  • Data: 2011-07-13 13:26:14
    Temat: Re: MACHINERY HDR wersja 64-bitowa już dostę™pna
    Od: Sylwester Zarębski <z...@i...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Tue, 12 Jul 2011 20:16:11 +0200, EMPI napisał(a):

    > Przeczytałem cały poniższy wątek i jestem załamany paranoidalną postawą
    > części uczestników. Tzn. znajduję fajny program który robi to na czym mi
    > zależy, aż tu nagle zonk ! okazuje się, że COŚ wysłał do internetu bez
    > zgody użytkownika.

    Dziwne, że ludzie się burzą, że niektóre programy wysyłają pewne dane o
    działaniach użytkownika bez jego zgody i nazywają to szpiegowaniem.
    Oburzające! Powinni się zgodzić i podporządkować, w końcu twórca
    programu wie co dla nich dobre. :>

    > Znaczy program do wyrzucenia ? Dlaczego od razu zakładać, że program
    > wysyła dane, które pozwolą jego autorowi mnie szpiegować, szantażować ???
    > Normalnie paranoja. Czy nie powinna obowiązywać zasada domniemania
    > niewinności ? Qrcze, "funkcjonuję" w sieci praktycznie od początku
    > internetu w Polsce mimo braku takiej paranoicznej postawy - jak widać można.

    Skoro jesteś "od początku internetu w Polsce" to zapewne pamiętasz
    wielkie afery z wysyłaniem danych o sprzęcie i ustawień do sieci różnych
    programów, choćby Windowsa czy programów Adobe. Jeśli Cię ominęło, to
    wiedz, że to jest w dzisiejszych czasach sprawa tak oczywista jak
    pisanie na kubku kawy, że ta może być gorąca. A to, że N lat temu nie
    było takiej potrzeby, nie zmienia tematu.

    > W dzisiejszych czasach podajemy swoje dane osobowe na każdym kroku
    > (rejestracja w różnych portalach, zakupy przez internet), poprzez
    > ciasteczka zostawiamy ślad swoich odwiedzin na różnych serwerach itp.
    > wszystko to, żeby było łatwiej, wygodniej. I czego tu się bać, jak się
    > ma czyste sumienie i nie korzysta z sieci do działań przestępczych ?

    Tego, że to co pozostaje podczas odwiedzin stron, zostawiasz *mając
    świadomość* faktu, że strony mogą zapisać twoją obecność. Jestem
    natomiast pewien, że nie byłbyś zadowolony, gdyby każda strona mogła
    zapisywać twoją aktywność na każdej innej, prawda?

    W powyższym wątku nie chodzi zaś o program sieciowy, którego zadaniem
    jest łączność sieciowa, a o taki, którego funkcjonalność łączenia z
    siecią nie dość, że jest poboczna, to ukryta. I gdyby nie powyższy
    wątek, mnóstwo osób nawet by się o niej nie dowiedziało. Owo "ukrycie"
    jest przedmiotem tego wątku, a sposób bagatelizacji tematu przez twórcę
    programu lub co gorsza, wyśmianie problemu i osób zgłaszających nie
    świadczy na korzyść programu i daje podstawy sądzić, że mimo zapewnień
    twórcy, ma on interes w przedłużaniu status quo.
    A gdy nie wiadomo o co chodzi, to chodzi o pieniądze. Howgh!

    --
    pozdrawiam
    Sylwester Zarębski