eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.comp.programmingLot do celu (AI)Re: Lot do celu (AI)
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
    .pl!news.nask.org.pl!news.unit0.net!news.glorb.com!news-in-01.newsfeed.easynews
    .com!easynews!core-easynews-01!easynews.com!en-nntp-14.dc1.easynews.com.POSTED!
    not-for-mail
    From: A.L. <l...@a...com>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: Lot do celu (AI)
    Message-ID: <u...@4...com>
    References: <op.wf39np1q35fkj7@notebook> <jrv1ho$m3g$1@news.task.gda.pl>
    <o...@4...com>
    <o...@s...wroclaw.optopol.zawiercie>
    <f...@4...com> <op.wf9s59f835fkj7@notebook>
    X-Newsreader: Forte Agent 4.2/32.1118
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 66
    X-Complaints-To: a...@e...com
    Organization: Forte Inc. http://www.forteinc.com/apn/
    X-Complaints-Info: Please be sure to forward a copy of ALL headers otherwise we will
    be unable to process your complaint properly.
    Date: Fri, 22 Jun 2012 17:36:12 -0500
    X-Received-Bytes: 4250
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.comp.programming:198070
    [ ukryj nagłówki ]

    On Thu, 21 Jun 2012 22:43:11 +0200, "Wojciech \"Spook\" Sura"
    <s...@s...op.pl> wrote:

    >W dniu 21.06.2012 o 19:37 A.L. <l...@a...com> pisze:
    >> Nastepujace wydaje mi sie niezrozumiale:
    >
    >Spieszę rozwiać wątpliwości.
    >
    >> "Parametry statku opisane są przez następujący zestaw parametrów:
    >> - Prędkość maksymalna. Statek może przekroczyć prędkość maksymalną
    >> tylko po działaniu siły trzeciej (na przykład na skutek kolizji). Przy
    >> pomocy pokładowych silników jest w stanie co najwyżej osiągnąć
    >> prędkość maksymalną. Jeśli leci szybciej, przy pomocy silników może co
    >> najwyżej zwolnić."
    >>
    >> No to jak to wlasciwie jest? Pod wplywem CZEGO statek przyspiesza a
    >> pod wplywem CZAEGO opoznia? Co powoduje ze statek nie pzrekroczy
    >> predkosci maksynalnej? Silniki mu sie wylacza gdy osiagnie predkosc
    >> maksymalna? czy statek ma mase? Czy ma silniki? Jak dzialaja silniki?
    >> Czy moga napedzac ("odrzut" do tylu) czy mozna hamowac ("odrzut" do
    >> przodu)?
    >
    >Po kolei. Przyjmijmy na potrzeby chwili, że parametrem statku jest
    >przyspieszenie 100 px/s^2 oraz że jednosekundowy ruch dzielony jest na 100
    >kroków. Przyspieszenie jest parametrem, który opisuje moc silników.
    >
    >W każdym kroku statek może wykorzystać 1/100 swojego przyspieszenia. W
    >praktyce w każdym kroku do wektora prędkości (ruchu) może dodać wektor
    >skierowany w tę samą stronę, w którą skierowany jest statek o długości nie
    >przekraczającej 1/100 swojego przyspieszenia. Jeśli na początku statek
    >jest nieruchomy i w każdym kroku wykorzysta 1/100 swojego "przyspieszenia"
    >nie obracając się, to po 100 krokach (czyli po sekundzie) osiągnie
    >prędkość 100 px/s. Analogicznie w danym kroku może wykorzystać silniki
    >hamujące, czyli do wektora ruchu dodać wektor skierowany w przeciwną
    >stronę niż skierowany jest statek.
    >
    >Statek nie ma formalnie ustalonej masy, problemy związane z jego
    >rozpędzaniem i hamowaniem uwzględnione są w parametrze przyspieszenia.
    >Myśliwiec może mieć przyspieszenie 100 px/s^2, krążownik - na przykład -
    >10.
    >
    >> "Zwrotność wyrażona w stopniach na sekundę. W odróżnieniu od prędkości
    >> stosuję tu jeszcze bardziej uproszczony model, to znaczy nie istnieje
    >> przyspieszenie kątowe. Statek jest w stanie w dowolnej chwili obrócić
    >> się w dowolną stronę - pod warunkiem, że sumarycznie nie przekroczy
    >> wartości swojej zwrotności..."
    >>
    >> Co to znaczy? Czy obrot zajmuje czas? Co to znaczy "sumarycznie nie
    >> przekroczy"?... "sumarycznie"?.. czego "sumarycznie"?...
    >
    >Obrót zajmuje czas. Ograniczenie dotyczące sumarycznego obrotu odnosi się
    >znów do kroków, na które podzielony jest cały ruch. Jeśli statek ma
    >"zwrotność" 90 stopni na sekundę, to w każdym kroku może wykonać obrót o
    >nie więcej niż 0.9 stopnia w jedną, bądź w drugą stronę. Brak
    >przyspieszenia kątowego oznacza, że statek ma pełną dowolność w
    >wykonywaniu obrotów i po obrocie w lewo może natychmiast zacząć obracać
    >się w prawo, przy czym sumarycznie wszystkie obroty wykonywane w małych
    >krokach nie mogą przekroczyć wartości jego zwrotności.
    >
    >Czy teraz jest jaśniej? :)
    >

    Jasniej - nie. Ale INACZEJ - tak. To co piszesz ma maly sens. Czy nei
    mozna poslugiwac sei FIZYKA aby sformulowac ten problem?

    A.L.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: