  • Data: 2011-09-14 13:29:20
    Temat: Re: Luserzy Elekrody.
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Hello Jarosław,

    > Akurat dla kart arcnetowych, to wciąż można znaleźć praktyczne
    > zastosowanie. Nie tak dawno za pomocą dwóch takich zestawiłem
    > połączenie na odlegołść jakichś stu metrów. Na dość parszywej
    > parze telefonicznej pamiętającej jeszcze Gomułkę. Podobno można
    > zmniejszyć dwukrotnie częstotliwości w ramce przez wymianę kwarcu
    > i uzyskać zasięg kilku kilometrów, kosztem zmniejszenia prędkości
    > z 2,5Mbps do 1,25Mbps. Taki ADSL domowej roboty, bez stawiania
    > DSLAMów.

    Ale to byłby SDSL a nie ADSL ;)

    A tak poważniej - to na kilometr na jednorodnej skrętce i
    terminatorach 130R kiedyś puściłem. Ale to były karty z wejściami RJ12
    i BNC przełaczanymi jumperkami. Szło 2.5Mbps pełną parą.

    Bez wymiany terminatorów to w biurach na kręconych kabelkach do
    słuchawek nawet łączyłem :)

    Ale to była bardzo krótka seria kart :(

    --
    Best regards,