  • 61. Data: 2019-12-11 20:45:02
    Temat: Re: Litwa - dokładniejsza analiza
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2019-12-11 12:38, Dominik Ałaszewski wrote:

    > Ludzie nie przestrzegają przepisów, więc zamiast ścigać i karać
    > należy przepisy zaostrzyć. Logiczne.

    Żeby jeszcze bardziej ich nie przestrzegali?

  • 62. Data: 2019-12-11 22:38:54
    Od: pueblo <n...@n...pl>

    Witaj Budzik, 11 gru 2019 w
    news:XnsAB22C50B4577budzik61pocztaonetpl@127.0.0.1 napisałeś/aś:

    > Użytkownik pueblo n...@n...pl ...

    > Cienko widze te badania jezeli nie jestes w stanie wyobrazic sobie
    > skrzyzowania ktore ma duzy ruch a jednoczesnie jest szybkim
    > skrzyzowaniem... Nawet w miescie takich skrzyzowan jest pełno,
    > chociaz w sumie to nie wiem skad wzieło sie ograniczenie co do
    > miast. Wczesniej mowiłes tylko o miastach?

    Nieważne, powinienem inaczej sformułować myśl.

  • 63. Data: 2019-12-11 23:05:50
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Nie dasz rady KK. Ani Szrek ani Kviat nie są w stanie zrozumieć że nawet
    najostrzejszy przepis nie uchronił by tego pieszego z Warszawie i dziesiątki takich
    jak on przed rozjechaniem na przejsciu. Kierowca który rozjechal samobójcę olal
    przepisy. Tam byl test co się będzie działo na przejsciach po wprowadzeniu nowych
    przepisów faworyzujacych pieszych. Prawdopodobieństwo wygranej w Lotto to 1:13000000.
    W Lotto jest sześć cyfr wybieranych z czterdziestu dziewięciu. Dziennie na
    przejsciach przechodzą miliony ludzi i jezdza miliony samochodow. I nawet jeśli
    według jakiejs durnej statystki wyszlo ze piesi zachowują się poprawnie bo tylko 5%
    nie uważa to i tak prawdopodobienstwo wejścia pieszego pod samochód jest spore bo
    liczba permutacji jest ogromna. To że ginie tak mało pieszych to zasługa kierowców bo
    bardzo uwazaja. I skracanie im smyczy niewiele da. Ale popuszczenie obroży pieszym da
    przeciwny do zamierzonego efekt. Zamiast pięciu procent będzie nie uważało więcej.
    Wzrost nieuwazajacych pieszych o 2% może podnieść ilość zabitych na przejsciach o
    duzo wiecej niz dwa procent.

  • 64. Data: 2019-12-12 06:34:52
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 11.12.2019 o 19:59, Budzik pisze:

    > Niczego takiego nie twierdze.
    > Twierdze ze piesi czesto przykładaja zbyt małą starannosc do widzenia.

    Jak często. BTW - kiedyś z perspektywy kierowcy też myślałem "że te
    chuje w ogóle nie patrzą";) Zatrzymuję się, a oni lezą nie patrząc co za
    mną. Dopiero potem uświadomiłem sobie, że przecież patrzyli wcześniej i
    wiedzieli ponad moim samochodem - dopóki ktoś nie zapierdala 130 po
    mieście, to wystarcza. Sądzę, że w dużej części stąd bierze się mit o
    niepatrzeniu przez pieszych rozpowszechniony wsród kierowców.

    > Ale takich co kierowca ogarnał tez sie nie wrzuca.

    Oj - jak jest blisko to się wrzuca. Ja jak ogarnął bez problemu... to
    znaczy że pieszy był w prawie i miał pierwszeństwo, tylko komuś pomylił
    się zakaz "wtargiwania bezpośrenio przed pojazd" z "pieszy ma
    pierwszeństwo, ale tylko jak nic nie jedzie". Jeśli kierowca daje radę
    zahamować bez buta w podłodze to wszysko jest legitnie i według zasad.

    > Ja tylko twierdze ze ogromu zdarzen mogliby uniknac sami piesi.

