  • 101. Data: 2014-04-02 22:15:15
    Temat: Re: Lukoil
    Od: k...@g...com

    W dniu środa, 2 kwietnia 2014 21:04:42 UTC+2 użytkownik Marek Dyjor napisał:

    > jak tak kochają ruskich to neich sie tam przeprowadzą...
    >

    > moze im tez Putin da od ręki paszporty.
    >

    > tylko neich sprawdzą miejsce zamieszkania, bo mieszkańcy Krymu dostali juz
    >
    > paszporty i okazało sie że nei mieszkają na Krymie :)

    Jak byś oglądał telewizję to byś wiedział że oni chcieli być Rosjanami i chcieli
    mieszkać w Rosji. Ponad 90% opowiedziało się za odłączeniem od Ukrainy i
    przyłączeniem do Rosji. Co ma kochanie do robienia interesów? Przelicz sobie straty w
    wysokości 15 milionów dziennie ile to rocznie będzie. Masz coś do zaproponowania
    hodowcom świń? Hodowali sobie świnki, uczciwie sprzedawali do Rosji. Mieli na życie,
    na spłaty kredytów różnych. I nagle nasz demokratyczny rząd i parlamentarzyści
    zaczęli się wpierdalać w nie swoje sprawy. I ruski przestał brać świnie bo wynalazł
    nawet nie na swojej i polskiej granicy dwa chore dziki. A te nasze rządzące palanty
    zamiast przymknąć ryje tak jak to zrobiła reszta Europy to gardłują. Francuzi i
    Niemcy się cieszą bo upychają teraz w Rosji swoje mięso i łykają codziennie ich
    rolnicy z 5 milionów dolarów.

  • 102. Data: 2014-04-02 22:29:51
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik k...@g...com ...

    > Temat jest o tym czy da się wykończyć ruskich nie kupując na ich
    > stacjach polskiego paliwa.

    Poważnie?
    A ja myslałem ze temat to:
    czy nie kupując na Lukoilu paliwa wpływamy negatywnie na biznes rosyjskiego
    Lukoila.
    bo to, ze to nie przewróci na plecy rosyjskiej gospodarki to chyba jest
    jasne.

    > A to bzdura bo polscy rolnicy kupują ruski
    > gaz i paliwa zrobione z ichniej ropy a nie mogą nic tam sprzedać.
    > Pytanie w temacie było co prawda trochę inaczej postawione ale
    > dyskusja poszła w takim a nie innym kierunku. Wychodzi że jedynymi
    > przegranymi na razie są Polacy. Śmieszą mnie fantasmagorie jak to
    > amerykanie statkami będą nam dostarczali tani gaz. Oni wiz nie chcą
    > cofnąć dla Polaków a gaz nam będą dawali i jeszcze do tego dopłacali.

    Ale przecież śmiej się do woli.
    A dlaczego mieliby dopłacać?
    Wydobywają gaz duzo taniej, dlaczego nie mieliby robic na nim dobrego
    interesu?

  • 103. Data: 2014-04-02 22:37:25
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik wrote:
    > odłączeniem od Ukrainy i przyłączeniem do Rosji. Co ma kochanie do
    > robienia interesów? Przelicz sobie straty w wysokości 15 milionów
    > dziennie ile to rocznie będzie. Masz coś do zaproponowania hodowcom

    hm...

    powiadasz 15mln dziennie czyli w skali roku to by było ok 1,3mld Euro...

    tylko jak to sie ma do danych statystycznych które mówią ze nasz cały
    eksport spożywczy do Rosji to jakiś 1 mld Euro...

    ktoś tam jest małym kłamczuszkiem...

    w innym miejscu znajduje, że eksport wieprzowiny do Rosji to ok 40 -60 mln
    euro (jeśli przyjmę nawet 100 mln to wychodzi mi 1mln złotych dziennie a
    nie 15mln)

    RPA zaś chce kupować miesą za prawie 200 mln euro :)

    oczywiście gdy patrzysz w skali micro to kwota jest olbrzymia ale gdy
    weźmiesz to do całego naszego eksportu to juz nie ma szału.

    cały nasz eksport do Rosji to ok 2.2 mld euro, na Ukrainę sprzedajemy jednak
    0.9mld a na Białorusi 0.35

    czyli nie ma szału Wielka Rosja nie jest jakimś wielkim rynkiem zbytu.

    Pamiętaj że w życiu liczy sie nie tylko kasa ale też zasady.

