  • Data: 2013-07-14 23:28:43
    Temat: Re: Lodówka turystyczna - na ile starczy akumulatora?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Sun, 14 Jul 2013 14:01:35 -0500, A.L. napisał(a):
    > Jakei wskazanie? jakiego "zwarcia w akumulatorze"?... Czy ty wiesz co
    > to jest SEM - Sila Elektromotoryczna akumulatora? To jest napiecie na
    > koncowkach akumulatora gdy nie jest obciazony. Wynosi 12.6V.
    > Gdy akumulator laduje siie pradem o okreslonym natezeniu, napiecei
    > wzrasta, ale znow bardzo nieznacznie ze wzgledu na znikoma opornosc
    > wewnetzrna akumulatora
    > Co do reszty cos zasuwasz, co wyglada miec nmalo sensu. Zastanow sie
    > do bedzie dgy do akumulatora samochodowego podlaczysz zrodlo 14V.

    Nie wiem czemu, bo teoretycznie napiecie potrzebne do elektrolizy wody
    wynosi 1.48V, czyli niecale 9V w 6 celach, ale w pelni naladowanym
    akumulatorze jest jakos inaczej. Jeszcze przy 14.5V elektroliza, a
    wiec i plynacy prad, sa nieznaczne. Przy ~13.8V prawie zadne.
    SEM akumulatora wynosi wtedy 13.2V a nawet ciut wiecej, co latwo
    zmierzyc. Rownie latwo jak to ze napiecie przy pracujacym silniku jest
    14-14.5V.

    > Pozatym, bdyby to byla parwda, to bys zausazyl rozniece w mocy
    > swiecenia zarowek gdy silnik stoi i gdy parcuje. 2V roznicy dlazarowek
    > to dosyc duzo

    No i widac. Nie widzisz ? Ksenony masz czy co ?

    > P.S> Jal idzie o czytnik, mam najnowsza komercjalna wersje Forte
    > Agent. Nei ma poki co lepszego czytnika. Ty zas kzraczysz, bo masz zle
    > skonfigurowany czytnik. I zapewne poslugujesz sie jakims darmowym
    > badziewiem

    40tude jest darmowy i niezly :-)

    I nawet sobie radzi z postami kogutka (Specjalne/przeformatuj akapit)

    J.