    Zapewne - i ogromnej części unikają. Sam kilka(nascie?) razy bym
    skończył pod kołami gdybym nie pomyślał za kierownika. Mówię o takich
    bardziej spektakularnych, bo o klasycznym omijaniu na pasch to "szkoda
    ryja strzępić":(

    > Nieogarem? Ze nie umie przechodzic przez jezdnie?

    No - kiedyś też będziesz stary - będziesz słabo widział, kiepsko
    słyszał. I co wtedy - zakaz opuszczania domu?

    > Danych? W jaki sposób dane miałyby sprawdzic teze Tomka?

    Normalnie - skoro ilość wypadków każdorazowo spada po zmianie prawa, to
    znaczy że podnoszone przez niego zjawosko nie zachodzi, a w najgorszym
    razie jest kompensowane z nawiązką przez inne i ilośc trupów się zmniejsza.

    > Nie mam pojecia. Rodzice opowiadali mi jak w latach 60 grali na ulicach w
    > piłke. I to nie na takich bocznych ulicach...

    Jak by było o dwie wielkości mniej to byłyby pojedyncze osoby rocznie.
    AA było więcej.

    --
    Shrek

  • 65. Data: 2019-12-12 07:30:11
    Od: Dominik Ałaszewski <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 11.12.2019 kk <k...@o...pl.invalid> napisał/a:

    > Żeby jeszcze bardziej ich nie przestrzegali?

    No chyba tegoż zdania jest imć Kviat i jego akolici ;-)

    W ogóle w Polsce dominuje wiara w magiczną moc przepisów.
    Wyda się odpowiednią ustawę i zaraz Będzie Dobrze :-)

    Bo takie, wydawałoby się proste, działanie, żeby policja
    zamiast łapać przekraczających prędkość w obszarze zabudowanym
    drzewami bez litości tępiła omijających przed przejściem bezmózgów
    jest zdecydowanie ponad możliwości techniczno-organizacyjne.

    Pisząc na priv zmień domenę na gmail.

  • 66. Data: 2019-12-12 07:50:16
    Od: j...@j...org

    On Thursday, December 12, 2019 at 3:35:04 PM UTC+9, Dominik Ałaszewski wrote:

    > No chyba tegoż zdania jest imć Kviat i jego akolici ;-)
    >
    > W ogóle w Polsce dominuje wiara w magiczną moc przepisów.
    > Wyda się odpowiednią ustawę i zaraz Będzie Dobrze :-)

    W ogóle w Polsce dominuje wiara w magiczną moc sprawiającą, że przy każdym będzie
    stał milicjant i łapał i zaraz Będzie Dobrze. Z komuny kierowcy z cebulą we krwi taką
    wiarę wynieśli, czy skąd?

    Jakoś w innych krajach (np. Dania) policjanta czy wozu policyjnego możesz nie
    uświadczyć przez wiele dni - a jak już, to często będzie on jechał na rowerze. I
    jakoś ludzie potrafią jechać zgodnie z przepisami. W jeszcze innych (np. Japonia) -
    nie uświadczysz ani wozu policyjnego, ani robiącego zdjęcia radaru. I ludzie nie
    dość, że jadą zgodnie z przepisami, to zazwyczaj do tego wolniej, niż pozwalają znaki
    na drogach.

    Ale w Polsce? Nie - naród wybrany. Policja łapie - źle; nie łapie - też źle.

  • 68. Data: 2019-12-12 10:00:05
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik kk k...@o...pl.invalid ...

    > Żeby jeszcze bardziej ich nie przestrzegali?

    A ty kurwa co? Kolejny debil co ironi nie ogarnia?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Jest tylko jedna kategoria ludzi, którzy myślą więcej o pieniądzach

  • 67. Data: 2019-12-12 10:00:05
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Shrek ...@w...pl ...

    > Jak często.

    Oglnie? nie mam pojecia, ja widuje takie sytuacje notorycznie.

> [...]
    > zapierdala 130 po mieście, to wystarcza. Sądzę, że w dużej części
    > stąd bierze się mit o niepatrzeniu przez pieszych rozpowszechniony

    Hmm, czyli sugerujesz ze problemem sa ci co jada 130 a nie ci co jada 65?
    No to ja sie zgadzam ze w takim przypadku pieszy ma przerabane.
    Tak samo zreszta jak kierowca samochodu.

