system przechodził wszelkie
    testy stabilności (Prime95, Intel Burn Test itp.) i myślałem, że
    wszystko jest w porządku. Udało mi się go dopiero przypadkowo "załatwić"
    po 15-20min Crysis 2 w FullHD i pełnych detalach. Stąd przejście na
    1,56V i teraz jest super nawet po OC procesora (Core i5-2500K).
    Nie bój się nowej platformy. IMHO ja odnoszę wrażenie, że Sandy Bridge
    jest trochę kapryśną i nieco niedopracowaną platformą (właśnie kontroler
    pamięci CPU), ale po odpowiedniej konfiguracji biosu (pogrzebaniu trochę
    w sieci) jest naprawdę bardzo mocna i stabilna.

    PS. Zainwestuj w i3/i5-K. Ten G840/G850 przypomina mi trochę takie
    niskobudżetowe, zamulone Celerony ;)

    --
    Pozdrowienia,
    divek

  • 7. Data: 2011-07-29 08:05:13
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 29/07/2011 08:45, divek wrote:

> [...]
    > w sieci) jest naprawdę bardzo mocna i stabilna.
    >
    > PS. Zainwestuj w i3/i5-K. Ten G840/G850 przypomina mi trochę takie

    Dzięki za odpowiedź, ale już zamówiłem paczkę, żeby dostać przed
    weekendem. Stanęło na Asrock P67 Pro
    (http://www.asrock.com/mb/overview.asp?Model=P67%20P
    ro)

    8GB RAM (http://www.gskill.com/products.php?index=355)

    i właśnie P840. CPU na razie wystarczy w zupełności, i tak całość będzie
    pracować sporo szybciej od tego co mam, a nie chcę teraz za dużo na
    peceta wydawać, bo mam w perspektywie kupienie jakiegoś mocnego laptopa
    do jesieni, procesor w desktopie łatwiej wymienić.

    Pytania może i głupie zadaję, ale od lat już nie bawiłem się sprzętem i
    zupełnie wypadłem z obiegu, a do tego nomenklatura AMD nigdy łatwa nie
    była. :)

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

  • 8. Data: 2011-07-29 10:43:00
    Od: divek <d...@o...pl>

    W dniu 2011-07-29 10:05, kamil pisze:

    > Dzięki za odpowiedź, ale już zamówiłem paczkę, żeby dostać przed
> [...]

    Gratuluję wyboru. Dobra płyta, świetne pamięci i przyzwoity procesor.
    Myślę, że będziesz zadowolony jeżeli wszystko dobrze sobie skonfigurujesz.

    > Pytania może i głupie zadaję, ale od lat już nie bawiłem się sprzętem i
    > zupełnie wypadłem z obiegu, a do tego nomenklatura AMD nigdy łatwa nie
    > była. :)

    Zawsze twierdziłem, że nie ma głupich pytań, a jedynie głupie
    odpowiedzi. Jeśli się nie jest na bieżąco ze sprzętem, ma się jakieś
    wątpliwości, mimo przeczesania niemal całej sieci, to trzeba pytać - po
    to chyba jest p.c.pecet :) Lepiej zadawać takie pytania niż odpowiadać
    nie na temat, co ma niestety notorycznie miejsce na tej i innych grupach.

    --
    Pozdrowienia,
    divek

  • 9. Data: 2011-07-29 14:08:57
    Od: "Q" <n...@s...pl>

    > Przerabiałem temat u siebie (Asus P8P67 Deluxe). Jeśli koniecznie chcesz
    > kupować DDR3>1333 to zwróć uwagę na napięcie pracy - 1,5V przy wszystkich
    > częstotliwościach, również tych po OC, a nie 1,65V.

    Dokladnie.

    > Ja dałem ciała i kupiłem 1,5V normalnie, ale już 1,65V@OC no i oczywiście
    > o ich przetaktowaniu mogę zapomnieć. Działają stabilnie na 1333@1,56V.

    Ja tez:
    moje (2x4GB kingston hyperx grey) dzialaja stabilnie na 670 MHz (1340) przy:
    - 9-9-9-24-1 @ 1.50V (1.49V real)
    - 8-8-8-22-1 @ 1.60V (1.58V real)
    - 7-7-7-21-1 @ 1.68V (1.66V real)

    Wg specyfikacji (spd, xmp) maja:
    - 685 MHz @ 9-9-9-25, 1.50V
    - 800 MHz @ 9-9-9-27, 1.65V

    Ogolnie nie polecam ich i calej tej firmy kingston.
    Zadnej rewelacji. Zerowy potencjal OC.
    GoodRamy lepsze, mimo, ze bez metalowych radiatorow.

    No i te sztuczne ceny - za moje przeplacilem 60zl,
    kupilem te 8GB za 275zl a po 3 dniach byly za 215zl...

> [...]
    > stabilności (Prime95, Intel Burn Test itp.) i myślałem, że wszystko jest w
    > porządku. Udało mi się go dopiero przypadkowo "załatwić" po 15-20min

    Dokladnie - nie ma to jak gry.
    Moj Phenom x2 3.3GHz po undervoltingu (1.3 -> 1.1 [V]) przechodzil
    kilkugodzinne katowanie OCCT, HyperPi, memtestem+, itd.
    Po wlozeniu karty PCI-e i odpaleniu jakiejs gierki system sypal sie.
    Wystarczylo podniesc napiecie CPU do 1.124 V.
    Teraz stabilny jak skala no i temperatury o 10-15*C nizsze,
    i to przy waitraku chodzacym ok 2x wolniej.

  • 10. Data: 2011-07-30 07:45:28
    Od: divek <d...@o...pl>

    W dniu 2011-07-29 16:08, Q pisze:

    > Wg specyfikacji (spd, xmp) maja:
    > - 685 MHz @ 9-9-9-25, 1.50V
    > - 800 MHz @ 9-9-9-27, 1.65V

    Mamy te same moduły :)

    > Ogolnie nie polecam ich i calej tej firmy kingston.
    > Zadnej rewelacji. Zerowy potencjal OC.
    > GoodRamy lepsze, mimo, ze bez metalowych radiatorow.

    Eee, bez przesady. To są bardzo dobre pamięci, ale do odpowiedniej
    platformy...

    > No i te sztuczne ceny - za moje przeplacilem 60zl,
    > kupilem te 8GB za 275zl a po 3 dniach byly za 215zl...

    No ja dałem coś około 220zł w znanym sklepie/sieci we Wrocławiu :)
    Szkoda jednak, że nikt mi nie zwrócił uwagi, że coś robię nie tak, a
    kupowałem całą platformę. Doświadczony w branży handlowiec powinien to
    wychwycić i przynajmniej zapytać czy wiem co robię :) Wiadomo, obowiązku
    takiego nie ma, ale siedzi tam nie tylko po to żeby faktury wystawiać.
    Jest jeszcze coś takiego jak doradztwo, które powinien robić z automatu :)

    --
    Pozdrowienia,
    divek