  • 1. Data: 2010-08-23 23:02:06
    Temat: Listwa z niezależnymi wyłącznikami
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    Znowu pokazały się w Biedronce - może kogoś jeszcze zainteresują:
    http://www.biedronka.pl/cms/img/u/Gazetki/szkola_3/b
    ig/14.jpg
    14,99 PLN

    "Oferta obowiązuje od 23.08" czyli dopiero co rzucili do sklepów.

    Mam takie dwie listwy z poprzedniej promocji i dają radę. Szkoda tylko
    że w tej cenie nie ma sterowania przez USB.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 2. Data: 2010-08-23 23:24:22
    Temat: Re: Listwa z niezależnymi wyłącznikami
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Adam Dybkowski napisał:

    > Mam takie dwie listwy z poprzedniej promocji i dają radę.
    > Szkoda tylko że w tej cenie nie ma sterowania przez USB.

    Tak apropos, ktoś wie gdzie można kupić niedrogą listwę ze
    sterowaniem przez USB? Listwę czy inną szynę, wszystko jedno.
    Może być też z ethernetem. Drogie elementy do automatyki
    przemysłowej, to wiem, ale chodzi mi o rozwiązanie lowendowe.

    --
    Jarek

  • 3. Data: 2010-08-24 09:29:26
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 24.08.2010 01:24, schrieb Jarosław Sokołowski:

> [...]
    > Może być też z ethernetem. Drogie elementy do automatyki
    > przemysłowej, to wiem, ale chodzi mi o rozwiązanie lowendowe.

    Podawałem już sznurek. Mają w Conradzie, kosztuje chyba 170zł. W
    niemieckim Pearl'u 30EUR, o ile pamiętam. Cztery kanały sterowane przez
    USB lub zegar (przez USB programowalny), do tego pipkacz i jedno gniazdo
    luzem, wyłączalne normalnym wyłącznikiem. Mam taką i działa fajnie. Na
    tapecie mam własną konstrukcję z możliwością kaskadowania. Na papierze
    już prawie jest ;-). W sumie ma to wyglądać tak:
    FT232R (bo mam) + jakiś MSP, możliwe, że z serii G. Ewentualnie wezmę
    Launchpada (bo mam ;-). To ma generować sygnały sterujące przez I2C. Tam
    mają wisieć dekodery oraz RTC. Jak dostanę w łapę jakąś fajną gotową
    listwę z gniazdami, to przejdę z teorii do praktyki.
    16 kanałów tylko on/off można zrobić na samym FT232R, hex-dekoderze i
    wiaderku przekaźników.

    Waldek

  • 4. Data: 2010-08-24 18:40:32
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    W dniu 2010-08-24 11:29 Waldemar Krzok napisał(a):

    > już prawie jest ;-). W sumie ma to wyglądać tak:
    > FT232R (bo mam) + jakiś MSP

    Tutaj zamiast tego tandemu proponuję od razu AVRa z USB (AT90USB). Jest
    do tego gotowy darmowy stos USB (LUFA).

    > Launchpada (bo mam ;-). To ma generować sygnały sterujące przez I2C. Tam
    > mają wisieć dekodery oraz RTC.

    Ale po co RTC? Niech AVR też za to robi. I2C chyba całkiem zbędne.

    > Jak dostanę w łapę jakąś fajną gotową
    > listwę z gniazdami, to przejdę z teorii do praktyki.

    No właśnie ta z Biedronki jest fajna. Po odlutowaniu wyłączników masz
    listwę z 5 niezależnymi gniazdami za 15 zł.

    > 16 kanałów tylko on/off można zrobić na samym FT232R, hex-dekoderze i
    > wiaderku przekaźników.

    Mi się marzy w takim rozwiązaniu dodanie do tego jeszcze czujnika IR i
    możliwość sterowania pilotem (równolegle ze sterowaniem przez USB).

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 5. Data: 2010-08-24 19:46:11
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Adam Dybkowski wrote:

    > Tutaj zamiast tego tandemu proponuję od razu AVRa z USB (AT90USB). Jest
    > do tego gotowy darmowy stos USB (LUFA).

    a bo nie mam :-). MSP mam w ilościach dużych i chyba 15 różnych pod nogą

    > Ale po co RTC? Niech AVR też za to robi. I2C chyba całkiem zbędne.

    I2C ewentualnie po to, bym mógł kaskadować listwy lub dodać coś innego.

    > No właśnie ta z Biedronki jest fajna. Po odlutowaniu wyłączników masz
    > listwę z 5 niezależnymi gniazdami za 15 zł.

    Tylko ona jest pewnie polskiego systemu. Mi już wystarczają dwa systemy w
    domu: niemiecki i amerykański. Ale jak będę w piątek w Opolu to zajrzę do
    Biedrony.