> [...]
    > ma pierwszeństwo, ale tylko jak nic nie jedzie". Jeśli kierowca daje
    > radę zahamować bez buta w podłodze to wszysko jest legitnie i według

    Hmm, znaczy ostre hamowanie ale bez pisku opon jest ok?
    Głupio troche...

> [...]
    > skończył pod kołami gdybym nie pomyślał za kierownika. Mówię o
    > takich bardziej spektakularnych, bo o klasycznym omijaniu na pasch

    I pewnie tak samo setki razy miałes za kierownica a tysiace gotujac wode.

    > No - kiedyś też będziesz stary - będziesz słabo widział, kiepsko
    > słyszał. I co wtedy - zakaz opuszczania domu?

    Starszy człowiek nawet wolno przechodzacy przez jezdnie, niedosłyszacy
    nie ma zadnego problemu z przejsciem o ile zrobi to madrze.
    Natomiast zgadzam sie ze niedowidzacy maja przerabane.
    Ale przeciez sa białe laski - przy dzisiejszej technologi led imo
    wiecozrem one mogłyby być podswietlane na zyczenie.

> [...]
    > to znaczy że podnoszone przez niego zjawosko nie zachodzi, a w
    > najgorszym razie jest kompensowane z nawiązką przez inne i ilośc

    Czyli porornywałes np ilosc zabitych pieszych z iloscia wypadków przy
    wypadkach inne typu?

    > Jak by było o dwie wielkości mniej to byłyby pojedyncze osoby
    > rocznie. AA było więcej.

    Nie znam tych statystyk.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Nic tak ludzi nie gorszy jak prawda. Czasem nasuwa się myśl,

  • 69. Data: 2019-12-12 20:22:07
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 12.12.2019 o 10:00, Budzik pisze:

    > Oglnie? nie mam pojecia, ja widuje takie sytuacje notorycznie.

    W procentach.

    > Hmm, czyli sugerujesz ze problemem sa ci co jada 130 a nie ci co jada 65?
    > No to ja sie zgadzam ze w takim przypadku pieszy ma przerabane.
    > Tak samo zreszta jak kierowca samochodu.

    Sugeruję, że pieszy może nie przewidzieć mało przewidywalnych zachowań -
    na przykład lecących 130 po mieście albo omijających na psach kiedy
    przed chwilą lewy był wolny, bo omijający omija zmieniając pas.

    Zgodnie ze stosowaną tu czasem logiką, to wina tych niepojebanych, bo
    przyzyczjają pieszych, że nie każdy jest pojebany i budzi w nich to brak
    odpowiedniego szacunku dla kierowców półtoratonowych maszyn śmierci.
    Przyzwyczai się taki pieszy, że się nie lata ponad 100 po miescie i nie
    omija na przejściach i nieszczęście gotowe.

    > Hmm, znaczy ostre hamowanie ale bez pisku opon jest ok?
    > Głupio troche...

    Trzeba mniej zapiedalać. Jak się daje bez problemu zahamować to naprawdę
    ciężko mówić o wtargnięciu.

    - panie władzo co z tego że łon miał pirwszeństwo - musałem przez niego
    hamować - łobuz wymusił pierwszeństwo!

    - ale przecież on miał pierszeństwo.

    - ale panie władzo tylko jak nic nie jedzie! inaczej to pieszy nie ma
    prawa. Na samochodach kogutek pisał, a łon siem zna! ;)

    > I pewnie tak samo setki razy miałes za kierownica

    No właśnie nie.

    > a tysiace gotujac wode.

    A tu już nie łapię;)

    > Starszy człowiek nawet wolno przechodzacy przez jezdnie, niedosłyszacy
    > nie ma zadnego problemu z przejsciem o ile zrobi to madrze.

    Na przykład nie przechodząc? Jak czytam o staruszkach co wtargują, to
    jestem za prostym i klarownym rozwiązaniem - pierdolniesz pieszego na
    przejściu jesteś winny. Pieszy zgninie idziesz do sztumu.

    > Natomiast zgadzam sie ze niedowidzacy maja przerabane.
    > Ale przeciez sa białe laski - przy dzisiejszej technologi led imo
    > wiecozrem one mogłyby być podswietlane na zyczenie.

