-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!new
sgate.onet.pl!niusy.onet.pl
From: "kogutek" <k...@v...pl>
Newsgroups: pl.sci.inzynieria
Subject: Re: Lozyska
Date: Tue, 12 Oct 2010 17:57:42 +0200
Organization: Onet.pl
Lines: 43
Sender: n...@n...onet.pl
Message-ID: <6...@n...onet.pl>
References: <i91q0v$6no$1@news.onet.pl>
NNTP-Posting-Host: newsgate.onet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: newsgate.onet.pl 1286899062 20445 213.180.130.18 (12 Oct 2010 15:57:42 GMT)
X-Complaints-To: n...@o...pl
NNTP-Posting-Date: Tue, 12 Oct 2010 15:57:42 +0000 (UTC)
Content-Disposition: inline
X-Mailer: http://niusy.onet.pl
X-Forwarded-For: 109.243.72.191, 10.174.28.54
X-User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.1.13)
Gecko/20100914 AskTbVD/3.8.0.12304 Firefox/3.5.13
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.inzynieria:27198
[ ukryj nagłówki ]> Użytkownik "kogutek" <k...@v...pl> napisał w
> >> Wlasciwie dlaczego zuzyte lozyska kulkowe skrzypia, piszcza,
> >> wyja
> >> czy jak to sie tam nazywa ?
> >> Tak mnie naszlo po weekendzie, bo widzialem pompe gdzie
> >> wystarczylo
> >> palcem powoli zakrecic a juz sie koncert odbywal ..
>
> > Szumią.
>
> To akurat wyło/skrzypialo :-)
>
> > Współpracujące powierzchnie się degradują. Robią się chropowate i
> > zmienia się ich kształt. Drgania przenoszą się na korpusy w
> > których są osadzone.
> > Jak wyjmiesz takie łożysko i zakręcisz w ręku to będzie dużo
> > ciszej. A jak
>
> Hm, przyjmujac twoja hipoteze .. czemu ? Luz nieco sie zwiekszy,
> ale przeciez nawet osadzone w korpusie powinny miec luz wiekszy niz
> nowe ..
>
> > jakiegoś smarowidła dołożysz to prawie sztuka nówka przez moment
> > będzie.
> > Oczywiście mowa o łożyskach zużytych a nie uszkodzonych.
>
> To/e akurat mogly byc uszkodzone - pompa wody od CO.
>
> Ktos wie jak to sie uszczelnia - zwykly jeden simering ? Nie za
> malo, gdy jest ryzyko zalania silnika pod napieciem w koncu ?
>
> J.
>
Jest wiele typów uszczelnień. Od sznura azbestowego, poprzez bardzo dobre cierno
oporowe. Po konstrukcje w których nie ma żadnych uszczelnień a silnik z pompą
jest zalany od środka tym co pompuje. Dlaczego ciszej ze smarem. Bez smaru
obraca się metal po metalu. Ze smarem metalowe elementy przestają się dotykać.
Taki myk. Jak coś jest dostatecznie smarowane to współpracujące elementy się nie
dotykają. Dla przykładu panewki w samochodzie w zasadzie są wieczne. Pod
warunkiem ze silnika się nie wyłączy.
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl
Następne wpisy z tego wątku
- 12.10.10 17:02 PL(N)umber_One
- 13.10.10 10:36 J.F.
- 13.10.10 10:37 J.F.
- 13.10.10 13:37 kogutek
Najnowsze wątki z tej grupy
- Ster w trolejbusie.
- DeepSeek nie lubi gadać o polityce
- pokolenie Z
- huta ruszyla
- piece wodorowe
- Żarówka do lampy z czujnikiem ruchu
- most kilometrowy
- kladka Zagorze
- zapora Zagorze
- Rodzaj przekładni planetarnej z
- Zapora Stronie Śląskie cd
- Filtr do pompy ruskiej
- Wyważanie kół rowerowych
- Belka
- Precyzyjne cięcie opony samochodowej
Najnowsze wątki
- 2025-03-12 Ryga => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i Kad
- 2025-03-12 Poznań => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-03-12 Warszawa => Programista C <=
- 2025-03-12 Chrzanów => Spedytor Międzynarodowy (handel ładunkami/prowadzenie f
- 2025-03-12 64 proc. kierowców zrobi dodatkowo maks. 500 m, aby przy okazji zatankować pojazd
- 2025-03-12 Warszawa => Generative AI Engineer <=
- 2025-03-12 Dęblin => Node.js / Fullstack Developer <=
- 2025-03-12 Warszawa => Gen AI Engineer <=
- 2025-03-12 Warszawa => Data Engineer (Tech Lead) <=
- 2025-03-12 Gdańsk => PHP Developer <=
- 2025-03-12 China-Kraków => Production Coordinator / Representant Product Dev <=
- 2025-03-12 Warszawa => JavaScript / Node / Fullstack Developer <=
- 2025-03-12 China-Kraków => Key Account Manager IT <=
- 2025-03-12 Warszawa => Java Developer <=
- 2025-03-12 Warszawa => Junior Digital Product Manager <=