-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
.pl!news.nask.org.pl!news.unit0.net!news.glorb.com!news-in-01.newsfeed.easynews
.com!easynews!core-easynews-01!easynews.com!en-nntp-14.dc1.easynews.com.POSTED!
not-for-mail
From: A.L. <l...@a...com>
Newsgroups: pl.comp.programming
Subject: Re: Lot do celu (AI)
Message-ID: <u...@4...com>
References: <op.wf39np1q35fkj7@notebook> <jrv1ho$m3g$1@news.task.gda.pl>
<o...@4...com>
<o...@s...wroclaw.optopol.zawiercie>
<f...@4...com> <op.wf9s59f835fkj7@notebook>
X-Newsreader: Forte Agent 4.2/32.1118
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Lines: 66
X-Complaints-To: a...@e...com
Organization: Forte Inc. http://www.forteinc.com/apn/
X-Complaints-Info: Please be sure to forward a copy of ALL headers otherwise we will
be unable to process your complaint properly.
Date: Fri, 22 Jun 2012 17:36:12 -0500
X-Received-Bytes: 4250
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.comp.programming:198070
[ ukryj nagłówki ]On Thu, 21 Jun 2012 22:43:11 +0200, "Wojciech \"Spook\" Sura"
<s...@s...op.pl> wrote:
>W dniu 21.06.2012 o 19:37 A.L. <l...@a...com> pisze:
>> Nastepujace wydaje mi sie niezrozumiale:
>
>Spieszę rozwiać wątpliwości.
>
>> "Parametry statku opisane są przez następujący zestaw parametrów:
>> - Prędkość maksymalna. Statek może przekroczyć prędkość maksymalną
>> tylko po działaniu siły trzeciej (na przykład na skutek kolizji). Przy
>> pomocy pokładowych silników jest w stanie co najwyżej osiągnąć
>> prędkość maksymalną. Jeśli leci szybciej, przy pomocy silników może co
>> najwyżej zwolnić."
>>
>> No to jak to wlasciwie jest? Pod wplywem CZEGO statek przyspiesza a
>> pod wplywem CZAEGO opoznia? Co powoduje ze statek nie pzrekroczy
>> predkosci maksynalnej? Silniki mu sie wylacza gdy osiagnie predkosc
>> maksymalna? czy statek ma mase? Czy ma silniki? Jak dzialaja silniki?
>> Czy moga napedzac ("odrzut" do tylu) czy mozna hamowac ("odrzut" do
>> przodu)?
>
>Po kolei. Przyjmijmy na potrzeby chwili, że parametrem statku jest
>przyspieszenie 100 px/s^2 oraz że jednosekundowy ruch dzielony jest na 100
>kroków. Przyspieszenie jest parametrem, który opisuje moc silników.
>
>W każdym kroku statek może wykorzystać 1/100 swojego przyspieszenia. W
>praktyce w każdym kroku do wektora prędkości (ruchu) może dodać wektor
>skierowany w tę samą stronę, w którą skierowany jest statek o długości nie
>przekraczającej 1/100 swojego przyspieszenia. Jeśli na początku statek
>jest nieruchomy i w każdym kroku wykorzysta 1/100 swojego "przyspieszenia"
>nie obracając się, to po 100 krokach (czyli po sekundzie) osiągnie
>prędkość 100 px/s. Analogicznie w danym kroku może wykorzystać silniki
>hamujące, czyli do wektora ruchu dodać wektor skierowany w przeciwną
>stronę niż skierowany jest statek.
>
>Statek nie ma formalnie ustalonej masy, problemy związane z jego
>rozpędzaniem i hamowaniem uwzględnione są w parametrze przyspieszenia.
>Myśliwiec może mieć przyspieszenie 100 px/s^2, krążownik - na przykład -
>10.
>
>> "Zwrotność wyrażona w stopniach na sekundę. W odróżnieniu od prędkości
>> stosuję tu jeszcze bardziej uproszczony model, to znaczy nie istnieje
>> przyspieszenie kątowe. Statek jest w stanie w dowolnej chwili obrócić
>> się w dowolną stronę - pod warunkiem, że sumarycznie nie przekroczy
>> wartości swojej zwrotności..."
>>
>> Co to znaczy? Czy obrot zajmuje czas? Co to znaczy "sumarycznie nie
>> przekroczy"?... "sumarycznie"?.. czego "sumarycznie"?...
>
>Obrót zajmuje czas. Ograniczenie dotyczące sumarycznego obrotu odnosi się
>znów do kroków, na które podzielony jest cały ruch. Jeśli statek ma
>"zwrotność" 90 stopni na sekundę, to w każdym kroku może wykonać obrót o
>nie więcej niż 0.9 stopnia w jedną, bądź w drugą stronę. Brak
>przyspieszenia kątowego oznacza, że statek ma pełną dowolność w
>wykonywaniu obrotów i po obrocie w lewo może natychmiast zacząć obracać
>się w prawo, przy czym sumarycznie wszystkie obroty wykonywane w małych
>krokach nie mogą przekroczyć wartości jego zwrotności.
>
>Czy teraz jest jaśniej? :)
>
Jasniej - nie. Ale INACZEJ - tak. To co piszesz ma maly sens. Czy nei
mozna poslugiwac sei FIZYKA aby sformulowac ten problem?
A.L.
Najnowsze wątki z tej grupy
- 7. Raport Totaliztyczny: Sprawa Qt Group wer. 424
- TCL - problem z escape ostatniego \ w nawiasach {}
- Nauka i Praca Programisty C++ w III Rzeczy (pospolitej)
- testy-wyd-sort - Podsumowanie
- Tworzenie Programów Nieuprzywilejowanych Opartych Na Wtyczkach
- Do czego nadaje się QDockWidget z bibl. Qt?
- Bibl. Qt jest sztucznie ograniczona - jest nieprzydatna do celów komercyjnych
- Co sciaga kretynow
- AEiC 2024 - Ada-Europe conference - Deadlines Approaching
- Jakie są dobre zasady programowania programów opartych na wtyczkach?
- sprawdzanie słów kluczowych dot. zła
- Re: W czym sie teraz pisze programy??
- Re: (PDF) Surgical Pathology of Non-neoplastic Gastrointestinal Diseases by Lizhi Zhang
- CfC 28th Ada-Europe Int. Conf. Reliable Software Technologies
- Młodzi programiści i tajna policja
Najnowsze wątki
- 2024-12-16 W telefonie brak szufladki na drugą kartę SIM
- 2024-12-16 Szukam monitora HDMI ok. 4"
- 2024-12-16 Poznań => Key Account Manager <=
- 2024-12-16 Akwarium w aucie
- 2024-12-16 Warszawa => Account Manager - Usługi rekrutacyjne <=
- 2024-12-16 Warszawa => Expert Recruiter 360 <=
- 2024-12-16 Gdańsk => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2024-12-16 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-12-16 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-16 Białystok => Analityk w dziale Trade Development (doświadczenie z Po
- 2024-12-16 Warszawa => Programista Microsoft Dynamics 365 Business Central <=
- 2024-12-16 Wrocław => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2024-12-16 Szczecin => Key Account Manager (ERP) <=
- 2024-12-16 Lublin => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=
- 2024-12-16 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=