    Ale przecież nie mają pierwszeństwo dopóki nie wejdą!

    > Czyli porornywałes np ilosc zabitych pieszych z iloscia wypadków przy
    > wypadkach inne typu?

    Nie. Porównałem ilość trupów na przejściach przed i po. Linka nawet
    dałem. No dobra - twoja kolej - ty dajesz linka do twoich danych i
    analizy - porównamy.

    > Nie znam tych statystyk.

    Ja też nie, ale jestem przekonany, że było to więcej niż pojedyncza
    cyfra pieszych rocznie. Zgadzasz się czy szukać?

    --
    Shrek

  • 70. Data: 2019-12-12 22:00:04
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Shrek ...@w...pl ...

    > W procentach.

    ROTFL
    nie wiem, promil?

> [...]
    > zachowań - na przykład lecących 130 po mieście albo omijających na
    > psach kiedy przed chwilą lewy był wolny, bo omijający omija

    Ilu widujesz takich latajacych 130 po miescie?
    Bo ja zdecydowanie mniej niz ten promil co chodzi jak zombie.
    Natomiast wyprzedzajacych na pasach tez mało ale to juz pełen kryminał.
    Co tu miałaby dac zmiana przepisów?

> [...]
    > śmierci. Przyzwyczai się taki pieszy, że się nie lata ponad 100 po
    > miescie i nie omija na przejściach i nieszczęście gotowe.

    Teraz to juz przesadzasz.
    Pieszy niech uwazaja na tych co jezdza normalnie chociaz moze czasem za
    szybko, czasem za mało uwaznie etc.
    Ci ktorzy jezdza w sposób przez ciebie opisany to jakis promil promila
    promila...

    > Trzeba mniej zapiedalać. Jak się daje bez problemu zahamować to
    > naprawdę ciężko mówić o wtargnięciu.

    No to tutaj sie nie zgadzamy.
    Uwazam ze ostre hamowanie to ostre hamowanie i tak jak nie stosuje do
    podczas normalnej jazdy, tak samo nie chciałbym musiec stosowac go przed
    pasami.

> [...]
    >
    > - ale panie władzo tylko jak nic nie jedzie! inaczej to pieszy nie
    > ma prawa. Na samochodach kogutek pisał, a łon siem zna! ;)

    U, serio serio?
    To ty jakis szczesciarz jestes...
    W ciagu ostatnich 3 dni dwa razy mialem tak ze kierowca z naprzeciwka
    skrecał w lewo sadzac ze ma pierwszenstwo. Co ciekawe - w obu przypadkach
    kobiety.

> [...]
    > to jestem za prostym i klarownym rozwiązaniem - pierdolniesz
    > pieszego na przejściu jesteś winny. Pieszy zgninie idziesz do

    Wtargnac mozna pierwszym krokiem. Mozna wychodzac z zza jakiejs
    przeszkody zasłaniajacej widok.
    Jak miałbym ograniczenia ruchowe to przechodziłbym dopiero wtedy kiedy
    ewidentnie widziałbym ze kierowca mnie widzi, lapie kontakt wzrokowy etc.
    Inaczej przechodzi sie majac swiadomosc ze w razie czego przyspieszy sie
    kroku, inaczej kiedy takiej mozliwości nie ma.

    > Ale przecież nie mają pierwszeństwo dopóki nie wejdą!

    A co ma piernik do wiatraka?
    Kierowcy zauwaza to przepuszcza.

    > Nie. Porównałem ilość trupów na przejściach przed i po. Linka nawet
    > dałem. No dobra - twoja kolej - ty dajesz linka do twoich danych i
    > analizy - porównamy.

    Kurwa, Shrek - ty jakis nieczytaty?
    Ja nie mam zadnych danych, ja ci tylko zwracałem uwage ze nie zrozumiałes
    co tomek do ciebie pisze!

    > Ja też nie, ale jestem przekonany, że było to więcej niż pojedyncza
    > cyfra pieszych rocznie. Zgadzasz się czy szukać?

    Ze wiecej niz 9? :) Nie musisz szukac - zgadzam sie.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Jakość wewnętrznego monologu przez całe życie to jest charakter"