  • Data: 2012-04-30 21:28:00
    Temat: Re: M42 do Canona
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@m...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 22.04.2012 astro <r.ziomberWytnij@stop_dla_spamu!astronomia.pl> napisał/a:
    > PP wrote in <news:jn0gro$c9c$1@news.vectranet.pl>
    >
    > Canon EF 50 f/1.8 II z autofocusem jest relatywnie tani. W M42x1 warto
    > bawic sie, jesli masz jeszcze wiecej porzadnych obiektywow "gwintowych".
    >
    > Potwierdzam zdanie Janko Muzykanta, ostrzenie manualne na live view jest
    > latwe i bardzo dokladne. Podgladany obraz mozna powiekszyc kilkukrotnie...

    M42 traktowałby jednak albo jako fun, albo faktycznie do jakiegoś króla lub
    księcia z tej rodziny (np Jupitera 85 :) 50mm raczej nabyłbym 1.8 mk 2
    (chciaż szukałbym mark 1) za kilka stówek. Co do N/C to popatrz co mają
    znajomi - możliwość wymiany osprzętu uważam za nieocenioną zaletę w wyborze
    systemu.