  • Data: 2010-09-07 12:10:08
    Temat: Re: Łyso wam, niedowiarki?
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2010-09-07 10:47, Andrzej Libiszewski pisze:
    > Ale takie zabezpieczenie sprzętowe nic nie znaczy, jeśli z lenistwa
    > użytkownik go nie użyje. A lenistwo to potężna siła.

    Udowodnienie, że nie u każdego zadziała nie obala istnienia tych, co im
    się przyda. To trochę tak, jakbym ja powiedział, że ,,zlikwidować
    kamerkę, bo nie używam''.

    > Teoretycznie. Bo lenistwo to potężna siła, a "komu by się chciało kamerkę
    > wyłączać" po skończonej rozmowie. Takiej normalnej rozmowie z kimś z
    > rodziny albo z przyjaciół.

    Komuś, kto ma świadomość, że kompa używa np. na tajnej konferencji z
    Prezesem Sąsiedniej Korporacji albo podobne.

    > Wiesz jaka jest w tej sytuacji szansa, że w ogóle trzeba będzie użytkownika
    > przekonywać do zabawy włącznikiem?

    Nie chce, nie używa.

    > Nie. To ten sam PEBKAC. Jak pokonasz przy pomocy użytkownika zabezpieczenie
    > programowe to pokonasz i sprzętowe. Pewnie nawet tym samym atakiem.

    Niekoniecznie. Choćby ja nie dam się przekonać do wyłączenia
    przełącznika, ale już pewności 100% wobec systemu nie mam.

    > Wiara w zbytnią skuteczność zabezpieczeń jest pewnie jedną z pierwszych
    > przyczyn ich zawodności.

    O! To dobrze, że to do siebie skierowałeś :D
    Bo o tym piszę od dawna, że softowe zabezpieczenia są mało skuteczne i
    tylko mechaniczne pozwala mieć pewność, jeśli tylko się ją chce mieć.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek