  • 81. Data: 2013-07-22 11:07:18
    Temat: Re: Lodówka turystyczna - na ile starczy akumulatora?
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Mirek,

    Monday, July 22, 2013, 8:13:47 AM, you wrote:

    > Czyli?

    Sorry - ja naprawdę mam co robić a nie kopać w RFC.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 82. Data: 2013-07-22 15:12:50
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2013-07-22 11:07, *RoMan Mandziejewicz* napisał, a mnie coś
    podkusiło, żeby odpisać:

    OK, jasne

    Pozdrawiam - Mirek
    President Herbert *old* on board :)
    kolczan( a t )outlook(kropek) c om

  • 83. Data: 2013-07-22 17:04:26
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 22 Jul 2013, Mirek Ptak wrote:

    > Dnia 2013-07-19 18:10, *RoMan Mandziejewicz* napisał, a mnie coś podkusiło,
    > żeby odpisać:

    I nie tylko.
    Poprzestałbym na tym, że "jest w standardzie", bo powtórzymy
    flejmy z innych grup.

    > Czyli?

    To nie tak hop, bo poprzez odesłania, i w związku z rozdzieleniem
    RFC opisujących nagłówki i formaty treści, mam poważne wątpliwości
    czy (aktualnie) jest to gdzieś "to samo RFC" :)

    Ad rem:

    http://tools.ietf.org/html/rfc1036
    +++
    Therefore, the rule is adopted that
    all USENET news messages must be formatted as valid Internet mail
    messages, according to the Internet standard RFC-822.
    The USENET News standard is more restrictive than the Internet
    standard, [...]
    ---

    http://tools.ietf.org/html/rfc822
    [... pominięte ...]

    http://tools.ietf.org/html/rfc2822
    +++
    This standard supersedes the one specified in Request For
    Comments (RFC) 822 [...]
    [...]
    2.1.1. Line Length Limits

    There are two limits that this standard places on the number of
    characters in a line. Each line of characters MUST be no more than
    998 characters, and SHOULD be no more than 78 characters, excluding
    the CRLF.
    [...]

    Again, even though this limitation is put on
    messages, it is encumbant upon implementations which display messages
    ---

    Zwróć uwagę: "display messages".
    I np. pine działa prawidłowo: kiedy *wyświetla* wiadomości, linie
    dłuższe niż zadeklarowano w konfiguracji "układa" po ekranie.
    Ale kiedy *odpowiada*, biorąc oryginalny tekst do edycji a nie
    do wyświetlania, nie ma najmniejszych podstaw do automatycznego
    łamania!
    To jest proste jak drut kolczasty: jeśli oryginał MIAŁ być długi,
    to widocznie jest WAŻNE żeby stanowił jedną, długą linie.
    A nuż był to hiperlink lub inne wyrażenie formalne (np. kawałek
    programu w języku w którym łamanie na linie ma znaczenie) zapisane
    tekstem, w którym gra rolę podział na linie.
    Automatyczne podzielenie takiego "nieznanego" wyrażenia może
    go skutecznie zepsuć, należy więc go unikać.
    I bardzo proszę nie wciągać w dyskusję nad dopuszczalnością łamania
    tekstu oznaczonego "format: flowed" ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 84. Data: 2013-07-23 07:46:00
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2013-07-22 17:04, *Gotfryd Smolik news* napisał, a mnie coś
    podkusiło, żeby odpisać:
    [...]
> [...]
    > characters in a line. Each line of characters MUST be no more than
    > 998 characters, and SHOULD be no more than 78 characters, excluding
    [...]
    I o tym pisałem:
    "Jedyne co znalazłem to ograniczenie linii do 998 znaków (+2 na CRLF) w
    przypadku SMTP i IMF (2821 i 2822)"