    From: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Łyso wam, niedowiarki?
    Date: Tue, 07 Sep 2010 22:50:02 +0200

    W dniu 2010-09-07 16:35, Andrzej Libiszewski pisze:
    > Dnia Tue, 07 Sep 2010 13:52:16 +0200, Przemysław Adam Śmiejek napisał(a):

    > Twoje fobie i wrażenia mnie niespecjalnie interesują. Napisałem ci jak
    > postępuje znacząca większość userów,

    Więc wyobraź sobie, że mniejszości też mają swoje potrzeby.

    > Ano to, że przecieki nie biorą się z nikąd.

    Aha, no to ja nie mam więcej pytań.

    > Nie interesuje mnie, czy nosisz majtki czy sukienkę w domu.

    Cieszy mnie to. Wyjrzyj jednak lekko poza klapki na swoich oczach i
    wyobraź sobie, że są tacy, co ich to interesuje.

    > Co w takim razie twierdzisz?

    Że byłoby to przydatne rozwiązanie zmniejszające ryzyko podsłuchów.

    > Nie rozumiesz cały czas, że obecność lub nieobecność nijak się ma do woli
    > jego użycia. Skoro można używać _wygodnie_ komputera nie używając
    > wyłącznika, to z moich obserwacji wynika że _większość_ go NIE użyje.

    Ale to naprawdę jest ich problem, a nie problem tych, którzy użyją.
    Umieszczanie wejścia VGA w nowych telewizorach też jest głupie, skoro
    większość klientów go nie użyje?

    > Konta z ograniczeniami istniały już w XP.

    Czyli po 20 latach od powstania platformy MSa i około 10 od
    upowszechnienia się platformy Windows.

    Do tego polityka producenta (domyślnie zostawmy je zdezaktywowane, nie
    dajmy mechanizmów typu sudo) zniechęcała do ich używania, a producenci
    oprogramowania spali.

    > A o tym że programy piszące po
    > dysku gdzie popadnie a nie w przeznaczonym do tego miejscu w Viście będą
    > miały problemy wiadomo było przez co najmniej rok przed oficjalnym wydaniem
    > systemu. I co? I nic, niechlujnie pisanego oprogramowania jak sam
    > zauważyłeś nie brakło.

    Ale co chcesz udowodnić? Że to moja wina? Nie moja. A czy winna jest
    jedna strona, druga, czy obie po trochu, to kwestia filozoficzna, bez
    wpływu na końcowy efekt dla usera.

    > Tak samo jak zima zaskoczyła drogowców, w końcu tylko rok wcześniej było
    > wiadomo że UAC będzie i jak będzie działał.

    No i zaskoczyła.
    No i jako kierowca muszę po tej drodze jechać.

    > Stado to było przy stawianiu systemu i instalacji oprogramowania. Później
    > już nie, chyba że używało się naprawdę prehistorycznego softu.

    Nie jest prawdą jakoby.

    W moim przypadku były problemy z najnowszym Winampem (mało strategiczne
    oprogramowanie), z grą sprzed kilku lat (mało strategiczne, ale to
    powód, żebym sobie jej odmawiał?) oraz z oprogramowaniem XSAT
    dostarczanym przez UM Gliwice (bardzo strategiczne oprogramowanie) i
    oprogramowaniem z Vulcana (bardzo strategiczne oprogramowanie).

    > BTDTGTTS.

    I gdibzidzibzisibzi.

    > I zamiast dać "uruchom jako administrator" wyłączyłeś UAC.

    A skąd wiesz?

    > To ma być
    > przykład prawidłowego postępowania, jak rozumiem?

    Skoro sobie dojasnowidziałeś, to pewnie tak. W przypadku gry oczywiście
    dałem ,,uruchom jako''. W przypadku WinAmpa to już nie było takie
    proste, bo nie wiem jak wymusić to z wołania ze skojarzeń, ale tu można
    zmienić oprogramowanie. W przypadku Xsata niestety pozostawało wyłączyć
    całkowicie UACa.

    > I dlatego ponownie wybrałeś wyłączenie UAC...

    Dziękuję o wielki, że wiesz, co ja zrobiłem.

    > BTW, masz jakieś kompleksy chyba, bo z tego co widzę, każdy kto ma inne
    > zdanie niż jaśnie pan to ma "przerost własnej wielkości".

    Nie. Każdy, kto swoim zdaniem epatuje wokoło poniżając rozmówcę. Możesz
    mieć swoje zdanie, ale złośliwe przycinki i durne przytyki do mojej
    pracy sobie wsadź w dupę.

    > Umieć używać to nie znaczy od razu wiedzieć dlaczego warto go używać. A to
    > kluczowa sprawa.

    No i uważasz, że jestem jedynym, co wie kiedy warto włączyć przełącznik
    sprzętowy?

    > Weź mnie nie rozśmieszaj. Zabezpieczenie mechaniczne jest równie trudne do
    > pokonania jak dowolne inne co do którego przekonasz usera żeby je wyłączył.
    > Przekręt nigeryjski, "fotki" w mailach, prośby o podanie pinu w celu
    > aktualizacji czegoś tam - mimo wszystko ludzie wciąż się na to nabierają.

    Wszyscy poza mną?

    > O co ci chodzi? To ty przecież wyjechałeś do mnie z bekaniem.

    No napisałeś, że problem nie pomoże na BEKAĆ-cośtam, co mi ktoś kiedyś
    wyjaśnił jest atakiem na rozmówcę sugerującym, że jest on idiotą,
    któremu nic nie pomoże, bo nic nie rozumie.

    > Bo nie miało być to głaskaniem i pochwałą. Za co mam cię chwalić, za to że
    > propagujesz złe nawyki w obsłudze systemu operacyjnego?

    Ach jak ty nie rozumiesz świata. No nic... Trudno.

    > Za to, że piszesz o
    > zaletach mechanicznych zabezpieczeń, zarazem wyłączając podstawowy
    > programowy, systemowy mechanizm tychże zabezpieczeń?

    Przy braku innego rozwiązania musiałem to uczynić. Nic na to nie mogłem
    poradzić, oprogramowanie było strategiczne dla placówki.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek