  • Data: 2009-06-15 12:12:43
    Temat: Re: Lustro czy kompakt?
    Od: John Smith <u...@e...net> szukaj wiadomości tego autora

    Jan Rudziński napisał(a):
    > Cześć wszystkim

    > Jakiego?
    > Wiem, jaki jest najlepszy miniaturowy kompakt (jeden z szerokokątnych
    > ixusów), ale on jest najlepszy samodzielnie. Jako uzupełnienie
    > lustrzanki przydałby się mały i pancerny, może nie mieć szerokiego kąta.

    Ja jako drugi aparat używam olka 1040. Wygląda jak gadżet, ale (a może
    właśnie dlatego) jest bardzo dyskretny (obiektyw nie na środku, otoczony
    błyszczącym pierścieniem, tylko mały z boku) i o dziwo daje się operować
    jedną ręką, nawet w rękawicy narciarskiej. Częściowo właśnie dlatego, że
    obiektyw jest z boku, więc łatwiej chwycić za resztę. Włączyłem tryb
    cichy (bez dźwięków), wyłączyłem lampę, korekta na -0.3EV i można robić
    prawie wszystko. Automatyka ustawia ISO 50-400 i schodzi z czasem do
    1/4s co pozwala (przy stabilnej ręce) robić "bez ustawiania" zdjęcia od
    warunków pełnego słońca do scen nocnych w mieście. Wizjer świetny, ładne
    kolory, dobry AWB. Niestety nie ma stabilizacji i nie jest
    wodo/pyłoszczelny. Ale takie też są, tylko droższe.

    Pozdrawiam,
    --
    Mirek