  • Data: 2011-07-11 16:24:59
    Temat: Re: MACHINERY HDR wersja 64-bitowa już dostępna
    Od: John Smith <u...@e...net> szukaj wiadomości tego autora

    MMM napisał(a):

    > Program sprawdza na serwerze czy są aktualizacje.
    > I to takie straszne? :-)

    Wszycie tej funkcjonalności na stałe, bez możliwości wyłączenia i bez informowania
    użytkownika o tym, że
    program wysyła gdziekolwiek informacje (de facto informuje Ciebie) choćby o samym
    jego uruchomieniu, jak
    również Twoja reakcja w tej sprawie sugeruje, że z jakiegoś powodu bardzo zależy Ci
    na tych danych, bardziej
    nawet niż na nowych klientach.

    Sposób w jaki ignorujesz potrzebę prywatności swoich klientów niestety jest albo
    oznaką arogancji wobec
    klientów, albo ignorancji wobec zagadnień bezpieczeństwa i higieny aplikacji w dobie
    internetu. Nie wiem co
    gorsze.

    Nawet jeśli sam nie zamierzasz korzystać ze zbieranych w ten sposób statystyk, to
    sprawdź, czy nie zbierasz
    tych danych za dużo, czy nie da się z nich wnioskować o aktywności konkretnego
    użytkownika programu, czy nie
    podpadasz pod ustawę o ochronie danych osobowych, a jeśli tak, to czy dane te są
    wystarczająco dobrze
    zabezpieczone. Ich ewentualne użycie nawet przez kogoś innego mogłoby Cię zdaje się
    narazić na konflikt z prawem.

    Twoje rzeczywiste intencje w tej sprawie mogą się okazać najmniej ważne.

    A nawiązując do rzekomej paranoi i przewrażliwienia.
    Naprawdę nie chciałbym dawać komukolwiek do ręki narzędzia do szantażowania mnie,
    jeśli w chwili słabości
    nieopatrznie uruchomię program w godzinach pracy, choć jego przeznaczenie nie wiąże
    się z wykonywanymi przeze
    mnie obowiązkami zawodowymi. A to tylko jeden przykład użycia takich danych.

    Pozdrawiam,
    --
    Mirek