  • 71. Data: 2011-09-13 19:15:19
    Temat: Re: Luserzy Elekrody.
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 13-09-2011 o 13:35:40 Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    napisał(a):

    > Jak ethernet był tylko koncentryczny, czyli z piętnaście lat temu.
    A tak a propo koncentryka, to ja miałem sieć na kartach SMC o długości
    segmentu prawie 200m i około 30 stacji na tym i działało :)

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 72. Data: 2011-09-13 19:17:19
    Od: Grejon <g...@g...com>

    > Hello J.F.,
    >
    > Tuesday, September 13, 2011, 3:50:23 PM, you wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Kto wie, czy nawet nie jest wymuszony prawem - u Niemców wszystko jest
    > możliwe.

    I przez to nigdy jakoś nie lubiłem oglądać filmów puszczanych w
    Niemczech. Głosy aktorów kompletnie niezsynchronizowane z czytanym tekstem.

    PS. Tak, widziałem 2 odcinek Zmienników.

    Mazda 6 2.0 "parafinka" Kombi

  • 73. Data: 2011-09-13 19:25:29
    Temat: Re: Luserzy Elekrody. [OT]
    Od: KO <m...@e...com>

    On Tue, 13 Sep 2011 17:32:15 +0200, J.F. wrote:

    > No, jak dla mnie jest spora roznica miedzy "znaniem angielskiego" a
    > zrozumieniem amerykanskiego filmu.
    > Zreszta nie musi byc amerykanski, angielskie tez bywaja trudne do
    > zrozumienia.

    Ja mam odwrotnie, amerykańskie wchodzą jak polskie, na angielskich trzeba
    się skupiać aż żyłka na czole wychodzi. To samo w "realu" zresztą, w
    Ameryce czuję się jak w domu, w Anglii się zastanawiam po jakiemu do mnie
    mówią :)

  • 74. Data: 2011-09-13 19:25:52
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "janusz_kk1" <j...@o...pl> wrote in message

    > A tak głupio spytam dopasowałeś falowo te ścieszki?
    > bo może miałeś odbicie na wejściu i dlatego tyle gubiłeś paczek.

    Powiem tak - były lepiej dopasowane niż te skręcone skrętki ze zdjęcia :-)

    Ale faktem jest, że nie robiliśmy tej płytki w trybie "controlled
    impedance".
    Dopiero poprawka płytki, skrócenie ścieżek o 5cm, wstawienie między nie
    i wokół nich masy plus dopasowanie długości aby były takie same długie
    naprawiło Ethernet i zaczął pewnie chodzić na 100Mbps.

  • 75. Data: 2011-09-13 19:27:08
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > A tak a propo koncentryka, to ja miałem sieć na kartach SMC o długości
    > segmentu prawie 200m i około 30 stacji na tym i działało :)

    Ale pewnie co tydzień trzeba było pogmerać i posprawdzać trójniki
    bo pewnie coś tam co chwilę nie łączyło u kogoś i wywalało całą sieć?

  • 76. Data: 2011-09-13 19:28:54
    Od: Grejon <g...@g...com>

    W dniu 2011-09-13 21:17, Grejon pisze:

    > I przez to nigdy jakoś nie lubiłem oglądać filmów puszczanych w
    > Niemczech. Głosy aktorów kompletnie niezsynchronizowane z czytanym tekstem.

    Ku... miało być "Ruchy warg aktorów..."

    Mazda 6 2.0 "parafinka" Kombi

  • 77. Data: 2011-09-13 19:36:42
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 13-09-2011 o 15:36:11 J.F. <j...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Użytkownik "Lelek@" <r...@i...iw> napisał w wiadomości

    > dac opornik z napisami iniech odczytaja wartosc.
    >
    > Ale inzynierow elektronikow tez to dotyczy.
    > IMO - wiekszosc w miare wspolczesnych absolwentow nie bedzie miala o tym
    > pojecia.

    O to mi przypomniałeś, gdzieś czytałem/słyszałem jak to na laborce student
    elektroniki miał zrobić płytke drukowaną i dobierał do niej elementy,
    jednym z nich był trazystor i opornik w kolektorze,
    zmierzył prąd zerowy tego tranzystora i miał wg niego dobrać opór,
    no i szczelił się z jednostkami i zamiast w uA czy nA to podał
    chyba w mA, no i liczył ten nieszczęsny opór i wyszły mu jakieś Gomy,
    i pyta profesora jak taki opór zrobić, a ten mu odpowiedział
    aby zrobił przerwę w ścieszce :)
    Pewnie tak zrobił i był zdziwiony że nie działa :)

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 78. Data: 2011-09-13 19:47:17
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan janusz_kk1 nakablował:

    > A tak a propo koncentryka, to ja miałem sieć na kartach SMC o długości
    > segmentu prawie 200m i około 30 stacji na tym i działało :)

    Tak, to były karty SMC. Co do długości segmentu, to były dwie szkoły.
    Firma SMC obstawała chyba przy tej, co mówiła o trzystu metrach.
    Druga dawała ograniczenie zdaje się 600 stóp, czyli niewiele mniej
    niż te 200 metrów.

    --
    Jarek

  • 79. Data: 2011-09-13 19:50:04
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Pszemol napisał:

> [...]
    > i wokół nich masy plus dopasowanie długości aby były takie same długie
    > naprawiło Ethernet i zaczął pewnie chodzić na 100Mbps.

    To ile te ścieżki miały przed skróceniem, skoro dało się aż o 5 cm?
    Nie jestem taki pewien, czy było lepiej niż na zdjęciu.

    --
    Jarek

  • 80. Data: 2011-09-13 19:51:12
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan janusz_kk1 napisał:

> [...]
    > chyba w mA, no i liczył ten nieszczęsny opór i wyszły mu jakieś Gomy,
    > i pyta profesora jak taki opór zrobić, a ten mu odpowiedział

    Mam jeszcze zapas oporników 10 gigaomów. Nie było łatwo kupić, a i tanie
    też nie były. W końcu się jakieś Japońce znalazły, co robią przyzwoite.

    > Pewnie tak zrobił i był zdziwiony że nie działa :)

    SOA#1. W sprzężeniu zwrotnym wzmacniacza operacyjnego.

    --
    Jarek