  • Data: 2010-01-11 18:43:40
    Temat: Re: Luminofor w ?wietlówce liniowej
    Od: "Papa Smerpfs" <s...@s...eu> szukaj wiadomości tego autora

    Órzytkownik "J.F." napisał:
    > Uwazaj bo sa dwa typy UV
    > -"dyskotekowe" - z luminoforem ktory swieci w bliskim UV, rzedu 380nm, to
    > byc moze miesci sie jeszcze w "zwyklym szkle",
    > -"bakteriobojcze" - bez luminoforu, wykorzystujace linie rteci 254nm - i
    > tu powinno byc szklo kwarcowe.

    mnie chodziło o ten ultrafiolet co zabija, w każdym razie taka śfietlufka
    jest zbudowana dokładnie tak samo jak zwykła, tylko nie ma luminoforu,
    świeci na fioletowo, co widać gołym okiem, oraz na ultrafioletowo, czego nie
    widać i zapewne jeszcze szczątkowo sieje promnieniami X z rtęci, co zapewne
    w świetlufkach służących do dezynfekcji jest zaletą, ale w tych normalnych
    tak czy siak ten ultrafiolet i X wyłązi częściowo nawet przez luminofor,
    oraz przez część szkła nie poktyrą luminoforem,
    a co do szkła to każde jest kwarcowe i zawsze jakąś część przepuiszcza:O(

    > Za niskie napiecie. ze 150V wychodzi bardzo kiepskie X.

    może i kiepskie ale zawsze jest, zresztą przy zapłonie możesz mieć i kV:O)