    > Mi się marzy w takim rozwiązaniu dodanie do tego jeszcze czujnika IR i
    > możliwość sterowania pilotem (równolegle ze sterowaniem przez USB).

    RC5 to też dobry pomysł. Albo zrobię na radio, eZ430 z radiem też mam w
    szufladzie ;-)

    Waldek

  • 6. Data: 2010-08-24 20:37:00
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    Adam Dybkowski wrote:

    > No właśnie ta z Biedronki jest fajna. Po odlutowaniu wyłączników masz
    > listwę z 5 niezależnymi gniazdami za 15 zł.

    Nie jest najlepszej jakości. Niektóre światełka ledwie świecą. Do
    rozkręcenia obudowy potrzebny wkrętak płaski z wycięciem.
    Nie wiem jak sprężynki w stykach, bo przezornie nie wkładam nic
    grubszego, tylko ładowarki.
    Gdybym coś budował, to raczej porządne, pojedyncze gniazda. I nie na USB.

    Mirek.

  • 7. Data: 2010-08-25 20:52:34
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    W dniu 2010-08-24 21:46 Waldemar Krzok napisał(a):

    > RC5 to też dobry pomysł. Albo zrobię na radio, eZ430 z radiem też mam w
    > szufladzie ;-)

    Nie potrzebuję kolejnego pilota w domu, dla mnie ważniejsze aby z tą
    listwą dogadał się Logitech Harmony. Najprostszy, IR bez radia.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 8. Data: 2010-08-25 20:59:17
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    W dniu 2010-08-24 22:37 Mirek napisał(a):

    > Nie jest najlepszej jakości. Niektóre światełka ledwie świecą. Do
    > rozkręcenia obudowy potrzebny wkrętak płaski z wycięciem.

    Przy tej cenie chyba nie ma co dyskutować. Mi się jakoś udało ją
    rozkręcić (końcówka wkrętaka rzeczywiście jest potrzebna dość dziwna -
    mam taką w zestawie bitów do wkrętarki). U mnie neonówki świecą równo,
    może to problem konkretnego egzemplarza.

    > Nie wiem jak sprężynki w stykach, bo przezornie nie wkładam nic
    > grubszego, tylko ładowarki.
    > Gdybym coś budował, to raczej porządne, pojedyncze gniazda. I nie na USB.

    Ależ oczywiście - można gniazdka np. Legrand'a po 15 zł / pojedyncze.
    Tyle że taka listwa 8-gniazdowa już będzie kosztować niemało. Mnie w
    rozwiązaniu biedronkowym przytłacza jedynie festyniarska kolorystyka.

    BTW: Fajne listwy z gniazdami komputerowymi IEC też można kupić -
    zarządzalne przez sieć i z pomiarem prądu:
    http://www.profipc.pl/pdu/amzh-1623m1-08-1.php

    http://epasystemy.pl/pl/listwa-zasilajaca-amzh-1623f
    -08-1.html?utm_source=nokaut.pl&utm_medium=cpc&utm_c
    ampaign=2010-08&utm_content=143

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 9. Data: 2010-08-25 21:27:43
    Od: x <...@...pl>

    Dnia 25-08-2010 o 22:59:17 Adam Dybkowski <a...@4...pl> napisał(a):

> [...]
    > mam taką w zestawie bitów do wkrętarki). U mnie neonówki świecą równo,
    > może to problem konkretnego egzemplarza.

    Tez sie skusilem i zauwazylem, ze moj egzemplarz na wylacznikach odcina
    tylko zero. Czyli wylaczniki jednobiegunowe a calosc oparta na schemacie
    "bolec u gory, faza z prawej", czyli troche po chinsku. Gdyby nie to,
    produkt bylby nawet calkiem calkiem. Przynajmniej wylacznik glowny moglby
    byc dwubiegunowy, a jakby jeszcze byla mozliwosc ukladania przewodu
    zasilajacego...

  • 10. Data: 2010-08-26 06:47:45
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    W dniu 2010-08-25 23:27 x napisał(a):

> [...]
    > produkt bylby nawet calkiem calkiem. Przynajmniej wylacznik glowny
    > moglby byc dwubiegunowy, a jakby jeszcze byla mozliwosc ukladania

    A to dziwne, bo mój egzemplarz odcina tylko fazę.

    Przecież listwa nie wie, w której dziurce masz fazę, a w której zero.
    Nie ma w Polsce ogólnie wymuszonego standardu dlatego każdy ma w
    gniazdkach inaczej. Zawsze możesz zamienić kabelki na wejściu listwy i
    będzie odcinać fazę. :)

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/