    Tak swoja droga to nie pierwszy raz PSL i producenci żywności kłamią w
    kwestiach wielkości sprzedaży, poprzednio kłamali jak najęci gdy
    zakazywaliśmy uboju rytualnego. też wychodziło im że tym ich mięsem to oni
    prawie cały polski eksport załatwiają :)

  • 104. Data: 2014-04-02 22:47:00
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2014-04-02, Marek Dyjor <m...@p...onet.pl> wrote:

    > oczywiście gdy patrzysz w skali micro to kwota jest olbrzymia ale gdy
    > weźmiesz to do całego naszego eksportu to juz nie ma szału.

    Oczywiscie, a miejsca pracy z tym zwiazane?

    > Pamiętaj że w życiu liczy sie nie tylko kasa ale też zasady.

    No politycy maja zasady, pytanie co ma zrobic rolnik?

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 105. Data: 2014-04-02 23:08:40
    Od: k...@g...com

    W dniu środa, 2 kwietnia 2014 22:37:25 UTC+2 użytkownik Marek Dyjor napisał:

> [...]
    >
    > zakazywaliśmy uboju rytualnego. też wychodziło im że tym ich mięsem to oni
    >
    > prawie cały polski eksport załatwiają :)

    Pan złotousty Telewizor powiedział że tracą 15 milionów złotych dziennie. I ze straty
    do dzisiaj mogą być na poziomie pół miliarda złotych. Napisz do redakcji dziennika
    telewizyjnego.

  • 106. Data: 2014-04-03 11:02:07
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Wed, 02 Apr 2014 17:23:12 +0000 osobnik zwany Budzik
    napisał:

    > Jak zwykle okazałeś się bardzo merytorycznym rozmówcą...

    drób i merytoryka w jednym zdaniu? strasznym optymistą jesteś :)

    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 107. Data: 2014-04-03 11:02:51
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Wed, 02 Apr 2014 13:15:15 -0700 osobnik zwany kogutek444
    napisał:

    > Jak byś oglądał telewizję to byś wiedział że oni chcieli być Rosjanami i
    > chcieli mieszkać w Rosji. Ponad 90% opowiedziało się za odłączeniem od
    > Ukrainy i przyłączeniem do Rosji.

    w PRLu też "wszyscy: obywatele kochali ZSRR i PZPR

  • 108. Data: 2014-04-03 11:30:33
    Od: k...@g...com

    W dniu czwartek, 3 kwietnia 2014 11:02:51 UTC+2 użytkownik masti napisał:

    > w PRLu też "wszyscy: obywatele kochali ZSRR i PZPR
    >

    > --
    >
    > Ford C-Max PMS Edition, Jeep Grand Cherokee 4.0
    >
    > mst <at> gazeta <.> pl
    >
    > "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
    >
    > -Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett

    Byli i tacy co kochali ZSRR. Z reguły ci sami co wtedy kochali ZSRR i byli w stanie w
    imię miłości podpierdolić na SB swoich znajomych i rodzinę. Teraz Rosji nie kochają.
    Byli i tacy co wtedy nie kochali ale za kasę jaką dostawali od SB potrafili się
    przemoc i pokochać. Żeby się ustrój w Polsce nie zmienił to byś masti zapierdalał w
    czerwonym krawaciku. Bo ty mi na takiego mocno elastycznego wyglądasz.

  • 109. Data: 2014-04-03 11:37:58
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Thu, 03 Apr 2014 02:30:33 -0700 osobnik zwany kogutek444
    napisał:

> [...]
    > ustrój w Polsce nie zmienił to byś masti zapierdalał w czerwonym
    > krawaciku. Bo ty mi na takiego mocno elastycznego wyglądasz.

    a Ty mi wyglądasz na takiego co w tym czerwonym krawaciku wtedy latał

  • 110. Data: 2014-04-03 11:46:05
    Od: k...@g...com

    W dniu czwartek, 3 kwietnia 2014 11:37:58 UTC+2 użytkownik masti napisał:

> [...]
    >
    > mst <at> gazeta <.> pl
    >
    > "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
    >
    > -Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett

    Charakterystyczne do tłuków. Jak sam nie wymyśli to ukradnie i nieudolnie przekręci.
    Nie, w przeciwieństwie do twojego papcia żadnym sekretarzem nie bylem. I jak by była
    akcja wieszania ówczesnych czerwonych to ja bym był po stronie wieszających. I wcale
    by mi żal nie było że byłbyś w RP sierotą.